Sociální přihlašování, tedy „přihlášení pomocí Facebooku“ (či jiné sociální sítě), je užitečná metoda, jak se vyhnout vyplňování přihlašovacích údajů a vytváření a používání hesla. Přináší samozřejmě i případné výhody provozovatelům služeb, kteří mohou ze sociálních sítí uživatelů získávat další údaje a využívat další funkčnost.
Skutečnost je ale taková, že značná část internetových uživatelů sociální přihlášení nepoužije. Prosincová data společnosti Gigya naznačují, že až 47 % internetových uživatelů nikdy sociální přihlášení nepoužili.
A hlavním důvodem nepoužívání jsou obavy o soukromí – předávání osobních informací či jejich zneužití. Obavy ale i panují z toho, že by služba mohla detaily o aktivitách uživatele přenášet do jeho sociální sítě bez jeho vědomí (41%) a nejistota, jak budou jejich osobní informace používány (40%).
Více než 60 % uživatelů je navíc přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.
Zdroj: Announcing Gigya SocialPrivacy™ Certification and New Consumer Privacy Survey Results