Jak již zaznělo v článku, pokud kdokoliv chce data o prodejích Slevomatu nebo kohokoliv jiného, tak si je může poměrně jednoduše získat. Ano budou zatížená chybou nezaplacených voucherů, ale to zase nehraje takovou roli (zejména u Slevomatu, kde bych podvodná čísla o prodejích nečekal :).
Hledat konspiraci v tom, že Lupa chce čísla kvůli KupDnes.cz, je úsměvné :)
Na IPV6 nemáte žádný názor, protože je vám ukradené. Na svou firmu a její business máte názor, protože vám není ukradená, to je logické.
A znovu. Sběrem dat pro článek o slevových serverech se tu potýkáme průběžně, není to věc na 30 minut. Už jen navrhnout metodu očištění dat dalo zkušenému analytikovi dost práce. Pak to vyhodíme, protože se pan slevomat šprajcnul. Pak najdeme jiný zdroj dat, ale ten vy označíte za "fakta nasbíraná ve spěchu. Já se ptám znovu, jaká data navrhujete použít? A znovu říkám, není to tak, že je označíte za nevěrohodná jen proto, že vám nevyhovují? Jak si mám ověřit, že tomu tak není? Dvě sady dat hovoří o tom, že Slevomat klesá, (GT a Alexa, mohou být špatně), říkají mi to lidé na trhu (to mohou být závistivci) třetí sada dat, kterou bych mohl prozkoumat nejlépe, jste mi zamázl. Jak moc důvěřivý bych musel být, aby mi to nepřišlo divné?
Samozřejmě je zajímavá varianta, že si budeme XML feedy sbírat sami a sety dat si sestavovat. Ale to už pro nás není zrovna laciný projekt, s ohledem na tom, že to tu dělá řada subjektů na trhu mi také přijde poněkud zbytečný. Ale jak vás tak poslouchám, nic jiného mi nezbude.
Ano, taky jsem slyšel, že krachujete. Prošel jsem si pár databází, zeptal se pár důvěryhodných zdrojů a ani jsem se vás na to už neptal. Bombovní článek by to byl, ale údaje o vaší platební neschopnosti se mi nikde jinde, než povídačkami nepotvrdily.
O tom, že vám klesá návštěvnost, jsem slyšel taktéž. Podíval jsem se na další data, která považuju za důvěryhodná, zjistil, že podle nich to tak vypadá. Pak jsem se zeptal já vás, jak to s tím vypadá. Vy jste mi to potvrdil s tím, že jste neutráceli tolik na reklamě. Vaše vyjádření jsem k informaci přidal v rozsahu nutném pro zachování sděleného kontextu. Proč jste mi to tedy potvrzoval, jestli tomu tak není? A v čem jsem podle vás údaje dezinterpretoval a manipuloval s nimi?
Já jsem neřekl nic o tom, že budu používat nepřesné údaje. Řekl jsem, že když jste nám zabránil používat jedna data, našel jsem si dvojici jiných, dostatečně kvalitních. Původní data by mi umožnila lepší analýzu, větší komfort a čtenářům větší přehled. Tahle vedou ke stejným výsledkům, jen pro mne méně komfortně. Já data Google považuju za věrohodná. A nakonec jsem se vás zeptal, vy jste pokles potvrdil. Kde je dezinterpretace?
Ano, ukažte mi prosím na původním článku analyzujícím data, kde jsme se dopustili neobjektivního, neprofesionálního nebo nevyváženého výkladu a kde byly logické mezery v úvaze. Opravdu mě to zajímá.
Já jsem slyšel, že krachujeme - to by byl bombovní článek :-)
Já rozumím tomu, že to není jednoduchý a laciný projekt - ale to vás přeci neopravňuje k tomu řící "fakta jsou drahá, sorry, budeme psát neprofesionální a zavádějící články postavené na nepřesných údajích, ale co nám zbývá..."
Jaká data použít vám neporadím, ale možná kdyby byl váš přístup jiný a schopnost z dat vydedukovat závěry které skutečně trhu odopovídají, tak nikdo nemá problém s tím, že ta data máte. Ani já. Ale protože se oprávněně (jak jste sám říkal, historie je dobrá učitelka) bojím, že i objektivní fakta budete interpretovat neobjektivně, neprofesionálně a nevyváženě a že dokonce nepostřehnete základní faktické nebo logické mezery v úvaze, tak s tím problém mám. Pokud chcete, tak mohu takto rozebrat posledních 5 článků o slevových serverech ať tu debatu také konkretizujeme.
