V několika článcích totiž web Start2Cloud porovnával výstupy služeb poskytovaných softwarem GoodData se službami jiných firem. Následně dostal vyrozumění e-mailem přímo od Romana Staňka, že to se nesmí a podmínky používání služby jakékoliv srovnání zakazují. Což je pravda – ToS GoodData vysloveně zakazují jak publikování, tak jakékoliv jiné srovnávání. Zdá se, že ani zájemce o využití služeb GoodData si nesmí služby firmy porovnat s konkurencí.
Terms of Use & Restrictions: GoodData hereby grants you a non-exclusive, non-transferable, worldwide right to use the Service, solely for your own internal business purposes, subject to the terms and conditions of this Agreement. All rights not expressly granted to you are reserved by GoodData and its licensors. You may not access the Service if you are a direct competitor of GoodData, except with GoodData’s prior written consent. In addition, you may not access the Service for purposes of monitoring its availability, performance or functionality, or for any other benchmarking or competitive purposes.
Nicméně lidé ze Start2Cloud to nepovažují za oprávněný požadavek a odmítli porovnávací články stáhnout, takže se zdá, že poputují před soud.
Gooddata versus BIRST: takovýhle článek se napsat nesmí, protože srovnává, a to uživatelům v Podmínkách služby GoodData zakazují. Proč?
Čemu to pomůže, těžko říci, pověsti GoodData těžko, zvláště, když ke srovnání neměla žádné faktické připomínky, než to, že podmínky služby žádné srovnání neumožňují. Bylo by pochopitelné, kdyby se ohradila proti faktickým chybám.
Snad se celý „incident“ vysvětlí jako nedorozumění bez zbytečných škod na obou stranách. Zatím se mu začíná dostávat větší publicity nejenom na českojazyčných sociálních sítích, protože Start2Cloud je sice rovněž českého původu, ale rovněž převážně anglickojazyčný, takže si aférky všímají i zahraniční sociální sítě.
Aktualizováno: Roman Staněk ze společnosti GoodData vysvětluje, k čemu došlo z jeho pohledu. Software GoodData je velmi rozsáhlý a správné nasazení je věcí složitější, než porovnání několika parametrů. I proto se snaží GoodData vyhýbat jednoduchým srovnáním a spíše k zákazníkům jít formou ukázek, jak by mohla GoodData odpovědět na jejich konkrétní potřebu analýzy a zpracování dat.
Striktni podmínky používání jsou naprostý industry standard – podivejte se třeeba na Salesforce.com. Jde o drahou službu a nikdo nechce, aby konkurenti, nebo někdo, kdo nám chce poškodit naši pověst. mohl pouzivat GoodData. Jiří Donát mi poslal o víkendu email a ani nečekal na moji odpoveď. Moje odpoveď by byla: Jasně, pojďme nadefinovat, jak GoodData hodnotit a rádi vám pomůžeme. Ale teď můžu jen čekat, že všechny moje emaily budou publikovány a tak už odpovedět nemůžu,
říká Roman Staněk ze společnosti GoodData.