Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne ČT 24, pomohl jí Zeman. Telka napoprvé s podílem 0,77 %

15. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF A TABULKA – ČT 1 pokračovala v poklesu, opět se propadla na nejhorší výsledek v letošním roce. Smíchovu pomohlo zařazení na satelit, poposkočil nad Telku.

Výměna hlavy státu pomohla v uplynulém týdnu zpravodajské ČT 24 k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 2,21 procentního bodu na hodnotu 6,62 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, která si mezitýdenně pohoršila o 1,36 procentního bodu na podíl 3,38 procenta. Vyplývá to z pravidelného týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO), zadavatele elektronického měření sledovanosti.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Vůbec poprvé se v týdenních výsledcích objevila Telka, sedmý kanál televize Nova zaměřený na původní archivní pořady Novy. Oslovila v průměru 0,77 procenta dospělého publika, což je o trochu víc než ke konci předminulého týdne, kdy ATO začala zveřejňovat její data. Lepší výsledek ale vykázal Smíchov, zábavný kanál Novy, který je v peoplemetrech o měsíc déle. Minulý týden dosáhl průměrného celodenního podílu 0,85 procenta, což je nejvíc od začátku jeho měření.

K TÉMATU: Zařazení Telky a Smíchova na satelit zvedlo jejich podíly. Telka v sobotu nad Fandou

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi, tedy v souhrnných průměrných celodenních podílech za všechny jejich programy na dospělém publiku, minulý týden vyhrála Nova Group. Všemi čtyřmi jejími volně šířenými programy dosáhla podílu 30,32 procenta, což bylo o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu (nebýt Telky, byla by druhá za Českou televizí). Pozice dvojky zůstala ČT, která oslovila v průměru 30,21 procenta dospělého publika. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,58 procentního bodu. Prima Group na třetí pozici jako jediná zaznamenala pokles, a to o 0,40 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta.

BRAND


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

V meziročním srovnání s 10. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 1,98 procentního bodu z loňských 4,64 na letošních 6,62 procenta. Největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,99 procentního bodu z loňských 26,09 na letošních 23,10 procenta. Obdobný pokles ale potkal i Primu family, která si pohoršila o 2,49 procentního bodu (z loňských 18,42 na letošních 15,93 procenta). Významně klesla i TV Barrandov, a to o 1,47 procentního bodu z loňských 5,46 na letošních 3,99 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 10. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,98 – 0,47 – 0,22
ČT 2 4,23 + 0,20 + 0,18
ČT Sport 3,38 - 1,36 – 0,79
ČT 24 6,62 + 2,21 + 1,98
Nova 23,10 + 0,04 - 2,99
Nova Cinema 4,32 + 0,48 – 0,58
Fanda 1,28 – 0,17 – nevysílal –
Smíchov 0,85 + 0,28 – nevysílal –
Telka 0,77 – nevysílala – – nevysílala –
Prima family 15,93 + 0,10 – 2,49
Prima Cool 3,90 – 0,28 0
Prima love 1,91 – 0,03 – 0,32
Prima Zoom 2,47 – 0,19 – nevysílala –
TV Barrandov 3,99 – 0,48 – 1,47
Atmedia 1,92 – 0,16 + 0,12
ostatní TV 9,35 – 0,50 + 1,21

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).