Snowhit mapuje Krkonoše i Australské Alpy. Faktury pošle vlekařům a hoteliérům

2. 5. 2012
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
V sérii, v níž představujeme účastníky brněnského akcelerátoru StarCube, pokračujeme druhým dílem. Snowhit chce na webu i v mobilu nabídnout nejúplnější a nejpřehlednější informace pro lyžaře. Firma ještě nemá žádnou právní formu, už teď si ji ovšem zakladatel Jan Liška cení nejméně na deset milionů korun.

Popište prosím třemi větami službu Snowhit. Co umí a k čemu je užitečná?

Snowhit usnadní rychlou orientaci v lyžařském prostoru (2D i 3D) pomocí mapy, do které jsme zakreslili lanovky, vleky, sjezdovky a běžecké trasy. K tomu poskytujeme stručné a přehledné informace o podmínkách (sníh, počasí, webkamery) a doplňujeme hotely a infrastrukturu. Koncovému uživateli tím jednak pomůžeme s výběrem střediska a jednak u nás každý lyžař najde vše podstatné – každý den a zdarma.

Jak potom chcete vydělávat? Na poplatcích za zviditelnění hotelů na mapě?

Ano, kdo bude chtít, bude v naší mapě vidět za malý roční poplatek. Neprodáváme zájezdy, naše mapa slouží touroperátorům i hoteliérům jako nástroj ke zviditelnění a zvýšení prodeje.

Podařilo se vám už získat nějaké platící klienty? A jak vysoký je onen roční poplatek?

Prozatím jsme ve fázi komunikace s potenciálními zákazníky. Proto je otázka na výši poplatku zatím předčasná.

Služba Snowhit v původní verzi a ještě se starým názvem. Rebranding měl proběhnout tento týden.

Pokrýváte nejen české hory, ale také alpské země. Odkud čerpáte informace o lyžařských střediscích? 

Naší vizí je 2000 středisek do konce roku 2012. Nyní jich máme asi 700 z ČR, SR a alpských zemí. Do roku 2015 bychom chtěli mít zmapován celý svět, tedy Severní Ameriku, Japonsko, Jižní Koreu, Austrálii, Nový Zéland a samozřejmě také střediska na území bývalého Sovětského svazu.

Před několika týdny mi známý, který žije v Lausanne, vyprávěl o skvělých střediscích v okolí Ženevského jezera, o nichž prý moc Čechů neví. Chtěl jsem si je prohlédnout, ale na vaší mapě jsem je nenašel.

Zanedlouho budou na mapě kompletně všechna česká i švýcarská střediska. Obě země už máme téměř připravené k nasazení. Je zajímavé, že v ČR máme 450 středisek, zatímco Švýcaři 250. I to vypovídá o tom, jak lyžování Češi milují…

Informace sháníme různě, je to dost pracné, ale výsledek snad stojí za tu námahu.

Máte také aplikaci pro Android. Jak je pro vás tato mobilní platforma důležitá? Kolik na ní máte uživatelů ve srovnání s webem? Proč jste si vybrali Android? Plánujete také aplikaci pro iOS, Windows Phone či jiný mobilní systém?

Jen během ledna a února 2012 si aplikaci stáhlo přes 20 tisíc uživatelů a hodnocení bylo výborné. Trošku nám ho pokazili Američané, kterým pochopitelně vadilo, že tam zatím nejsou americká střediska.

Tedy mobilní platforma je velmi důležitá a na jejím vylepšení budeme pracovat. Začínáme vyvíjet i verzi pro iPhone a Windows Phone.

Aplikace pro Android

Aplikace pro Android

Na webu i v mobilu je už teď k dispozici několik českých a nespočet mezinárodních aplikací pro lyžaře: přehledy středisek, nabídky ubytování i informace o sněhových podmínkách. Také jednotlivá střediska mají propracované weby a vydávají vlastní mobilní aplikace s funkcemi jako je automatický výpočet najezděných kilometrů po vyfotografování permanentky. Čím se od nich chcete odlišit, co je vaše hlavní konkurenční výhoda?

Konkurenční weby jsou příliš komplexní, existují zde různé sekce pro střediska, ubytování, počasí nebo sníh – člověk stále překlikává stránky a nemá souhrnný pohled. U ubytování často nebývá mapa s přesnou polohou nebo není vidět, jak se dostat od ubytování na sjezdovku. Informace o běžeckých tratích nebo skibusech se musí hledat často na úplně jiných stránkách. My se snažíme podat informace rychle a přehledně na jednom místě. Konkurenční výhodou jsou bezesporu zakreslené sjezdovky, lanovky a běžecké trasy, díky kterým může uživatel vyhledávat podle reálných vzdáleností. Je tak možné najít hotely, které jsou například do 50 metrů od běžecké stopy nebo 100 metrů od zastávky skibusu.

Nabízíte možnost zobrazení 3d mapy prostřednictvím plug-inu Google Earth. Je to jistě efektní, ale je to také užitečné? V čem spočívá přínos pro uživatele oproti 2D mapám?

