Tohle: Google’s Eric Schmidt In Berlin: “Really, Our Biggest Search Competitor Is Amazon”, je docela zvláštní. Že by se Google bál Amazonu?
Tak U2 má reklamu podruhé. Za nechtěné album v iTunes se totiž omlouvají. Viz U2's Bono says sorry for foisting album on everybody's iTunes
Gartner’s top 10 strategy technology trends je samozřejmě předpověď. A není samozřejmě jasné, jestli to tak bude, ale myslím, že je dobré podobné věci sledovat, protože mohou být dobrou inspirací.
Continued progress on fighting piracy od Googlu informuje o nové aktualizaci filtračního systému, který Google používá (a nutno dodat, že byl hlavně přinucen používat) pro filtrování výsledků, které vedou k zobrazování odkazů týkajících se nelegálního obsahu.
TELEgraficky
Google Tag Managere má nějaké novinky ■ První reklama na Snapchatu ■ Jak obarvit řádky v Google Sheets na střídačku ■ Twitter vzal na milost IFTTT ■ Apple má vlastní SIMku v nových iPadech ■ Google Nexus Player postrádá svolení od FCC ■ Apple stáhlo Bose z obchodů ■ Ambition, příští rok v kinech:
WEBDESIGN, INTERNET
Google Testing New Ad Formats For Movies, Music In Anti-Piracy Effort upozorňuje na snahu Googlu bojovat proti pirátství tím, že když budete hledat (třeba) nějaký film, nabídne vám možnost jeho legálního zakoupení či zhlédnutí. Dobrý nápad.
Seobook říká, že jedinou jistotou v SEO je změna. The Only Thing Certain In SEO Is Change se může hodit, byť tam občas trochu míchají hrušky a jablka.
A když už jsem se zastavil u SEO, tak SEJ píše, že Google doporučuje používat jak XML sitemapu, tak RSS/Atom pro optimální využití možnosti robota. Patří k tomu ale hlavně Best practices for XML sitemaps & RSS/Atom feeds na Google Webmaster Central Blogu.
SOFTWARE
Snapchat slibuje veřejné API a tvrdí, že aplikace, které používají jeho neveřejné API, jsou nedůvěryhodné. Ano, třeba i proto, že veřejné API zatím nemá. Viz Third-Party Applications and the Snapchat API
A znovu, o něco později: Snapchat stále ani trochu nepochopil, že řeči o tom, že „uživatelé nesmí používat aplikace třetích stran“, neřeší problém. Tím je, že Snapchat nemá funkční API a to neveřejné je děravé, nehlídané a umožňuje přístup komukoliv. Viz Snapchat Reminds Us That Users Are To Blame For Photo Leaks
Pamatujete na VisiCalc? A chtěli byste si tento kousek z roku 1981 (!!!) pustit? Zkuste http://bricklin.com/visicalc.htm
Wall Street Journal píše o změně vnímání Chrome a Androidu v Googlu. Podle WSJ: Google management changes point to Chrome, Android convergence došlo k podstatným personálním změnám, které by mohly mít vliv na plánované (ale stále v nedohlednu) spojení do jednoho systému.
HARDWARE
Asi je dobré vědět, že dnešní mládež nemá doma televizor. Vystačí si s počítačem, a co a kdy chce sledovat, si prostě určuje sama. V More Data Indicates That Consumers Want TV on Their Own Schedules konstatují, že diváci si chtějí určovat sami, kdy a jak sledují televizi. Což je totéž, jen trochu potvrzené nějakými těmi výzkumy.
Apple Can’t Say What the iPad Is for, But That’s the Whole Point je docela dlouhé a dobré zamyšlení nad tím, že vlastně dodnes nevím, k čemu je iPad dobrý. Ani Apple to, možná, neví. Ale nakonec to není vůbec podstatné. Je tu 225 milionů prodaných tabletů.
MARKETING A KOMUNIKACE
Mozilla spustila vlastní magazín. Jmenuje se Open Standard. Viz When brands become media: Mozilla launches an online magazine called Open Standard
Agencies Take Note: Google Third-Party Policy Changes Coming Nov. 2014 upozorňuje na blížící se změnu pravidel u Googlu, týkající se hlavně agentur a partnerů.
Most Helpful Content Types, According to B2B Executives říká, že v B2B je nejúspěšnějším druhem obsahu článek, následují výzkumy. Docela užitečný žebříček.
Facebook updates ad campaign structure: targeting, placement, bid settings at ad set level informuje o změnách ve struktuře kampaní na Facebooku. Třeba vám to pomůže naučit se je lépe využívat.
Nevíte si rady s tím, jak by měl vypadat firemní blog? The Top 10 Corporate Blogs of 2014 je žebříček deseti nejlepších firemních blogů a je docela inspirativní. Na prvním místě je překvapivě Buffer a když budete pokračovat, najdete i dost inspirativních blogů (i služeb) pro jiné použití než jenom řešení toho, jak vlastně blogovat.
40 Brand Logos With Hidden Messages, Starting With the Most Famous One sice není úplně „IT“, ale je dobré se podívat na chytře vymyšlená loga, která skrývají více, než se na první pohled může zdát.
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
FBI vsadila na FUD. A to ve velkém. Viz FBI Director Says Apple and Google Are Putting Their Customers ‚Beyond The Law‘
SSL dostává zabrat, zranitelnost SSL v3 ukazuje na to, že je možná snad lepší SSL nepoužívat. Viz Poodle Test a This POODLE bites: exploiting the SSL 3.0 fallback, ve kterém zjistíte, že Google se chystá podporu pro SSL 3.0 zcela zrušit. A stejně k tomu přistupuje Firefox, viz The POODLE Attack and the End of SSL 3.0
Whisper app rewrites terms of service and privacy policy ukazuje změny v podmínkách užívání „anonymní“ aplikace Whisper. A How the ‚safest place on the internet‘ tracks its users si všímá toho, jak Whisper sleduje své uživatele. Jinými slovy, jak jakékoliv povídání o anonymitě dokáže velmi rychle vzít za své.
Physician's email account, accessed by unknown source, contained patient data ukazuje na to, jak nebezpečné je, když se někdo dostane do e-mailové schránky lékaře. Zde je v ohrožení 1 326 pacientů a jejich velmi osobní informace. Viz též přímo zdravotnické zařízení a One physician's email account compromised by unknown source
How does Facebook keep your password secure? si všímá toho, co dělá Facebook, aby ochránil uživatele. Jedním z příkladů je i to, že pokud dojde k většímu úniku hesel, pokouší se Facebook zjistit, jestli to ovlivňuje jeho uživatele a chrání je před případným útokem.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
CopyBlogger.com má stránku na Facebooku s 38 tisíci fanoušky, kterou se chystá zrušit. Uvádí k tomu pár věcí v Why Copyblogger Is Killing Its Facebook Page, z nichž málokterá je novinkou – například, že počet fanoušků nic neznamená a to, že stránka trpěla záplavou podivných fanoušků z podivných míst.
Facebook přidal možnost přidávat vtipné obrázky do komentářů. Do příspěvků nikoliv. Čert ví proč. Viz Facebook Adds Stickers to Comments
Nemůžete tyhle nové nálepky na Facebooku vystát? Už je tu rozšíření pro prohlížeče. Ale klasicky pozor. http://unsticker.me/
TwitPic se opravdu chystá zaniknout. Po tom všem je otázka, jestli ještě vůbec někomu bude chybět. Viz Záchrana se nezdařila, Twitpic nakonec vypne své služby, kde se dočtete o 25. říjnu.
MOBILNÍ APLIKACE
Which Is Best: Siri, Google Now, or Cortana? Dobrá otázka. Podle RWW to vypadá na výherce v podobě Google Now:
Protože je moderní dělení, tak se bude dělit i Skype. Na www.skype.com/en/qik zjistíte, že se vyděluje video pro více lidí. A říkají tomu „swapping videos with groups of friends“. A pokud si říkáte, že jste někde ten „Qik“ slyšeli, tak ano. Byl to samostatný produkt, v lednu 2011 ho Skype koupil a pak zrušil (v dubnu 2014).
Mobilní vyhledávání je na úrovni 40 % celkového organického vyhledávacího provozu. Bez legrace. Viz Mobile Neared 40% of Organic Search Traffic in Q3
STARTUPY A EKONOMIKA
Google se s Google Express chystá konkurovat Amazonu v dodávce zboží. Rychlé dodávce zboží. Viz Google’s Commerce Chief on Deliveries, Amazon and the Mobile Challenge
Why Do Brands Have Such Small Mobile Advertising Budgets? [Study] řeší to, proč firmy dávají tak málo peněz do mobilní reklamy. A nutno dodat, že pokud v tom budou pokračovat, tak to není správný nápad.
Anonabox na Kickstarteru končí poté, co se objevily otazníky okolo bezpečnosti i hardwaru. Ten měl pocházet z Alibaby. Projekt přitom velmi rychle získal peníze. Viz Anonabox project killed by Kickstarter over security, hardware issues
INFOGRAFIKA
Infographic: Facebook ads in Q3 — YoY increases in CPC, revenue si prostudujte nejenom pokud chcete vědět, jak se dařilo Facebooku, ale hlavně jaké metriky a hodnoty jsou spojené s používáním inzerce na Facebooku.
Infographic: Average Facebook page performance, Sept. 2014 je podobně užitečná jako předchozí. Informuje o tom, jak „výkonná“ je průměrná stránka na Facebooku. Zjistíte tam například, jak hodně progresivní je Facebook v omezování stránek podle velikosti.
A do třetice, infografika všímající si výpadků informačních technologií a toho, jaký vliv mohou mít na chod firmy. Viz 90% of Companies Have Experienced Unexpected Downtime [Infographic]
A protože se urodilo, je tu Reasons Why Your CEO Should Be On Social Media. Důvody, proč by právě váš šéf firmy měl být na sociálních médiích. A když už u toho budete, tak doporučím ještě T-Mobile CEO John Legere Kills It on Twitter a případně rovnou @JohnLegere.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN