Současné internetové obchodní modely stále převážně kopírují způsoby z tradičního světa, myslí si Michal Berg ze společnosti eSports. Reklama roste o 20 až 25 procent, je snadná, ale nepříliš jistá. Velcí dokáží ukořistit nejvíce. Jinou rozšířenou možností jsou klasické přeprodeje a online transakce.
Prodej digitálního obsahu je limitován vysokými transakčními náklady. Problémem je i obrovská konkurence, tlačící cenu na nulu. Prodej digitálních služeb má nejrůznější formy zpeněžení, nejčastěji však žádnou. Jejich tvůrci mohou spoléhat na prodej někomu většímu, což občas vyjde, většinou však ne. Příjmy z reklamy jsou nejisté – uživatelé je většinou přijímají dosti negativně a ruší je v užívání služby.
Z hlediska provozovatele by nejpříjemnějším byly přímé platby například za prémiové funkce. Možná nejnadějnější je propojení s reálným světem. Za reálné služby jsou lidé zvyklí platit, u čistě digitálních nikoliv. Řada populárních internetových je postavena na zábavě, lidé však mají i reálné potřeby. Příkladů je celá řada. ServiceGuy zprostředkovává okamžité spojení s řemeslníkem. ZocDoc vás dokáže objednat k zubaři na dobu, která se vám hodí. BellaPictures umí kompletně zařídit fotografický záznam svatby. Všechny tyto služby úspěšný obchodní model mají. Protože dělají, co lidé opravdu chtějí.