Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne zpravodajská ČT 24, nejvíc klesal program ČT 1

16. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF A TABULKA – Hlavní kanál Novy i Prima family si oproti prvnímu lednovému týdnu polepšily každá o víc než jeden procentní bod u publika staršího 15 let

První kolo přímé vollby prezidenta přineslo zpravodajskému kanálu České televize nejen celodenní rekord v podobě historicky nejvyššího podílu na dospělém publiku, ale i pozici skokana uplynulého týdne. ČT 24 si v průměrném celodenním podílu u diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize, polepšila oproti prvnímu lednovému týdnu nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Rostla o 3,82 procentního bodu na hodnotu 8,70 procenta, která jí zajistila pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) sesterská ČT 1, která se vrací z vysokých svátečních čísel pozvolna do normálu. Minulý týden zaznamenala pokles o 4,02 procentního bodu na hodnotu 18,73 procenta. I tak si ale udržela pozici dvojky na trhu a zdržela si poměrně velký náskok před Primou family (skoro tři procentní body), po dvou týdnech však opustila pozici lídra. Hlavní kanál Primy, ale i konkurenční Novy, vykázal oproti předminulému týdnu růst o víc než jeden procentní bod na 15,87, respektive 22,56 procenta.

K TÉMATU: ČT 1 předminulý týden nad Novou, opět byla lídrem trhu. Prima stále silně podprůměrná

Z pohledu tří největších televizních skupin vedla v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku Česká televize, která dosáhla hodnoty 34,70 procenta. Téměř se tak udržela na číslech z prvního lednového týdne, oproti kterému si pohoršila o 0,12 procentního bodu. Druhý nejvyšší kumulovaný podíl měla Nova Group, která oslovila v průměru 27,65 procenta dospělého publika. Ta si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,52 procentního bodu. Největší mezitýdenní nárůst, o 1,45 procentního bodu, vykázala Prima Group na třetím místě, která dosáhla podílu 20,91 procenta.

MMF24


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

V meziročním srovnání s 2. týdnem roku 2012 si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 3,95 procentního bodu (z loňských 4,75 na letošních 8,70 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 3,21 procentního bodu z loňských 25,77 na letošních 22,56 procenta. O dva procentní body klesla i Nova Cinema a poklesy vykázaly všechny komerční televize měřené peoplemetry. Z programů veřejnoprávní České televize si kromě ČT 24 polepšila jen ČT 1.

Průměrné celodenní podíly televizí za 2. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 18,73 - 4,02 + 1,62
ČT 2 4,79 – 0,07 - 0,17
ČT Sport 2,48 + 0,15 0
ČT 24 8,70 + 3,82 + 3,95
Nova 22,56 + 1,48 - 3,21
Nova Cinema 3,88 – 1,01 – 2,00
Fanda 1,21 + 0,05 – nevysílal –
Prima family 15,87 + 1,18 – 1,03
Prima Cool 3,32 + 0,40 – 0,46
Prima love 1,72 – 0,13 – 0,14
TV Barrandov 5,06 – 0,31 – 0,47
Atmedia 2,49 – 0,24 + 0,54
ostatní TV 9,19 – 1,30 + 0,16

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).