První kolo přímé vollby prezidenta přineslo zpravodajskému kanálu České televize nejen celodenní rekord v podobě historicky nejvyššího podílu na dospělém publiku, ale i pozici skokana uplynulého týdne. ČT 24 si v průměrném celodenním podílu u diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize, polepšila oproti prvnímu lednovému týdnu nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Rostla o 3,82 procentního bodu na hodnotu 8,70 procenta, která jí zajistila pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) sesterská ČT 1, která se vrací z vysokých svátečních čísel pozvolna do normálu. Minulý týden zaznamenala pokles o 4,02 procentního bodu na hodnotu 18,73 procenta. I tak si ale udržela pozici dvojky na trhu a zdržela si poměrně velký náskok před Primou family (skoro tři procentní body), po dvou týdnech však opustila pozici lídra. Hlavní kanál Primy, ale i konkurenční Novy, vykázal oproti předminulému týdnu růst o víc než jeden procentní bod na 15,87, respektive 22,56 procenta.
K TÉMATU: ČT 1 předminulý týden nad Novou, opět byla lídrem trhu. Prima stále silně podprůměrná
Z pohledu tří největších televizních skupin vedla v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku Česká televize, která dosáhla hodnoty 34,70 procenta. Téměř se tak udržela na číslech z prvního lednového týdne, oproti kterému si pohoršila o 0,12 procentního bodu. Druhý nejvyšší kumulovaný podíl měla Nova Group, která oslovila v průměru 27,65 procenta dospělého publika. Ta si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,52 procentního bodu. Největší mezitýdenní nárůst, o 1,45 procentního bodu, vykázala Prima Group na třetím místě, která dosáhla podílu 20,91 procenta.

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 2. týdnem roku 2012 si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 3,95 procentního bodu (z loňských 4,75 na letošních 8,70 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 3,21 procentního bodu z loňských 25,77 na letošních 22,56 procenta. O dva procentní body klesla i Nova Cinema a poklesy vykázaly všechny komerční televize měřené peoplemetry. Z programů veřejnoprávní České televize si kromě ČT 24 polepšila jen ČT 1.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 18,73 | - 4,02 | + 1,62 |
ČT 2 | 4,79 | – 0,07 | - 0,17 |
ČT Sport | 2,48 | + 0,15 | 0 |
ČT 24 | 8,70 | + 3,82 | + 3,95 |
Nova | 22,56 | + 1,48 | - 3,21 |
Nova Cinema | 3,88 | – 1,01 | – 2,00 |
Fanda | 1,21 | + 0,05 | – nevysílal – |
Prima family | 15,87 | + 1,18 | – 1,03 |
Prima Cool | 3,32 | + 0,40 | – 0,46 |
Prima love | 1,72 | – 0,13 | – 0,14 |
TV Barrandov | 5,06 | – 0,31 | – 0,47 |
Atmedia | 2,49 | – 0,24 | + 0,54 |
ostatní TV | 9,19 | – 1,30 | + 0,16 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch