Mezitýdenní vývoj (vs. 38. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Hlavní programy České televize a skupiny Barrandov zaznamenaly minulý týden největší růst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech tuzemských televizí měřených peoplemetry. Vůbec nejvíc rostla TV Barrandov, která si polepšila o 0,35 procentního bodu na hodnotu 5,62 procenta, což je zatím nejlepší výsledek letošní podzimní sezóny. O 0,32 procentního bodu na podíl 14,99 procenta narostl výkon ČT 1. Dařilo se také Telce ze skupiny Nova, jejíž podíl narostl o 0,20 procentního bodu na hodnotu 1,82 procenta. Naopak největší pokles oproti předminulému týdnu vykázala ČT Sport, která se propadla o 0,81 procentního bodu na hodnotu 2,63 procenta. Klesala i Nova Cinema (- 0,29 procentního bodu na 3,88 procenta) a ČT 2 (- 0,21 procentního bodu na 4,24 procenta).
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima se neudržela nad ČT 1, největším skokanem byla ČT Sport
Barrandovu se minulý týden dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu polepšila nejvíc ze všech čtyř velkých televizních skupin v zemi, konkrétně o 0,36 procentního bodu na hodnotu 6,65 procenta. Růst zaznamenala i skupina Prima, která si připsala 0,19 procentního bodu na celkový podíl 21,80 procenta. Dvě největší televizní skupiny klesaly. Nejvíc Česká televize, jejíž šest programů dohromady přišlo o 0,72 procentního bodu a oslovily v průměru 28,24 procenta dospělého publika. Skupina Nova ve srovnání s předminulým týdnem klesla o 0,19 procentního bodu na hodnotu 30,55 procenta, ale i tento výsledek jí stačil k potvrzení pozice lídra trhu.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden nejvíce posilovala rovněž TV Barrandov. Dokonce rostla více než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let, což je u Barrandova co říct, protože obecně zaujímá spíš starší diváky. Barrandov si připsal 0,49 procentního bodu na hodnotu 4,08 procenta. Významně si polepšil i dětský kanál Déčko (+ 0,35 procentního bodu na 2,50 procenta) a hudební kanál Óčko (+ 0,23 procentního bodu na 1,62 procenta), v jehož případě jde ale o součet podílů Óčka a Óčka Gold. Naopak největší pokles zaznamenala ČT Sport, jež se propadla o 0,72 procentního bodu na hodnotu 2,77 procenta. Klesala i ČT 2, konkrétně o 0,43 procentního bodu na podíl 3,34 procenta, a Nova Cinema, která si pohoršila o 0,42 procentního bodu na 5,26 procenta.
MINULÝ ROK: Nova pokračuje v rekordní jízdě: jako skupina u mladých nad 40 %
Z hlediska vývoje podílů celých skupin na mladším publiku od 15 do 54 let se minulý týden dařilo zejména Primě, která v souhrnném výsledku porazila Českou televizi a stala se druhou nejsledovanější televizní skupinou v zemi. Stačil jí k tomu nárůst souhrnného celodenního podílu o 0,43 procentního bodu na hodnotu 22,98 procenta. Česká televize vykázala celkový podíl 22,01 procenta, který byl o 0,71 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Největší nárůst ovšem minulý týden nevykázala Prima, nýbrž skupina Barrandov, která si připsala 0,57 procentního bodu na hodnotu 5,02 procenta. Rostla tedy více než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let. Skupina Nova si pohoršila o 0,48 procentního bodu na hodnotu 35,55 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 39. týden 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s 39. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1, která poskočila o rekordních 2,17 procentního bodu na hodnotu 14,99 procenta. TV Barrandov si připsala 1,46 procentního bodu na hodnotu 5,62 procenta. Dařilo se však také zpravodajské ČT 24, která si připsala 0,74 procentního bodu na letošních 4,67 procenta, a ČT Sport, která povyrostla o 0,72 procentního bodu na hodnotu 2,63 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o hrůzných 4,60 procentního bodu na hodnotu 22,27 procenta. Silně klesala i jeho sesterská Nova Cinema, která přišla o 1,14 procentního bodu a vykázala letošní podíl 3,88 procenta. Poměrně silný meziroční pokles o 0,67 procentního bodu na hodnotu 1,60 procenta potkal i Primu Zoom.
Nově se v meziročním srovnání nedařilo ani jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let v součtu všech svých pěti volně šířených programů přišla o rekordních 6,10 procentního bodu a propadla se na letošních 30,55 procenta. Mírný pokles zaznamenala i skupina Prima, ve srovnání s Novou ale nestojí za řeč: pohoršila si o 0,37 procentního bodu na hodnotu 21,80 procenta. Na poklesu Novy nejvíce vydělaly Česká televize a skupina Barrandov. Kavčí hory vykázaly meziroční růst o 3,33 procentního bodu na hodnotu 28,24 procenta, přičemž stoupaly všechny jejich programy s výjimkou ČT 2 a Déčka. Skupina Barrandov si díky třem novým programům a silnému nárůstu hlavního kanálu polepšila o 2,49 procentního bodu na hodnotu 6,65 procenta.
Cílová skupina 15–54
Jestliže u širší cílové skupiny všech dospělých diváků starších 15 let meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce stoupala ČT 1, u mladšího publika od 15 do 54 let to byla překvapivě TV Barrandov. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 1,36 procentního bodu na hodnotu 4,08 procenta. Dařilo se také ČT Sport, která si připsala 0,96 procentního bodu na podíl 2,77 procenta, a rovněž hlavnímu kanálu Primy, který u mladých meziročně posílil o 0,79 procentního bodu na letošních 12,48 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 3,41 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta. Významně klesala také dokumentární Prima Zoom (- 0,75 procentního bodu na 1,95 procenta) a ČT 2 (- 0,56 procentního bodu na 3,34 procenta).
V meziročním srovnání výkonu celých televizních skupin ze čtyř největších hráčů na trhu tři stoupali. Pokles zaznamenal pouze lídr trhu, skupina Nova, která si v součtu průměrných celodenních podílů všech pěti svých volně šířených kanálů pohoršila o 5,03 procentního bodu na hodnotu 35,55 procenta. Nejvíce stoupala skupina Barrandov, která si připsala 2,30 procentního bodu na hodnotu 5,02 procenta, poté Česká televize s nárůstem o 1,22 procentního bodu na celkový podíl 22,01 procenta a skupina Prima, která si připsala 0,70 procentního bodu na hodnotu 22,98 procenta.