Hlavní navigace

Skokany minulého týdne Nova a Nova Cinema, nejvíc se propadala Prima family

18. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA Všechny tři volně šířené programy Novy si oproti předminulému týdnu polepšily, u Primy Group tomu bylo přesně naopak

Úspěšný týden má za sebou skupina Nova. Všechny tři její volně šířené programy, tedy Nova, Nova Cinema a Fanda, si oproti předminulému týdnu polepšily v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku. Hlavní kanál Novy navíc posiloval nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Rostl o 0,67 procentního bodu na hodnotu 25,53 procenta. Nárůst o 0,47 procentního bodu na podíl 5,21 procenta zaznamenala i Nova Cinema, která pokořila pětiprocentní hranici po dlouhých sedmnácti týdnech.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Naopak největší pokles minulý týden zaznamenala podle pravidelné týdenní monitorovací zprávy Asociace televizních organizací (ATO) Prima family, která se propadla o 0,85 procentního bodu na hodnotu 17,17 procenta – nejhorší od konce letošního června. Skupina Prima obecně klesala, minulý týden si pohoršily i Prima Cool a Prima love. Mírné nárůsty naopak zaznamenaly programy ČT Sport a ČT 24, kdežto ČT 1 a ČT 2 si o něco pohoršily. Podíl televize Pětka se udržel téměř na stejné hodnotě jako první prosincový týden – 0,75 procenta.

K TÉMATU: Prima předminulý týden na nejhorších číslech od konce léta. Pětka měla napoprvé 0,8 %

Z pohledu tří největších televizních skupin se minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíc dařilo Nově Group, která dosáhla hodnoty 32,05 procenta. To je o 1,76 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Skupina Nova byla také jediná, která mezitýdenně posilovala. Česká televize na druhé pozici dosáhla kumulovaného podílu 28,30 procenta, o 0,52 procentního bodu nižšího než v předminulém týdnu. Největší pokles pak vykázala Prima Group na třetím místě – její podíl se snížil o 1,16 procentního bodu na hodnotu 22,68 procenta.

MMF tip early

V meziročním srovnání s 50. týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíc polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 0,50 procentního bodu (z loňských 4,67 na letošních 5,17 procenta). Naopak největší pokles překvapivě nevykázal hlavní program Novy, nýbrž Prima family, jež si oproti loňskému roku pohoršila o 1,51 procentního bodu (z loňských 18,68 na letošních 17,17 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za 50. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,67 – 0,36 + 0,41
ČT 2 4,09 – 0?31 + 0,21
ČT Sport 2,37 + 0,04 – 0,41
ČT 24 5,17 + 0,11 + 0,50
Nova 25,53 + 0,67 – 1,26
Nova Cinema 5,21 + 0,57 – 0,73
Fanda 1,31 + 0,10 – nevysílal –
Prima family 17,17 - 0,85 - 1,51
Prima Cool 3,71 – 0,16 + 0,33
Prima love 1,80 – 0,15 + 0,01
TV Barrandov 4,85 + 0,11 – 0,63
Pětka 0,75 – 0,01 – nevysílala –
Atmedia 2,95 + 0,15 + 0,96
ostatní TV 9,18 + 0,21 + 0,82

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).