Výměna hlavy státu pomohla v uplynulém týdnu zpravodajské ČT 24 k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 2,21 procentního bodu na hodnotu 6,62 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, která si mezitýdenně pohoršila o 1,36 procentního bodu na podíl 3,38 procenta. Vyplývá to z pravidelného týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO), zadavatele elektronického měření sledovanosti.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Vůbec poprvé se v týdenních výsledcích objevila Telka, sedmý kanál televize Nova zaměřený na původní archivní pořady Novy. Oslovila v průměru 0,77 procenta dospělého publika, což je o trochu víc než ke konci předminulého týdne, kdy ATO začala zveřejňovat její data. Lepší výsledek ale vykázal Smíchov, zábavný kanál Novy, který je v peoplemetrech o měsíc déle. Minulý týden dosáhl průměrného celodenního podílu 0,85 procenta, což je nejvíc od začátku jeho měření.
K TÉMATU: Zařazení Telky a Smíchova na satelit zvedlo jejich podíly. Telka v sobotu nad Fandou
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi, tedy v souhrnných průměrných celodenních podílech za všechny jejich programy na dospělém publiku, minulý týden vyhrála Nova Group. Všemi čtyřmi jejími volně šířenými programy dosáhla podílu 30,32 procenta, což bylo o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu (nebýt Telky, byla by druhá za Českou televizí). Pozice dvojky zůstala ČT, která oslovila v průměru 30,21 procenta dospělého publika. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,58 procentního bodu. Prima Group na třetí pozici jako jediná zaznamenala pokles, a to o 0,40 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta.

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 10. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 1,98 procentního bodu z loňských 4,64 na letošních 6,62 procenta. Největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,99 procentního bodu z loňských 26,09 na letošních 23,10 procenta. Obdobný pokles ale potkal i Primu family, která si pohoršila o 2,49 procentního bodu (z loňských 18,42 na letošních 15,93 procenta). Významně klesla i TV Barrandov, a to o 1,47 procentního bodu z loňských 5,46 na letošních 3,99 procenta.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,98 | – 0,47 | – 0,22 |
ČT 2 | 4,23 | + 0,20 | + 0,18 |
ČT Sport | 3,38 | - 1,36 | – 0,79 |
ČT 24 | 6,62 | + 2,21 | + 1,98 |
Nova | 23,10 | + 0,04 | - 2,99 |
Nova Cinema | 4,32 | + 0,48 | – 0,58 |
Fanda | 1,28 | – 0,17 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,85 | + 0,28 | – nevysílal – |
Telka | 0,77 | – nevysílala – | – nevysílala – |
Prima family | 15,93 | + 0,10 | – 2,49 |
Prima Cool | 3,90 | – 0,28 | 0 |
Prima love | 1,91 | – 0,03 | – 0,32 |
Prima Zoom | 2,47 | – 0,19 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,99 | – 0,48 | – 1,47 |
Atmedia | 1,92 | – 0,16 | + 0,12 |
ostatní TV | 9,35 | – 0,50 | + 1,21 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch