Žebříčkům trendových výrazů obvykle vévodí velké události, celebrity nebo hry. V českém vyhledávání Googlu ale letos byl největším skokanem roku výraz „akcie čez aktuálně“. Druhá skončila onlinovka „agario“ a teprve třetí je „ms hokej 2015“.
Trendové výrazy ve Vyhledávači Google za rok 2015
- akcie čez aktuálně
- agario
- ms hokej 2015
- pixwords
- 50 odstínů šedi
- výměna manželek
- velikonoce 2015
- windows 10
- eurojackpot
- zatmění slunce
Pokud se podíváte na detaily, zjistíte, že zájem o akcie ČEZu ve vyhledávání Googlu začal růst někdy koncem května a špička zájmu se datuje na začátek září (graf neukazuje absolutní počty hledání, ale změnu trendu ve vztahu k nejvyššímu bodu grafu).
Při porovnání českých trendů s těmi globálními najdete shodu jen u výrazu „Agar.io“, který v globálních skokanech skončil na třetím místě. První je basketbalová a televizní hvězda Lamar Odom a na druhém místě se umístil francouzský časopis „Charlie Hebdo“.
Google samozřejmě zveřejňuje i další zábavné žebříčky – například Nejhledanější výrazy s „2015“ (v Česku vítězí „zatmění slunce 2015“, v závěsu s „hokej 2015“ a „superstar 2015“), Největší skokani se spojením „co je“ (na vrcholu je „co je Instagram“, za ním „co je brzlík“ a „co je iluminát“) nebo Největší skokani se slovem „proč“(první trojku tvoří „proč jsou v sýru díry“, „proč nejdou posílat sms“ a „proč nehraje jágr“).
Pro srovnání – v roce 2014 vypadala první trojka v Česku takto: „pixwords“, „iveta bartošová“ a „sochi 2014“.
Největší skokani za rok 2014
- pixwords
- iveta bartošová
- sochi 2014
- robin williams
- ct sport
- flappy bird
- jennifer lawrence
- nova plus
- wimbledon 2014
- calzedonia
Pokud vás podobné žebříčky baví, najdete je na stránce Google Trends. Český Seznam pak své vyhledávací trendy zveřejňuje na stránce Skokani. seznam.cz.