Hlavní navigace

Slovensko je pro majitele Novy nejhorším trhem, nejvíce tam propadl

29. 10. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

29. 10. 2010

Vůbec nejhorším trhem pro mediální skupinu CME, vlastníka televize Nova, je Slovensko. Ve třetím čtvrtletí letošního roku meziročně klesly čisté výnosy této společnosti u našich východních sousedů o 15,9 procenta, po Rumunsku vůbec nejvíc ze všech zemí, kde CME působí. Na rozdíl od Rumunska ale slovenský trh vydělal CME méně peněž. Tamní televize Markíza začíná mít potíže v boji s konkurenční televizí Joj, která má ambici nahradit ji na pozici lídra trhu.

K TÉMATU: Markíza má novou generální ředitelku Zuzanu Ťapákovou

Výnosy CME na Slovensku dosáhly ve třetím čtvrtletí 16,049 milionu dolarů, což je sice třetí nejlepší výsledek v rámci šesti středo a východoevropských trhů, na kterých firma působí, ale zároveň jde o druhý největší meziroční pokles. Nejhůře hodnotím hospodaření CME na Slovensku, kde se meziročně provozní ztráta prohloubila a tento trh dosáhl mezi všemi nejhoršího provozního výsledku. Tento vývoj stál již dříve místo ředitele slovenské televize Markíza, řekl Hospodářským novinám analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.

ČTĚTE TAKÉ: Vlastník Novy byl ve třetím kvartálu 2010 v zisku přes dvě miliardy korun

Generální ředitel televize Markíza Václav Mika rezignoval na svoji funkci 28. září, po vleklých sporech s prezidentem CME Adrianem Sarbu. Mikovým nástupcem se po třech týdnech hledání stala dosavadní ředitelka marketingu Markízy Zuzana Ťapáková. Mikova rezignace přišla krátce poté, co CME zrušila v Markíze její vlastní centrum výroby a převedlo veškerou výrobu původních pořadů na nově založenou firmu MediaPro Slovakia, na kterou neměl ředitel Markízy vliv.

Tip do článku - Cif21 - firmy

NAPSALI JSME: Zakladatel Markízy: Nový ředitel by neměl být joystickem v rukou CME

Výrobu v Markíze prostřednictvím MediaPro dočasně vedl šéf výroby na Nově Petr Erben, tento týden se výkonnou ředitelkou společnosti MediaPro Slovakia stala Wanda Hrycová. Ta je nyní v rovnoprávném postavení s generální ředitelkou Markízy Zuzanou Ťapákovou a podléhá přímo vedení firmy MediaPro Entertainment, nikoli managementu Markízy. Ťapáková se pro změnu zodpovídá viceprezidentovi CME pro televizí vysílání Petru Dvořákovi, bývalému řediteli Novy.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.