Poslední věc - já opravdu nic nezakázal. Agregátory nevlastníme ani nekontrolujeme. Jen jsem vyjádřil nespokojenost s tím, jak je s námi nakládáno jako s obchodním partnerem. Toť vše.
Nikoho si s PR nepletu - a vy ale neprezentujete fakta, ale domněnky a nebo "fakta" nasbíraná ve spěchu. To mě rozčiluje, nikoliv váš rozdílný pohled.
Chápu, článek bude mít čtenost a "ono je to vlastně jedno", protože vaše zodpovědnost je ve nulová. To že většina čtenářů fakta nerozpozná od domněnek a "faktů", také nahrává do karet Vám. Ale nedivte se prosím, že mě rozčilují amatérsky napsané články o problematice, které rozumím. Nebo jsem se už nekdy rozčílil u článku o IPv6? :-)
A můžu zhodnotit i ostatní články a ne jen ten, pravděpodobně nejvyváženější, na který alibisticky poukazujete? Co třeba http://www.lupa.cz/clanky/slevove-servery-nekde-mezi-podvodem-a-bajecnym-byznysem/?
"Proč by taky mělo, jsou to přeci chytřejší, modernější lidi, než ty eshopový blbečkové, který s tím začínali před patnácti lety, že." - to jste řekl vy. Já mám naopak k českým eShopům, jejich majitelům (a exmajitelům) a lidem kteří se na nich podílí ohromný respekt.
Děkuji, že jste mi vysvětlil funkci médií. Ale ano - tak to chodí všude na světě. Ve špatných médiích. Ta dobrá k tomu ještě přidávají invenci, vlastní nezaujaté názory, kontrolu faktů které prezentují a trochů té investigtivnosti - věřím, že dobrý novinář by místo brečení že mu někdo nechce dát data na stříbrném podnoste, udělal vlastní průzkum. Ale to by bylo potřeba déle než 30 minut na napsání článku. Už by vůbec nemanipuloval čtenáře k doměnce, že když někdo nedá čísla, tak něco mlží. Zvlášť v tak konkurenčním prostředí.
Co články jako např. toto - http://techcrunch.com/2010/10/30/the-future-of-local-commerce-facebook-foursquare-yelp-groupon/ nebo http://www.businessinsider.com/network-effects-2011-5. Takové už chtgějí invenci, znalost faktů a prostředí... Na takový čekám. Pokud mi říkáte, že nepřijde, tak jste mi právě ušetřil spoustu času, který kontrolou Lupu trávím :-)
Kdo je Hedvička?
BTW asi používáme jiný Google :-)
Tak abych se představil - http://www.linkedin.com/in/tomascupr
Hezký den!
To ho budete vyhlížet dlouho. Na Lupě píšeme články, které mají informovat čtenáře o tom co se stalo. Tedy o tom, co vy už pravděpodobně víte, protože v oboru děláte. Článek pro jednoho čtenáře pro nás není moc rentabilní záležitost.
Úkolem médií je ukazovat fakta, klást otázky a předestírat škálu myslitelných odpovědí.
To je to, co děláme i na Lupě. Z grafu vidíme, že návštěvnost Slevomatu klesá, tak napíšeme, že na první pohled to vypadá, jako když klesá (co je na tom za dezinterpretaci?). Pak se zeptáme spolumajitele Slevomatu, co o tom soudí on, on nám řekne, proč to tak je a my to dáme do článku. Čtenář kouká na graf, který vypadá, jako když klesá a pak si čte vyjádření šéfslevomaťáka a něco si z toho vydedukuje. Tak to v médiích chodí, dokonce i ve světových, ba dokonce i v těch emerických.
Kdepak, eshopy se proto musely hodně nadřít a asociace též. Jenže to už si dneska málokdo pamatuje a ty ostatní to nezajímá. Proč by taky mělo, jsou to přeci chytřejší, modernější lidi, než ty eshopový blbečkové, který s tím začínali před patnácti lety, že.
Pane Čupře, když lidi můj názor zajímá, zeptají se, já jim ho řeknu, oni mi řeknou svůj a něco zajímavého z toho vznikne. Tím, že jsem venku, vidím věci jinak, než oni zevnitř a oboustranně je to obohacující. Vás by to těžko nějak obohatilo, pro vás jsem redaktor za zásluhy v médiu za zásluhy, což je sice hezká popiska na vizitku, ale vzájemně to obohacování prakticky vylučuje.