Stačí si otevřít naši mapu ve 2D, ovšem přepnutí do 3D přináší velký kvalitativní posun v očích uživatele, ostatně každý si to může zkusit. Kromě efektu je to samozřejmě i praktické. Představa o lyžařském resortu je ve 3D velmi věrná a snadno se zjistí, zda se od hotelu k lanovce jde do kopce nebo se musí přejít hlavní silnice.

V jaké fázi teď projekt je?

Právě pracujeme na novém designu a struktuře webové stránky a souběžně vyvíjíme mobilní aplikace. Stále sbíráme a zpracováváme data o střediscích. Kontaktujeme také poskytovatele ubytování a zájezdů.

Jan Liška (v zeleném tričku) s kolegou Michalem Buličkou, který na Snowhit spolupracuje.
Autor: Ondřej Svoboda, StarCube

Jan Liška (v zeleném tričku) s kolegou Michalem Buličkou, který na Snowhit spolupracuje.

Jan Liška

Vystudoval bakalářské a magisterské studium na Fakultě informačních technologií VUT v Brně. Rok studoval v Odense v Dánsku. Již během studia začal pracovat jako vývojář webových aplikací, zejména pro sportovní portály (behej.comsnow­.cz). Další podrobnosti najdete v profilu na LinkedIn.

Kolik lidí, jak dlouho a jak intenzivně na projektu Snowhit pracuje? Jaké máte zkušenosti a jak jste si v týmu rozdělili role?

První programátorské kroky jsme podnikli před dvěma lety. Pracujeme ve třech, zjednodušeně řečeno jeden programuje, druhý zpracovává data a třetí marketing.

Pracujete na tomto projektu na plný úvazek, nebo se věnujete ještě něčemu jinému?

Zatím jsme nevýděleční, takže se bez dalších příjmů neobejdeme. Více času ale věnujeme Snowhitu a když jiní odpočívají, my makáme na dalších zakázkách, které nám dovolí věnovat se Snowhitu.

Jak se jmenuje vaše firma, jakou má právní formu, kde je registrována?

Jmenuje se snowhit. Žádnou právní formu zatím nemá, ale chystáme se zřídit s.r.o. velmi brzy.

Jak jste dosavadní vývoj financovali? Hledáte nebo máte investora?

Vše financujeme z vlastních zdrojů, investora nemáme a prozatím nehledáme. Jinak všichni investujeme moře času.

Jsme všichni vášniví lyžaři a děláme snowhit na míru lidem jako jsme my. Podíly jsme si stanovili, jeden z nás je šéf. Jsme ale jen tři a neshody zatím nevznikly. Rozhodují věcné argumenty, a ne postavení ve firmě.

Za jakou nejnižší částku byste byl dnes ochoten celý projekt prodat, kdyby se objevil vážný zájemce?

O prodeji neuvažujeme, ale nikdy neříkej nikdy. Méně než 10 miliónů korun by nás nezajímalo.

Jaký máte obchodní plán pro letošní rok? Kde byste chtěli být za tři roky?

Zavádíme do praxe obchodní model, to plánujeme rozběhnout do konce roku 2012. Za tři roky bychom chtěli zmapovat celý lyžařský svět od Aljašky po Nový Zéland.

Jaký máte marketingový plán, jak chcete nalákat uživatele, jak je budete motivovat, aby se vraceli? A jak oslovíte lyžařská střediska a hoteliéry?

Uživatele bude motivovat samotný obsah. Plánuji jet na hory? Pak vím, že na Snowhit.com najdu vše podstatné rychle a přehledně seřazené. Maximum informací je vizualizováno, nejsou ve formě textu, ale v obrazech. Prostě vše, co potřebuji vědět o skiresortech, najdu nejlépe na snowhit.com!

Co vás k vytvoření služby inspirovalo?

Vlastní problémy při hledání vhodné destinace. Málokdy je z nabídky CK jasná poloha hotelu vzhledem k lanovce či sjezdovce. Navíc máme rádi běžky, takže chceme bydlet tam, kde je to rozumně daleko do stopy. K tomu shánět informace o lyžařských možnostech střediska a aktuálních podmínkách. Překvapivě často jsou na webech středisek tyto základní informace ne zrovna intuitivně k nalezení.

Účastníte se akcelerátoru StarCube. V čem vám nejvíc pomohl, co pro vás bylo naopak zklamáním?

StarCube nás opravdu akceleroval. Zadáváním úkolů nás nutil systematicky a v časovém limitu řešit podstatné záležitosti. Naučilo nás to také stanovit priority, oddělit podstatné od méně důležitého.

MM Influenceři

Pak také samozřejmě inspiraci od mentorů a dalších odborníků, s nimiž jsme se mohli setkat a poučit se z jejich zkušeností.

Jinak celková atmosféra ve StarCube byla od začátku velmi tvořivá a ambiciózní, ale zároveň nepostrádala lidskou tvář. Všichni navzájem se motivují.

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).