Hlavní navigace

Slovenský rozhlas provede v pondělí velké přeladění

26. 1. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
26. 1. 2007

Obdobu stěhovací akce „Kulový blesk“ má v pondělí 29. ledna na programu Slovenský rozhlas (SRo). Na více než polovině jeho frekvencí se totiž změní obsah. Důvod? K přerozdělení došlo kvůli naplnění zákona, ale také proto, abychom zabránili zbytečnému překrývání, uvedla ředitelka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková. Dva z pěti okruhů SRo dosud nesplňovaly zákonnou podmínku celoplošnosti pokrytí.

Změnu se posluchači na Slovensku dozví z letáku ve schránce, veřejnoprávní rádio už také zahájilo mediální kampaň „Slovenský rozhlas je postavený na hlavu“. Instituce využije téměř dvou milionu rozeslaných obálek i k tomu, aby sem přiložila přihlášku k placení koncesionářského poplatku všem, kdo za rádio dosud neplatí. Náklady na kampaň SRo nezveřejnil, jeho ředitelka jen uvedla, že akce bude placená z výnosů prodeje reklamního času – nikoli z poplatku koncesionářů.

Změna se nejvíce dotkne stanice Patria, která posílí z 36 na 100 procent pokryté populace. Přilepší si i Regina s nárůstem pokrytí z 64 na 96 procent. Ochuzené bude naopak mladé publikum Rádia FM. Pokud ho před změnou mohlo naladit 98 procent populace, po přerovnání kmitočtů to bude jen 84 procent. Vedení SRo se ale spoléhá, že Rádio FM svá tři procenta podílu na slovenském trhu neztratí. Mladí lidé ho mohou poslouchat totiž i přes Internet. Všechny okruhy SRo čekají kromě změny kmitočtů také úpravy programu.

BRAND24

Posluchači rozhlasu upřednostňují mluvené slovo, neposluchaži hudbu. Musíme udělat kompromis, abychom přilákali i lidi, kteří SRo zatím neposlouchají, řekl ČTK programový ředitel SRo Ľuboš Machaj a dodal: Chceme s naší konkurencí svést boj o střední generaci, tedy o věk 30 až 50 let.

Zdroj: SME.sk a Slovenský rozhlas

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).