První kolo přímé vollby prezidenta přineslo zpravodajskému kanálu České televize nejen celodenní rekord v podobě historicky nejvyššího podílu na dospělém publiku, ale i pozici skokana uplynulého týdne. ČT 24 si v průměrném celodenním podílu u diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize, polepšila oproti prvnímu lednovému týdnu nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Rostla o 3,82 procentního bodu na hodnotu 8,70 procenta, která jí zajistila pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) sesterská ČT 1, která se vrací z vysokých svátečních čísel pozvolna do normálu. Minulý týden zaznamenala pokles o 4,02 procentního bodu na hodnotu 18,73 procenta. I tak si ale udržela pozici dvojky na trhu a zdržela si poměrně velký náskok před Primou family (skoro tři procentní body), po dvou týdnech však opustila pozici lídra. Hlavní kanál Primy, ale i konkurenční Novy, vykázal oproti předminulému týdnu růst o víc než jeden procentní bod na 15,87, respektive 22,56 procenta.
K TÉMATU: ČT 1 předminulý týden nad Novou, opět byla lídrem trhu. Prima stále silně podprůměrná
Z pohledu tří největších televizních skupin vedla v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku Česká televize, která dosáhla hodnoty 34,70 procenta. Téměř se tak udržela na číslech z prvního lednového týdne, oproti kterému si pohoršila o 0,12 procentního bodu. Druhý nejvyšší kumulovaný podíl měla Nova Group, která oslovila v průměru 27,65 procenta dospělého publika. Ta si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,52 procentního bodu. Největší mezitýdenní nárůst, o 1,45 procentního bodu, vykázala Prima Group na třetím místě, která dosáhla podílu 20,91 procenta.
![](https://i.iinfo.cz/images/249/ato-2-tyden-2013-1.jpg)
Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 2. týdnem roku 2012 si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 3,95 procentního bodu (z loňských 4,75 na letošních 8,70 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 3,21 procentního bodu z loňských 25,77 na letošních 22,56 procenta. O dva procentní body klesla i Nova Cinema a poklesy vykázaly všechny komerční televize měřené peoplemetry. Z programů veřejnoprávní České televize si kromě ČT 24 polepšila jen ČT 1.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 18,73 | - 4,02 | + 1,62 |
ČT 2 | 4,79 | – 0,07 | - 0,17 |
ČT Sport | 2,48 | + 0,15 | 0 |
ČT 24 | 8,70 | + 3,82 | + 3,95 |
Nova | 22,56 | + 1,48 | - 3,21 |
Nova Cinema | 3,88 | – 1,01 | – 2,00 |
Fanda | 1,21 | + 0,05 | – nevysílal – |
Prima family | 15,87 | + 1,18 | – 1,03 |
Prima Cool | 3,32 | + 0,40 | – 0,46 |
Prima love | 1,72 | – 0,13 | – 0,14 |
TV Barrandov | 5,06 | – 0,31 | – 0,47 |
Atmedia | 2,49 | – 0,24 | + 0,54 |
ostatní TV | 9,19 | – 1,30 | + 0,16 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch