Hlavní navigace

Společnosti Panasonic, Sony a Sharp hledají cestu k přežití každá jinak

23. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Agentura Fitch včera snížila dlouhodobé hodnocení Panasonicu o dvě příčky na BB, a hodnocení Sony o tři příčky na BB−. Obojí je již v oblasti „spekulativnosti“. Pro obě společnosti uvedla nepříznivý výhled. Takové hodnocení výrazně zhoršuje možnost získat prostředky na kapitálovém trhu, ale obě společnosti prozatím podržely jejich banky.

Agentura Fitch včera snížila dlouhodobé hodnocení Panasonicu o dvě příčky na BB, a hodnocení Sony o tři příčky na BB−. Obojí je již v oblasti „spekulativnosti“. Pro obě společnosti uvedla nepříznivý výhled.

Takové hodnocení výrazně zhoršuje možnost získat prostředky na kapitálovém trhu, ale obě společnosti prozatím podržely jejich banky.

Panasonic má podle Fitche přece o něco lepší vyhlídky — stabilní je prodej jeho domácích spotřebičů, který sice činí jen šest procent tržeb, ale marží přes šest procent se velkou měrou podílí na provozním zisku společnosti. Panasonic hodlá výrobu domácích spotřebičů dále rozšířit, jakož chce posílit i v solárních panelech, v automobilových dílech nebo v lithiových bateriích.

Sony naproti tomu zvyšuje úsilí konkurovat Samsungu a Applu v mobilních zařízeních, a posílit chce také v digitálních fotoaparátech a v herní oblasti.

BRAND24

Na samý kraj propasti se letos dostal Sharp, jehož však také podržely banky, a naději pro sebe vidí například v úsporných displejích využívajících polovodiče IGZO. Ty by se mohly objevit v nových zařízeních už v roce 2013.

Především podle Reuters

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).