Hlavní navigace

Seznam.cz zavírá Ubytování.cz, službu prý zabily slevové servery

David Slížek

Když v roce 2008 Seznam.cz koupil server Ubytování.cz, měl s ním – podle tehdejší tiskové zprávy – poměrně velké plány. Patřilo mezi ně navýšení návštěvnosti z tehdejších asi 3000 uživatelů denně na desetinásobek, zdvojnásobení počtu hotelů v databázi nebo propojení s dalšími službami Seznamu. Po čtyřech letech ale projekt, zaměřený na zprostředkování ubytování, úplně končí. 

Když v roce 2008 Seznam.cz koupil server Ubytování.cz, měl s ním – podle tehdejší tiskové zprávy – poměrně velké plány. Patřilo mezi ně navýšení návštěvnosti z tehdejších asi 3000 uživatelů denně na desetinásobek, zdvojnásobení počtu hotelů v databázi nebo propojení s dalšími službami Seznamu. Po čtyřech letech ale projekt, zaměřený na zprostředkování ubytování, úplně končí. 

„V souladu se strategickým záměrem společnosti Seznam.cz, a.s. bude k 31.7.2012 provoz služby Ubytování.cz ve své stávající podobě ukončen,“ stojí v e-mailu, který před několika dny přišel stávajícím klientům služby. Doména ubytování.cz má být přesměrována na službu Sdovolená.cz.

Proč Ubytování.cz končí? „Segment ubytovacích služeb zaznamenal od roku 2008, kdy došlo k akvizici služby Ubytování.cz, poměrně komplikovaný vývoj, jehož výsledkem je mimo jiné fakt, že na tomto trhu získaly silnou pozici slevové servery – na to již Seznam.cz zareagoval spuštěním služby Seznam Tip," vysvětluje produktový manažer Michal Černík, pod kterého v Seznamu služba spadá.

Připravujeme koncept

„Kromě toho na jaře 2012 Seznam.cz realizoval výzkum, z něhož vyplynulo, že další vývoj služby Ubytování.cz jako zprostředkovatele ubytovacích služeb v tuzemsku za provizi není vzhledem k předpokládaným nákladům efektivní,“ dodal.

Službě se ani pod Seznamem nedařilo růst. Průměrná denní návštěvnost v posledním měsíci dosahovala podle mluvčí Seznamu Ireny Zatloukalové necelých 2 700 RU denně (770 tisíc PV měsíčně) a v průběhu času se moc neměnila.

Marcom

Cena, za kterou firma server od jeho zakladatele Davida Hořavy v roce 2008 koupila, zůstává tajná. Sám Hořava v Seznamu pracoval jako produktový manažer, v roce 2009 ale ze společnosti odešel. Na první pohled se Ubytování.cz za čtyři roky v podstatě nezměnilo, k předpokládanému rozvoji služby tedy zřejmě vůbec nedošlo.

Seznam ale segment cestovního ruchu neháže úplně přes palubu a plánuje spuštění nové služby. "Aktuálně se v rámci služby Sdovolená.cz připravuje koncept, kterým bude možné stávající platformu Ubytování.cz nahradit. Produkt je ve fázi plánování a termín spuštění zatím není stanoven,“ dodává Černík.

Našli jste v článku chybu?
31. 7. 2012 8:39
R61 (neregistrovaný)

Hotel neni tatarak za 99 Kc, kde to nevychazi ze vsech stran. Hotel ma fixni naklad a pokud ma v unoru obsazenost 12%, tak jeho naplneni za 50% ceny je ziskove, protoze variabilni naklady se zvednou minimalne. Ceny hotelu jsou kalkulovany na nejakou, relativne malou obsazenost. Pokud se tedy podari prodat luzko za 300 Kc misto 600 Kc tak je to bonitnejsi nez susit klice na recepci. Co je prvda jeto, ze kdyz nekdo spal v hotelu za 300 Kc neprijede nadseny za pul roku ubytovat se za 600 Kc no a pa…

8. 8. 2012 15:14
David Hořava (neregistrovaný)

Seznam rusi mensi projekty, ktere negeneruji nejmene rady desitek mil a soustredi se na hlavni projekty tj. sklik, firmy.cz, sreality.cz a dalsi. Nejde delat vsechno a pritom nic dobre - to je spravny pristup. Zde se to ale dobre dalo delat, ale nedelalo.

Po prodeji projektu jsem v Seznamu mimo jine projekty mel na starost Ubytovani.cz a chtel jsem ho smerovat cestou:

1. rozsireni recenzi (ty jsou podle me velice dulezite pro rozhodovani klieta kam pojede a jen web hotelu jim zpetnou vazbu x k…