Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne Nova. Nejvíc klesal ČT Sport, meziročně Prima family

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let minulý týden nejvíce rostla Prima Cool, na kterou se vrátily premiérové díly Teorie velkého třesku

Doba čtení: 3 minuty

Konec hokejového šampionátu minulý týden hrál do karet televizi Nova. Její hlavní kanál v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupal nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si Nova polepšila o 1,36 procentního bodu na hodnotu 24,61 procenta. Naopak největší pokles potkal ČT Sport, který si pohoršil o rekordních 6,49 procentního bodu na průměrných 2,59 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Meziročně si v porovnání s 21. týdnem 2012 nejvíce polepšila ČT 1, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku vzrostl o 1,45 procenta na 16,02 procenta. Naopak největší pokles potkal Primu family, která klesala o rekordních 2,88 procentního bodu na podíl 15,92 procenta a zůstala tak minulý týden trojkou na trhu až za veřejnoprávní ČT 1. Větší meziroční pokles ale zaznamenal i hlavní kanál Novy, který klesl o 2,52 procentního bodu na zmíněnou hodnotu 24,61 procenta. Zajímavý růst naopak vykázaly stanice zastupované agenturou Atmedia, které rostly o 1,70 procentního bodu na podíl 3,44 procenta.

K TÉMATU: Prima family skokanem předminulého týdne, vyřazení Čechů z MS v hokeji pomohlo Nově

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 32,50 procenta dospělého publika, což bylo o 1,95 procentního bodu více než v předminulém týdnu (meziročně stoupla o 0,15 procentního bodu). Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 27,06 procenta, který byl o 4,60 procentního bodu horší než v předminulém týdnu (meziročně jde ale o nárůst o 0,53 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group dosáhla podílu 24,38 procenta, což bylo o 1,65 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale meziročně to znamená pokles o 1,49 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 21. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,02 + 1,02 + 1,45
ČT 2 3,77 + 0,29 - 0,77
ČT Sport 2,50 - 6,49 + 0,67
ČT 24 4,77 + 0,58 – 0,82
Nova 24,61 + 1,36 – 2,52
Nova Cinema 4,85 + 0,49 – 0,37
Fanda 1,31 + 0,04 – nevysílal –
Smíchov 1,05 + 0,11 – nevysílal –
Telka 0,68 – 0,05 – nevysílala –
Prima family 15,92 + 0,57 - 2,88
Prima Cool 3,86 + 0,59 – 0,36
Prima love 2,23 + 0,05 – 0,62
Prima Zoom 2,37 + 0,44 – nevysílala –
TV Barrandov 4,67 + 0,27 – 0,63
Atmedia 3,44 + 0,27 + 1,70
ostatní TV 7,95 + 0,46 + 0,52

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí skupina Nova a je zajímavá pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce stoupala právě Nova (o 1,70 procentního bodu na hodnotu 27,18 procenta) a Prima Cool. Ta si polepšila o 1,15 procentního bodu na hodnotu 6,13 procenta, zejména díky novým dílům Teorie velkého třesku. Největší mezitýdenní pokles vykázala i v této cílové skupině ČT Sport, dokonce mnohem vyšší než u dospělého publika: klesla o 8,61 procentního bodu na hodnotu 2,59 procenta. V meziročním srovnání ale ČT Sport naopak rostla nejvíc ze všech českých televizí – o 0,59 procentního bodu. Největšá meziroční pokles připadl opět na Primu family (o 2,58 procentního bodu na 13,17 procenta).

PR Summit tip Alza

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe dařilo Nově Group, která dosáhla kumulovaného podílu 37,47 procenta. To je o 2,84 procentního bodu více než v předminulém týdnu a znamená to i nárůst 1,14 procentního bodu oproti loňskému 21. týdnu. Druhou pozici obsadila Prima Group se souhrnným podílem 24,64 procenta. Oproti předminulému týdnu stoupla o 2,78 procentního bodu, meziročně si ale pohoršila o 1,45 procentního bodu. Na Českou televizi zbylo třetí místo s podílem 20,84 procenta. Oproti předminulému týdnu klesla o 7,23 procentního bodu, meziročně pak jen nepatrně o 0,14 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 21. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,86 + 0,64 + 0,24
ČT 2 3,72 + 0,50 - 0,01
ČT Sport 2,59 - 8,61 + 0,59
ČT 24 2,67 + 0,24 – 0,96
Nova 27,18 + 1,70 – 2,48
Nova Cinema 6,34 + 0,93 – 0,32
Fanda 1,56 – 0,01 – nevysílal –
Smíchov 1,72 + 0,24 – nevysílal –
Telka 0,67 – 0,02 – nevysílala –
Prima family 13,17 + 1,10 - 2,58
Prima Cool 6,13 + 1,15 – 0,59
Prima love 2,83 + 0,07 – 0,78
Prima Zoom 2,51 + 0,46 – nevysílala –
TV Barrandov 4,42 + 0,21 – 0,48
Atmedia 3,16 + 0,32 + 0,69
ostatní TV 9,47 + 1,08 + 0,24

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?