Hlavní navigace

Smrtí klienta smlouva s telefonním operátorem prý zaniká

Jiří Macich ml.

Telefonní operátoři nemají vymáhat smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy po dědicích zemřelého klienta. Tvrdí to Český telekomunikační úřad, který tuto problematiku řešil spolu s úřadem veřejného ochránce práv. Právě na úřad ombudsmana se obrátila žena, která se po smrti svého otce rozhodla ukončit smlouvu s telefonním operátorem v minulosti uzavřenou právě s jejím otcem, ale operátor trval na uhrazení smluvní pokuty. Podobný případ se probíral i v diskuzí zde na Lupě.

Telefonní operátoři nemají vymáhat smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy po dědicích zemřelého klienta. Tvrdí to Český telekomunikační úřad, který tuto problematiku řešil spolu s úřadem veřejného ochránce práv. Právě na úřad ombudsmana se obrátila žena, která se po smrti svého otce rozhodla ukončit smlouvu s telefonním operátorem v minulosti uzavřenou právě s jejím otcem, ale operátor trval na uhrazení smluvní pokuty. Podobný případ se probíral i v diskuzí zde na Lupě.

Na základě několika správních řízení vedených v podobných případech vyslovil Český telekomunikační úřad závěr, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí účastníka, bez ohledu na to, zda je to jakkoli upraveno v podmínkách smlouvy. Český telekomunikační úřad vychází z názoru, že práva a povinnosti účastníka vyplývající z takového smluvního vztahu jsou osobní a vztahují se jen k osobě účastníka. V případě smrti proto nepřecházejí na další osobu. Podle zástupkyně ochránce i Českého telekomunikačního úřadu tedy dnem smrti zaniká smluvní vztah, ale nejsou tím dotčena práva a povinnosti dědiců, kteří se musejí vypořádat s případnými dluhy zemřelého vzniklými do dne jeho smrti, píše se ve zprávě na webu veřejného ochránce práv.

Našli jste v článku chybu?