Největší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku vykázal minulý týden hlavní program Novy. Oproti předminulému týdnu si polepšil o rekordních 2,56 procentního bodu na hodnotu 25,87 procenta (u publika od 15 do 54 let rovnou o tři procentní bodu na podíl 28,59 procenta). Nova byla zároveň jedinou televizí, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku pokořil hranici 20 procent.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Opačný extrém, tedy největší mezitýdenní pokles, zaznamenala ČT Sport, která si pohoršila o 5,24 procentního bodu na hodnotu 2,32 procenta. Sportovní kanál České televize se ale v podstatě jen vrátil do normálu po abnormálně úspěšném předminulém týdnu, kdy živě vysílal finále tenisového Davis Cupu mezi Českem a Španělskem, v němž čeští reprezentanti zvítězili. Díky jeho poklesu v minulém týdnu stoupal zájem nejen o Novu, ale také Primu family a ČT 1, které obě shodně posílily o jeden procentní bod. Naopak pokles na druhou nejhorší týdenní hodnotu v letošním roce zaznamenala Nova Cinema (3,91 procenta).
K TÉMATU: Davis Cup udělal z ČT Sport skokana předminulého týdne, nejvíc klesala Prima family
Z pohledu tří největších televizních skupin si minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce dařilo Nově Group, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,81 procentního bodu na hodnotu 30,98 procenta. Druhá v pořadí, Česká televize, vykázala velký pokles o 4,43 procentního bodu (daný mimořádnou situací s Davis Cupem v předminulém týdnu) na hodnotu 27,89 procenta. Třetí Prima Group naopak stoupala, a to o 1,66 procenta na souhrnný podíl 25,73 procenta.
Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 47. týdnem minulého roku si nejvíce polepšila ČT 1, a to o 1,55 procentního bodu (z loňských 14,68 na letošních 16,23 procenta). Naopak nejvíc klesala tradičně Nova, která si pohoršila o 2,99 procentního bodu z loňského podílu 28,86 procenta na letošních 25,87 procenta
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,23 | + 0,97 | + 1,55 |
ČT 2 | 4,44 | + 0,19 | + 0,55 |
ČT Sport | 2,32 | - 5,24 | – 0,13 |
ČT 24 | 4,90 | – 0,35 | + 0,43 |
Nova | 25,87 | + 2,56 | - 2,99 |
Nova Cinema | 3,91 | – 0,82 | – 1,25 |
Fanda | 1,20 | + 0,07 | – nevysílal – |
Prima family | 19,79 | + 1,13 | + 0,31 |
Prima Cool | 3,94 | + 0,51 | + 0,11 |
Prima love | 2,00 | + 0,02 | + 0,46 |
TV Barrandov | 4,95 | + 0,07 | – 0,15 |
Atmedia | 1,91 | + 0,14 | + 0,19 |
ostatní TV | 8,54 | + 0,75 | – 0,28 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch