Hlavní navigace

Soud předběžným opatřením UPC zakázal srovnávání s O2 v reklamních kampaních

5. 8. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Před časem jsme vás informovali o srovnávací reklamní kampani, kterou kabelový operátor UPC vyrazil proti konkurenční Telefónice O2. Srovnávací reklama, která srovnává skutečně srovnatelné nabídky, je již poměrně rozšířená i i domácích podmínkách. Případ od případu se jí nebráníme ani my, uvedl v červnu pro Lupu František Malina, tiskový mluvčí UPC v České republice. Telefónica O2 naší žádost o komentář tehdy ignorovala, ale evidentně se jí tato srovnávací kampaň nelíbí a obrátila se na soud.

Před časem jsme vás informovali o srovnávací reklamní kampani, kterou kabelový operátor UPC vyrazil proti konkurenční Telefónice O2. Srovnávací reklama, která srovnává skutečně srovnatelné nabídky, je již poměrně rozšířená i i domácích podmínkách. Případ od případu se jí nebráníme ani my, uvedl v červnu pro Lupu František Malina, tiskový mluvčí UPC v České republice. Telefónica O2 naší žádost o komentář tehdy ignorovala, ale evidentně se jí tato srovnávací kampaň nelíbí a obrátila se na soud.

MMF24

Městský soud v Praze podle informací ČTK nyní vydal předběžné opatření, ve kterém UPC zakazuje reklamní kampaně srovnávající nabídku služeb s nabídkou konkurenční Telefóniky O2. Soud vyhověl naší stížnosti, že srovnání UPC bylo zcela neadekvátní a poškozuje společnost Telefónica O2. O2 ADSL Internet totiž obsahuje i bonusové nadstandardní služby jako O2 TV nebo zvýhodněné volání mezi dvěma mobilními čísly. Ty automaticky UPC nenabízí, ani je nezohlednil ve srovnání, interpretuje rozhodnutí soudu mluvčí Telefóniky Martin Žabka pro ČTK.

František Malina z UPC však nadšení konkurenta z předběžného opatření mírní. Na čí stráně je zákon podle něj nerozhoduje předběžné opatření, které prý jen upravuje poměry účastníků: Soud tak v tomto případě nerozhodl, že reklama naší společnosti je zakázaná, ale pouze o tom, že se této reklamy máme do eventuálního rozhodnutí zdržet. UPC na legálnosti své reklamní kampaně pochopitelně trvá. Základní parametry příslušných služeb obou společností jsou skutečně srovnatelné a přesvědčivě vypovídají o své výhodnosti či nevýhodnosti, uvedl František Malina pro ČTK. (Finanční noviny)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).