Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodl o tom, že vítězství společnosti Mediareseach v listopadu 2011 a tudíž i další pokračování v realizování peoplemetrového měření, o němž rozhodla Asociace televizních organizací (ATO), nebylo v rozporu se zákonem. Rozhodnutí předsedy Úřadu představuje pravomocnou tečku za správním řízením zkoumajícím regulérnost této veřejné zakázky,
uvedla dnes v tiskové zprávě ATO. Proti regulérnosti rozhodnutí asociace se ohradila společnost CET 21 v červnu 2013 právě na ÚOHS. Rozhodnutím úřadu se potvrdila zákonnost postupu veřejné zakázky.
K TÉMATU: Šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že druhé peoplemetry nebudou
ATO vybírala v minulosti realizátora měření mezi čtyřmi uchazeči. Kromě Mediaresearch šlo take o GfK Czech, ACNielsen Czech Republic a TNS AISA. Přesto, že ACNielsen nakonec v tendru ATO neuspěl, vypadalo to, že firma realizátorem peoplemetrového měření bude. Firma ho měla realizovat právě pro vlastníka licence TV Nova a agenturu Médea. Po výměně vedení na Barrandově a odchodu generálního ředitele Jana Andruška z postu generálního ředitele televise Nova však bylo dvojí televizní měření posláno “k ledu”. Panel ACNielsen měl čítat 1 900 domácností, což je obdobné číslo jako u již existujícího panelu.
ČTĚTE TAKÉ: Antimonopolní úřad potvrdil, že tendr na peoplemetrové měření proběhl v pořádku
O tom, že tendr byl v pořádku, jsme byli přesvědčeni od samého začátku a věřím, že to dnes uznává i současné vedení TV Nova. Za nejdůležitější výsledek považuji zejména skutečnost, že nedošlo k zavedení dvojí výzkumné měny a rozbití jednotného měření,
uvedla dnes jednatelka ATO Vlasta Roškotová a dodala: Dvoukolejné měření by bezpochyby zkomplikovalo život všem účastníkům mediálního trhu. Navíc by došlo ke znehodnocení veškerého úsilí odborné veřejnosti, která se léta snažila, aby český trh byl kultivovaný a odpovídal mezinárodním standardům.