Hlavní navigace

Slevomat si koupili Britové. A přibrali si k tomu ještě Skrz a Zlavomat.sk

Jan Beránek

Slevový server po sedmi letech hledal novou cestu. A zřejmě ji našel. Noví vlastníci a nový impuls přichází z Velké Británie. Cena podle odhadů přesahuje jednu miliardu.

Britové přišli a vybrakovali tuzemský slevový trh. A to včetně jedničky na trhu. Kromě Slevomatu a jeho slovenského klonu si berou totiž ještě agregátor slev Skrz.cz.

Secret Escapes je tak nově stoprocentním vlastníkem Slevomatu. V tuzemsku nepříliš známá firma je jištěna penězi od Google Ventures nebo Index Ventures. Loni začala v tuzemsku fungovat na doméně Travelist.cz a nabízí především cestovní balíčky a ubytování v luxusních hotelech. 

„Akvizice Slevomatu nám pomůže urychlit růst v regionu. Věříme, že tato transakce také umožní oběma firmám sdílet know-how a dále posilovat tržní postavení,“ říká Alex Saint, spoluzakladatel a šéf společnosti Secret Escapes.

Skupina je o rok mladší než samotný Slevomat a působí na 21 trzích. Hodnota transakce se neuvádí, ale podle informací časopisu Forbes se pohybuje kolem 1,5 miliardy. Zástupci akcionářů tvrdí, že to bylo víc. 

Šéfové zřejmě zůstanou

Peníze si rozdělí dosavadní majitelé serveru – a to jak skupina Miton, tak Enern se zakladatelem služby Tomášem Čuprem, a konečně nejmenší akcionář In-Bridge.  

Šéfové prodaných služeb ale zřejmě zůstanou na svých místech. "Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem. Stejně tak nový vlastník ocenil i výborné vedení Zľavomatu a Skrz a počítá s ním i v budoucnu,“ tvrdí Tomáš Matějček z Mitonu. 

"To, že vůbec k transakci došlo a o Slevomat byl takový zájem, je především zásluha skvělého řízení aktuálním managementem,” dodává Tomáš Čupr.

Prodej Slevomatu byl oblíbeným tématem nejen mediálních spekulací. Náznaky možného prodeje větřil už v červenci deník E15Před dvěma lety, ten samý deník našlapoval kolem případného prodeje mediálnímu domu Mafra. 

Slevomat nebo drahomat

Slevový server se velmi rychle po svém vzniku usídlil na pozici jedničky nově vznikajícího trhu a od roku 2010 víceméně udával jeho tuzemské tempo. 

Průměrná útrata je dnes na Slevomatu 709 korun. Denní návštěvnost portálu se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci uživatelů. Poslední oznámené tržby v roce 2015 dosáhly 362 milionů korun se ziskem 35 milionů. Loni už tržby Slevomatu měly pokořit hranici 465 milionů korun. Hodnota prodaných kupónů se pohybovala kolem dvou miliard. 

Slevový server během posledního roku hledal nové cesty, jak se zbavit pověsti čistě slevového serveru. Už v květnu rozjel Slevomat kampaň a spustil si rezervační systém na webu. Cílový sektor je jasný – dovolené a souboj s Booking.com. Jen loni prodal 220 tisíc pobytů.

Slevy jako takové mají podle dosavadní šéfky Marie Chytilové nahradit dražší zboží a Slevomat se chce vymanit z trhu, na kterém vyrostl. Kolegové z Lidových novin tak službu v nadsázce na jaře překřtili na „drahomat“. Každopádně Slevomat už čistě slevový trh začal přerůstat a musel si najít novou budoucnost. 

Trh slevových portálů se postupně konsolidoval ale přesto na něm není o zábavu nouze. Během prázdnin třeba odehrály zajímavou etudu spolumajitelé dosavadní dvojkyportálu Pepa. Ten se nakonec rozštěpil na dvě služby. Jednu s původním názvem a druhou jménem Klido.cz

Našli jste v článku chybu?