Návrat na předprázdninová čísla zaznamenala minulý týden televize Nova, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku oproti předminulému týdnu rostla nejvíce ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Polepšila si o 3,19 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta. Podobných čísel Nova dosahovala naposledy na přelomu června a července, tedy před letní přestávkou svých seriálových stálic Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2. Vyplývá to z týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Naopak největší pokles minulý týden vykázala Prima family, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,27 procentního bodu na hodnotu 17,33 procenta. Klesala ale i většina dalších televizí, s výjimkou TV Barrandov a sportovního kanálu ČT 4. Významnější snížení podílu se dotklo kromě Primy family i programu ČT 1 a Novy Cinema. Naopak mírný růst už čtvrtý týden po sobě zaznamenávají „ostatní televize“, tedy programy, které nejsou samostatně měřeny peoplemetry a mezi nimiž je i Fanda, nový program Novy pro muže.
K TÉMATU: ČT 24 skokanem předminulého týdne. Stoupala i Nova, naopak Prima family a ČT 1 klesaly
Z pohledu tří největších televizních skupin minulý týden zvítězila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku Nova Group (29,87 procenta), která si taky jako jediná oproti předminulému týdnu polepšila. Druhou pozici obsadila Česká televize s kumulovaným podílem 28,86 procenta a třetí Prima Group s 23,46 procenty. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let vykázala Nova Group souhrnný podíl 34,34 procenta, Česká televize 22,96 procenta a Prima Group 22,81 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 35. týdnem minulého roku si nejvíc polepšila ČT 1, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 2,70 procentního bodu z loňských 14,05 na letošních 16,75 procenta. Největší pokles pak vykázala televize Nova, a to o 2,89 procentního bodu z loňských 28,17 na letošních 25,28 procenta. Pokles větší než o jeden procentní bod zaznamenala i Prima family a ČT 4, o víc než procentní bod si naopak polepšily „ostatní televize“ a téměř o jeden procentní bod i Prima love.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,75 | – 0,82 | + 2,70 |
ČT 2 | 3,94 | – 0,23 | – 0,66 |
ČT 4 | 2,67 | + 0,48 | - 1,95 |
ČT 24 | 5,50 | – 0,30 | + 0,91 |
Nova | 25,28 | + 3,19 | - 2,89 |
Nova Cinema | 4,59 | – 0,77 | + 0,38 |
Prima family | 17,33 | - 1,27 | - 1,15 |
Prima Cool | 3,74 | – 0,22 | + 0,40 |
Prima love | 2,39 | – 0,21 | + 0,92 |
TV Barrandov | 5,64 | + 0,20 | 0 |
Atmedia | 2,19 | – 0,29 | + 0,25 |
ostatní TV | 9,98 | + 0,24 | + 1,09 |