Hlavní navigace

Seznam čekají změny. Chystá se proměna na mediální dům?

28. 4. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dosud převážně technologická firma se posouvá vstříc obsahu. Tuzemská internetová jednička narazila na strop trhu a zkouší se rozšířit do nových oblastí.

Seznam a jeho ředitele Pavla Zimu čekají změny. Podle informací Lupy má Zima nafasovat novou funkci a stát se navíc ještě šéfem obsahu. Mluvčí firmy Irena Zatloukalová informaci nepotvrdila s tím, že nechce komentovat mediální spekulace.

Právě obsah má být oblastí, kterou se bude chtít portál odlišit od globální konkurence, v tuzemsku zastoupenou především Googlem. Seznam by se tak měl dále posunout směrem k mediálnímu domu. Zkouší tedy něco, o co se už před lety pokoušelo třeba Centrum sloučené s Atlasem, než skončilo v náruči Bakalovy Economie. Teď je ale doba jiná a Seznam je přeci jenom v jiné pozici. 

Portál se snaží média pohlcovat nebo vytvářet nová. Kromě Streamu, který se čím dál tím víc blíží televizi, nedávno převzal pod plnou kontrolu ženský portál Proženy.cz. A občas problesknou spekulace o snaze získat úplnou kontrolu nad Novinkami, což by znamenalo nutnou dohodu s vydavatelem Práva Zdeňkem Porybným.

Do obsahu Seznam sype peníze už delší dobu. Typickým dokladem toho je pohnutá historie Streamu, který se naplno rozjel až v posledních letech, kdy začal sázet na originální, původní obsah. 

Letos chystá videoportál podle Pavla Zimy výrazné zvýšení produkce. „Rozhodli jsme se, že do obsahu dáme o 50 procent víc, než v roce 2015,“ řekl Zima na poslední tiskovce Streamu. Stream podle něj za uplynulý rok zaznamenal zdvojnásobení počtu zhlédnutí na chytrých televizích. 

Do nového konceptu by se měla zapojit i homepage portálu. Ta by měla zobrazovat články nejen z titulů Seznamu, ale z celého internetu. Záleželo by přitom na zájmech uživatele. 

Každý z návštěvníků by tak měl mít titulní stránku jinou s tím, že by se měnila i během dne. Portál už novinku testuje přibližně na pěti procentech uživatelů a výsledky jsou podle informací Lupy velmi uspokojivé.

Firma na homepage také už rok experimentuje s automatickým doporučováním vlastního obsahu, především článků ze Super.cz a části článků z Novinek. 

BRAND24

„Konkrétně u zpravodajských článků z Novinky.cz se nám osvědčilo, že nejlepší zážitek se zachováním žánrové vyváženosti lidem poskytujeme tehdy, pokud automatické doporučování obsahu kombinujeme s redakčním výběrem,“ tvrdí produktový manažer homepage Marek Vacek s tím, že minulý týden přibyla i doporučovaná videa ze Streamu.

Seznam se tak chce vrátit do dob, kdy byl pro řadu uživatelů hlavní vstupní branou do internetu. V souvislosti s obsahovou expanzí se ale začíná skloňovat i třeba technologie HbbTV, se kterou Seznam experimentoval už v minulosti. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).