Seznam nechává nahlédnout pod svou datovou pokličku. Reporter třeba prozradí, jaká auta považují Češi za vzájemně nahraditelná, nebo jaká turistická místa patří v daném období k nejčastěji zobrazovaným.
„Chceme se začít datově otevírat. Máme služby, které jsou lídry ve svých oborech, a můžeme si díky tomu dovolit tvrdit, jak se daná odvětví vyvíjí, respektive, co v nich Čechy zajímá. Jsou to data, která na trhu chybí. Naše data tak mohou pomoci autobazarům či e-shopu lépe se zorientovat v tom, co Čechy zajímá a podle toho případně vylepšit své podnikání. Ostatním mohou třeba jen ukázat, o jaká turistická místa se Češi v posledním týdnu zajímali,“ tvrdí šéf analytického oddělení v Seznamu Michal Buzek.
Některá data je možné dohledat i zpětně z loňského roku. Data do Reportera přibývají denně z interních měření ve firmě. U jednotlivých reportů se přepočítávají vždy až v okamžiku zadání konkrétních požadovaných parametrů a filtrů.
K dispozici jsou přehledy ze služeb Sreality.cz, Sauto.cz a Mapy.cz. K dispozici budou i informace o tom, jaké kategorie na Zboží.cz momentálně nejvíce rostou, a aktuální hity vyhledávání.
Do veřejných reportů se ale dostávají jen vybraná data, která mají být primárně užitečná pro inzerenty v daných oborech. „Protože se jedná o betu, nabízíme zatím základní data jen z některých vybraných služeb. Rozhodně se nebojíme data doplňovat. Nyní si chceme ověřit, jaký je o podobná data zájem a postupně můžeme na základě poptávky další pohledy doplňovat,“ dodává Buzek.