Takže ano, myslím si, že vím, co s tím dělat, myslím si, že by přínosem pro vás mohlo být i sledovat, jak se s podobným úkolem vyrovnaly eshopy a jejich asociace, ale nemyslím si, že byste to chtěl poslouchat a vnímat. Historie je zkrátka moudrá učitelka.
Ano, vnímat to chci a snažím se z historie poučit. A stále na Lupě vyjlížím článek, který by mi třeba poradil a měl nějakou informační hodnotu a ne jen rýpal, překrucoval a konstruoval fakta a kladl otázky.
E-shopy se se situací vyrovnali prostě tím, že už existuji podstatně déle než neco málo přes rok a akceptovali "opticky bezpečnou" metodu platby - dobírku. Byly také mnohem méně "kontroverzní" (doba mezi platbou a obdržením zboží je kratší, televize je prostě televize a není moc prostoru pro spekulace atd.). Jakákoliv asociace, a tím spíše neviditelná Asociace pro elektronickou komerci, na tom má zásluhy minimální.
Tomáši, to jsem přeci neřekl. Pro mě je úměvné, že šéfredaktor média vlastněného firmou, která provozuje slevový portál veřejně nemá dostatek sebereflexe, brečí a kritizuje to, že jiný slevový portál nechce zveřejňovat čísla.
Navíc já bych neměl problém se zveřejňováním dat, kdyby byla alespoň trochu přesná - ale p. Zandl dokáže na chbných neověřených faktech založit štavý článek a to se mi nelíbí. Víme, že i u špičkových serverů jsou čísla prodejů velmi nadsazená - stači pár konerzací s obchodníky, ale na Lupě vyjde článek jak Slevomat ztrácí... Nemám to zapotřebí.
To ale není jen o Lupě - slevový server dnes mají "všichni", takže proč napovídat ostatním? Ono totiž dát to paralely z jednoho zdroje čísla návštěvnosti, z druhého příjmy a z třetího marži není tak těžké. Možná že by nám to neuškodilo, ale proč to riskovat kvůli potřebě, kerá je nakonec zase jen komerční. Nebo myslíte, že p. Zandla opravdu ke psaní takovýchto článků motivuje nutkání pro blaho trhu?
"Ti stávající by měli inovovat a snažit se zachovat či dokonce zvýšit důvěryhodnost celého „slevového“ odvětví. Jenže v tom nepomůže, aby si hrál každý za sebe."
Pane Zandl, poraďte mi, jak má Slevomat zvýšit důvěryhodnost odvětví, kde se pohybuje 300 hráčů a z toho 80% to má jako krátkodobý "vedlejšák" a kteří z velké většiny nejsou ochotni komunikovat či se shodnou na základích principech fungování. Jak to dělají třeba eshopy - existuje nějaké aliance Mall, Alza, Kasa o které nevím a která společně aktivně podporuje důvěryhodnost eshopů a nakupování online? Pokud taková exituje, tak není vidět. A když není vidět, tak neexistuje.
Asociace slevových portálů je před založením, ale ta není odpověď, protože servery mimo asociaci budou stále dělat špatné jméno celému trhu.
A tak opravdu závisí na zákaznících a jednotlvých serverech, aby zákazníky přesvědčili co je riskantní nákup a co není.
Tento váš komunistický (nebo idealistický, ale to mi nějak neštimuje ke zbytku článku) závěr všichni za jednoho, jeden za všechny opravdu nechápu.
Hezký den!
Když si dovolíme přidat vlastní nezaujatý názor a fakta, která se vám konkrétně nehodí, jsme hned obviněni ze zaujatosti, z dezinterpretace faktů, z toho, že jsme posluhovači onoho či tamtoho. Kdyby se vámi linkované články týkaly vás, tak vás mohu ujistit, že byste vyletěl z kůže a autor by pro vás byl novinářské hovado dezinterpretující fakta. Takové články také přinášíme a když se týkají vás, tak také z kůže vylétáte.
Budu se opakovat, ale znovu vám řeknu, co jsem vám už říkal: pletete si média s vlastním PR. To není jejich role. Smiřte se s tím, že při pohledu na stejná fakta dojdou lidé občas k jinému názoru, než dojdete vy - a mají pro to dobrý důvod. Jen ho nechápete, nebo nevidíte.
Průzkum? Jak navrhujete udělat průzkum vývoje pozice slevových serverů? Jedna data jste zakázal vydávat, další (Alexa/GT) jste označil za nevěrohodná, která by podle vás byla akceptovatelná a mně přístupná? Ptám se ze živého zájmu o problematiku, není to rétorická otázka. Cenový limit na pořízení dat je 1200 Kč.