Největší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku zaznamenala minulý týden televize Barrandov. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,57 procentního bodu na hodnotu 5,51 procenta. Naopak největší mezitýdenní pokles vykázaly veřejnoprávní programy ČT 2 a ČT 4 (od tohoto týdne přejmenovaná na ČT sport). Dvojka klesla o 0,50 procentního bodu na průměrný podíl 3,55 procenta, Čtyřka dokonce o 0,56 procentního bodu na hodnotu 2,22 procenta. Vyplývá to z pravidelného týdenního reportu Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Podíly tří největších českých televizí, tedy Novy, Primy family a ČT 1, se oproti předminulému týdnu téměř nezměnily. S náskokem zvítězila Nova, která také jako jediná pokořila hranici 20 procent. Zajímavý nárůst vykázala Prima Cool, která se týdenním podílem 4,23 procenta dostala blízko Nově Cinema (4,35 procenta) a porazila druhý program České televize. Čtvrtého nejlepšího týdenního výsledku za letošní rok i od zapojení do peoplemetrů vykázala Prima love, která dosáhla průměrného celodenního podílu 2,64 procenta.
K TÉMATU: Skokanem předminulého týdne byla televize Nova, nejvíc klesala sportovní ČT 4
Z pohledu souhrnných podílů tří největších televizních skupin na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která dosáhla hodnoty 30,16 procenta, což je však o devět setin procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Druhá skončila Česká televize s 28,02 procenty (oproti předminulému týdnu pokles o 1,19 procentního bodu). Třetí byla Prima Group s 25,75 procenty, která však jako jediná vykázala růst, a to o půl procentního bodu.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 39. týdnem minulého roku si nejvíc polepšila zpravodajská ČT 24, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 1,52 procentního bodu z loňských 4,21 procenta na letošních 5,73 procenta. Naopak největší pokles vykázala televize Nova, která si pohoršila o 2,58 procentního bodu (z loňských 28,39 procenta na letošních 25,81 procenta). Meziročně ale klesala i Prima family, konkrétně o 1,25 procentního bodu (z loňských 20,13 procenta na letošních 18,88 procenta).
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,52 | + 0,22 | + 0,86 |
ČT 2 | 3,55 | – 0,50 | – 0,29 |
ČT 4 | 2,22 | - 0,56 | – 1,40 |
ČT 24 | 5,73 | – 0,35 | + 1,52 |
Nova | 25,81 | – 0,10 | - 2,58 |
Nova Cinema | 4,35 | + 0,01 | – 0,32 |
Prima family | 18,88 | + 0,02 | – 1,25 |
Prima Cool | 4,23 | + 0,22 | + 0,85 |
Prima love | 2,64 | + 0,26 | + 1,13 |
TV Barrandov | 5,51 | + 0,57 | + 0,47 |
Atmedia | 2,15 | + 0,13 | + 0,26 |
ostatní TV | 8,41 | + 0,08 | + 0,75 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch