Hlavní navigace

Názory k článku StarCube 2013: některé z těchto projektů možná změní svět, jiné sotva

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 5. 2013 9:46

    Mintaka (neregistrovaný) 77.48.67.---

    Ano, také jsem programoval podobné testy, v pascalu, delphi, php, javascriptu, pythonu, tak jak bylo zrovna třeba.

    Srovnávání by mělo být informativní a takové formy soutěživosti, nj, to je něco, co většinou nadělá více škody než užitku. Spolupráce, objevovování, vyřešení hádanek, to považuji za prospěšnější motivaci.

    Potenciál webového prostředí je obrovský a zatím zdaleka nevyužitý.

    Třeba tato kritika padne na úrodnou půdu a autora motivuje k vylepšení jeho práce. V zájmu učitelů, jeho i těch dětí mu přeji hodně energie a zdaru.

  • 20. 5. 2013 10:45

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) 193.86.153.---

    Myslím že se dost shodujeme. Co se týče soutěživosti, záleží jak se pojme - např. učitelka naší dcery při soutěžení neporovnává výsledky jen absolutně (kdo počítá nejrychleji), ale i relativně: kdo se nejvíc zlepšil (kdo nejvíc/nejvíckrát překonal svůj minulý výkon). Takže vítězové jsou dva; přičemž relativní srovnání umožňuje vyniknout i těm, kteří počítají "objektivně nejhůř". A díky tomu je soutěž motivující pro všechny - a ne jen pro pár nejlepších.

  • 20. 5. 2013 11:01

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    Ano, tak to je, kromě toho že je potřeba myslet i na šikanu. Kdokoli vyniká (premiant, ...), je ostatními zpravidla šikanován, a tak nemají děti ani moc potřebu vynikat.

  • 20. 5. 2013 13:10

    Mintaka (neregistrovaný) 77.48.67.---

    Připouštím, že má reakce mohla být vnímána jako ostrá, ale zdaleka nevystihuje mé duševní rozpoložení, když jsem matematiku.hrou šel radostně vyzkoušet a nevěřil svým očím. Házení špíny? No, pod tím si představuji něco značně jiného.

    Děkuji tedy za odpověď na mou otázku.

    RE. "Počítat příklady beze všeho toho animovaného harampádí, reklam, přemýšlení toho jak se hra ovládá a co po něm vlastně chtějí":

    Má zkušenost je, že většina děti vůbec nemá zájem, natož radost z počítání příkladů bez nějaké souvislosti s realitou, bez souvislosti s tím co ony samy opravdu považují za užitečné.
    To je ten důvod, proč se do her přidává zajímavé prostředí, děj, odměny. Málokdo má v 7..12 letech tolik vnitřní motivace, aby si jen tak počítal příklady.

    Nevšimnul jsem si, že by žákům byly animace a oživení na překážku. Znám pár případů, kdy ovládání opravdu bylo dost nepříjemné, ale takové programy jsme zamítnuli.

    Samozřejmě je možné, že jsem ustrnul v nějakém záhadném světě, kde žáci radeji sáhnou po opravdové výukové hře s motivačními herními prvky, (samozřejmě snadno ovladatelné), a že jinde s radostí počítají příklady bez čehokoliv a ještě z toho mají dobrý pocit.

    re. "Pokud budete chtít, můžete matematiku.hrou chápat jako základní odrazový můstek pro to, nabídnout to co lidé chtějí. "
    Opravdu nemám zájem nabízet jako odrazový můstek něco o čem si myslím, že je pozadu za tím co dnes lze dětem nabídnout.
    Budu rád, když se situace změní a matematika.hrou se připojí k dalším zdrojům, které budu žákům a rodičům doporučovat.

    Re. Ano, děti dnes budou spouštět DosBox aby si procvičovali matematiku.: Nikdy jsem nikoho nenutil, aby si doma pouštěl DOSBox, byť pro několik programů ho používáme. Stejně jako VMware a další prostředky.

    Koncepce, mít jednoduché ovládání, je zcela pochopitelná a chvályhodná. Už v samotných počátcích GUI se na to kladl velký důraz. To však neříká nic o tom, že snadnost naprogramování a minimalistický obsah je to pravé ořechové. A pokud někdo zastává názor, že tak je to správné a tak to má být, já si s tímto názorem dovolím nesouhlasit. (S vědomím, že se mohu mýlit.)

  • 19. 5. 2013 18:53

    bez přezdívky

    Hezký večer,

    jmenuji se Jiří Dobrý a jsem autorem Matematiky hrou. Jejímu vývoji se aktivně věnuji kratší dobu než vy, ale zato včetně pravidelného testování přímo s dětmi ve třídách.

    Pokud vás nepřesvědčila návštěva webu, tak fakta:

    Na web odkazuje přibližně 300 učitelů z celé ČR.
    Na http://odkazy.rvp.cz/ jde o suverénně nejnavštěvovanější odkaz.
    Každý měsíc děti vypočtou 100 000 až 140 000 cvičení. A to jak ve škole, tak doma.

    Pokud budete mít zájem, rád se s vámi pobavím osobně o tom, jak principielně funguje motivace u dětí a proč je baví matematika na matematice hrou více, než jinde. Zavolejte mi klidně, mé číslo je na webu matematika.hrou.cz

  • 20. 5. 2013 9:36

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    A zrovna ten čas je to, co je baví :) (Tedy, zdá se)

    A že název slibuje něco, co nedává. Hrou = "hraní si". Když děti počítají BEZ ZNÁMKOVÁNÍ, tak si hrají. V pojetí matekatika.hrou hra nerovná se spoustu obrázků, rpg prvky, animace, ohodnocení.... "Hrát si" znamená mít radost z toho, že počítám příklady.
    Je mi líto že Vaše chápání "hry" je jiné než chápání velkého počtu dětí a učitelů, ale je třeba se s tím smířit. Význam tomu pojmu nedáváte vy, já, ani Jiří Dobrý, ale většina lidí.
    Proč pomíjet herní prvek "děti si rády hrají"? Ostatními herními prvky (progress bar, obrázky, animace, ...) je hra vynucena. Takto si děti hrají přirozeně.

  • 20. 5. 2013 10:07

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    Jak už jsem řekl v jiném příspěvku, jsem osoba také se podílející na matematika.hrou, což už asi vyplynulo z kontextu. Říkám jen proto, aby bylo jasno.

    A jak už jsem napsal, to že lidi dělají něco, co je v rozporu s Vašimi zkušenostmi neznamená, že je špatný web. Možná máte růžové brýle, pracoval jste s jinou skupinou, či v jiné době. Možností je spoustu - a našim cílem není tyto dlouholeté zkušenosti a tradici pošlapávat, ale spíše zjišťovat, proč tomu tak je a proč se lidi chovají (v určitých, ale neokrajových, případech) jinak.

    Souhlasím s tím, že prostor webu je nevyužitý ale je otázka, proč ho tedy někdo nevyužil? Třeba proto že jakmile se o něco pokusí, narazí na lidi kteří dokáží jen opakovat, že web není dokonalý a nenabízí příklady dle jejich představ? S prominutím, internetové diskuze jsou typické pomlouváním, házením špíny atd, což také vychází z typu komunikace (pouze textem, anonymně).

    Má nabídka výše, na osobní setkání, vyjasnění si věcí, konceptu a případné diskuze nad zkušenostmi stále platí.

  • 20. 5. 2013 9:57

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    Otázka "Co ty děti na tom baví?"
    Odpověď "Počítat příklady beze všeho toho animovaného harampádí, reklam, přemýšlení toho jak se hra ovládá a co po něm vlastně chtějí"
    Vysvětlení "nevím, ale očividně to tak u velkého počtu dětí je. Že vy nechápete, co na tom děti baví, není problém můj, Jiřího Dobrého, a už vůbec ne dětí. Vy neurčujete co děti má bavit."

    Otázka: "Jaké herní prvky hra obsahuje?"
    Odpověď "Příklad. Dobrý pocit z toho, že si dítě může hrát a počítat. Jestli Vám vadí, že děti chodí na tuto stránku, která je potupou všeho dobrého výukového software, není to problém matematika.hrou. Jednodušše nabízí co děti chtějí, neurčuje co mají chtít"

    Jestli se Vám zdá že je to krok zpátky, a přesto to spoustu lidí baví, asi je třeba zamyslet se jestli šel vývoj správným směrem a nabízel lidem skutečně to, co potřebovali. A ne to, co si vývojáři a návrháři mysleli, že potřebují a chtějí.

    Pokud budete chtít, můžete matematiku.hrou chápat jako základní odrazový můstek pro to, nabídnout to co lidé chtějí. Projekt vznikl na základě toho, že se zjistilo, že těch pár příkladů co si někdo udělal pro sebe, spoustu lidí vyhledává a jaksi sama od sebe se zvyšuje návštěvnost. Ne že by se řeklo "nabídneme lidem počítání příkladů". Je možné, že v budoucnu bude v nabídce více příkladů odpovídající Vašim představám. V tuto chvíli jde především o to, zjistit, co vlastně lidé a děti chtějí, a tou cestou se dát. A zdá se, že tato cesta zatím vede.

    Ano, děti dnes budou spouštět DosBox aby si procvičovali matematiku. A pokud to nebudou umět, tak jim s tím rodiče určitě pomohou (Kolik rodičů ví co to dosbox a přimountovat složku se hrou je a kolik rodičů umí na počítači víc než jen spustit word?). Ano v době, kdy si na jeden klik pustí jakoukoli hru na webu. Ne, to není cesta.

    V procvičování matematiky sice není jazyková bariéra překážkou, ale napřed tam tu matematiku musí děti najít.

    Jak již Jiří Dobrý poznamenal, matematika.hrou není pro výuku, ale pro procvičování. Nemá nahrazovat kvalitního učitele, učebnici či metodu.

    Možná už to vyplynulo z kontextu, ale také pracuji na matematika.hrou, tj nejsem nezaujatý čtenář. Říkám jen aby bylo jasno :)

    Pokud by Vám to pomohlo, zkusím Jiřímu Dobrému navrhnout, aby vydal nějaké vysvětlení a popis koncepce. Totiž tady dochází k zásadnímu nepochopení ohledně koncepce:
    Pro znamená "hrou" to, že si děti hrají a baví je to, bez nějaké vnější motivace jakou jsou progress bary, animace, obrázky, rpg prvky (badge, achievementy, ...) čistě pro radost ze hry. Jde tu o tu vnitřní motivaci, kdy si děti sami chtějí procvičovat, ne aby byla poháněna tím že "za 10 příkladů mám odznáček".
    Pokud byste chtěl, jsem si jist že by se dalo zařídit setkání s Jiřím, ve kterém by se toho dle mě dost vyjasnilo, případně pokud máte tolik zkušeností kolik tvrdíte, třeba by se daly alespoň částečně předat a tím posunout matematika.hrou směrem, kterým si představujete :)

    Házením špíny ("jak na tom někoho může někoho bavit", "je to ostuda", "krok zpátky") na web že není podle vašich představ a zkušeností není k ničemu, úspěch webu určují návštěvníci.

    Proto se také umístil, smyslem startupu je "nabídnout lidem něco, co chtějí, potřebují či co řeší nějaký jejich problém". Což se dle zvedající návštěvnosti zjevně daří.

    Případný kontakt pokud byste měl zájem je na http://matematika.hrou.cz/about.php (jiri.dobry@hrou­.cz)

  • 20. 5. 2013 10:59

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    "není úspěšnost aplikace dána spíš tím, že učitelům/rodičům se nějaká procvičovací aplikace hodí, a tahle je zrovna nejdostupnější?"
    To je velice dobře možné, a i kdyby to bylo tak, není to nic špatného, nabízelo by to tak něco, co odpovídá potřebě. Respektive, osobně si myslím že tento prvek "přístupnosti" hraje velkou roli.
    Na druhou stranu kdyby to děti nebavilo vůbec, tak by učitel žádným způsobem nemohl zjistit, že si tam dotyční neprocvičovali. A počítám že rodiče by taky nezvládli denně sedět u dítěte a dívat se jestli procvičuje.

    To ostatní co píšete je spíš záměr a cíl matematiky.hrou, než že by to tak reálně bylo, a v současné době usilovně pracujeme na tom, zjišťovat jak to děti používají, co je baví atd. Základním odrazem je to, že "to co je na matematika.hrou má velkou návštěvnost". Spolupráce je i s pár školami a učiteli, včetně sledování toho jak to děti používají ve výuce, ale k tomu bude nejpovolanější vyjádření od Jiřího Dobrého.

    Zjištěno bylo například to, že děti opravdu baví, najít si někoho, kdo má podobný čas, a předhánět se s ním. Proto tam je čas.

    Zjištěno bylo například to, že pokud se u čehokoli zavede hodnocení poměřující úspěšnost (známka, pořadí, ...), tak začne krutá šikana těch nejlepší, a děti nemají motivace být nejlepší. To je jeden z hlavních argumentů proti zavedení nějakého většího hodnocení. (navíc je to procvičování)

    Zjištěno například bylo, že u spousty "her" trvá dost dlouho dětem i dospělejším zjistit, jak že se vlastně taková hra hraje. Proto ta jednoduchost (pro někoho možná strohost)


    Když bych to posunul do trochu filozofičtětjší roviny, hlavní myšlenka matematiky hrou vychází ze zkušenosti a předpokladu, že "děti se rádi učí a jsou zvědavé, dokud nejsou hodnoceny". Což tedy souvisí se školstvím celkově, ne jen s hrami pro děti. Pokud začnu děti hodnotit, ztrácejí svojí motivaci a zvědavost (viz puberta, vývoj - cokoli řekne rodič, jakkoli rozumné, je špatné). Další co s tím souvisí je pozorování, proč lidé, kteří mají dobré známky ve škole, nejsou až zase tak prakticky upotřebitelní v životě/práci a naopak lidi, kterým byly známky ukradené, dost často dosahují poté dobrých výsledků? (v průměru, založeno na mých subjektivních pozorováních)

  • 20. 5. 2013 0:11

    bez přezdívky

    Důležité je, že si mají učitelé kde vybrat, to je to hlavní.

    Vaše odkazy bych doplnil seznamem odkazů na RVP zde: Matematika a její aplikace, které jsou k dispozici na portálu RVP - Rámcového Vzdělávacího Programu.

    Jste-li učitel, prosím porovnejte je s Matematikou hrou přímo ve výuce v počítačové učebně a dejte mi vědět, jak se žákům dařilo.

    Případně pokud by bylo možno se s vámi sejít přímo ve výuce. Jsem ochoten zajet kamkoli v ČR i SR. Snažím se dělat Matematiku hrou čím dál lepší.

    Tato výzva samozřejmě platí i pro jiné učitele. Rád se seznámím s jakýmikoli názory učitelů i žáků.

  • 17. 5. 2013 20:28

    gorila (neregistrovaný) ---.109.broadband11.iol.cz

    projekty ve starcube jsou zajimave kazdy rok, ale vitezstvi BeInteractive je jednoznacna ostuda - jejich aplikace ma nulovy globalni potencial, protoze nema "lokalizaci" jinde nez v brne - jedine co zatim nabizi je geocaching a za 4 dolary si muze uzivatel koupit aplikaci do ktere si obsah musi vymyslet sam? velmi slabe! navic k tomu i prezentace byla nejslabsi, vedouci projektu neumela poradne anglicky a nerozumela ani dotazum porotcu.

  • 19. 5. 2013 19:19

    Mintaka (neregistrovaný) 93.99.166.---

    Pěkný den

    Možná by bylo užitečné, podělit se o naše pohledy veřejně.
    Například, stránka http://matematika.hrou.cz/mala-nasobilka.php patří podle vaší úvodní stránky mezi "Nejhranější matematické hry".

    Jaké herní prvky tato "hra" obsahuje?

  • 19. 5. 2013 20:48

    Mintaka (neregistrovaný) 93.99.166.---

    Odpověď na otázku:
    Jaké herní prvky tato "hra" obsahuje?
    --- "Baví děti." ---

    hmm
    Tak jinak.
    Nemá to žádné přitažlivé obrázky, žádnou animaci, žádný průběh ani prachobyčejný progress bar, žádný děj.
    Co ty děti na tom baví?

    Jestli tam opravdu máte takové množství přístupů o kterých píšete, pak je to ještě větší tragedie, než se mi na první pohled zdálo. Tragedie v tom, že ti učitelé nepoužívají řádově zajímavější tituly?

    Například jen k násobilce:
    http://www.amblesideprimary.com/ambleweb/mentalmaths/tabletrees.html
    http://www.multiplication.com/games
    http://www.math-play.com/multiplication-games.html
    Pomíjím tituly, které jsem již výjmenoval dříve.

  • 20. 5. 2013 6:53

    Mintaka (neregistrovaný) 93.99.166.---

    Souhlasím s tím, že webová aplikace má mnoho výhod.
    Podivuji se však nad tím, že by žáky na prvním stupni "bavilo", z mého pohledu bezduché počítání.
    Pokud jim to někdo dá jako úkol případně ještě nastaví limity pro známkování, pak chápu že budou počítat o 106.

    re. ..."než aby zvažovaly kde a na co kliknout, aby to něco trochu fungovalo"...
    V tom možná bude ten rozdíl, když už něco otestujeme, pořídíme a zpřístupníme žákům, tak to funguje.

  • 20. 5. 2013 6:19

    Lukáš Hartmann (neregistrovaný) ---.petrkovice.net

    Jsem učitel a zároveň i koordinátor ICT naší školy...a taky počítačový hráč. Trochu o tom tedy vím. Když pominu problémy s instalací (upgrady) oproti jednoduchosti využívání online aplikací, obtíže dětí v používání anglických věcí (a to jim přibude napřesrok další povinný jazyk...), tak vidím výhodu matematiky hrou ve slově, které odborníci často nechápou - HRATELNOST. V hodinách využívám i další aplikace, ale sám vidím, že děti raději matematiku hrou, než aby zvažovaly kde a na co kliknout, aby to něco trochu fungovalo...hra­telnost není o barevných obrázcích, vymakané grafice, parádním ozvučení...buď to tam je nebo není. A v matematice hrou to prostě je...

  • 20. 5. 2013 6:40

    Mintaka (neregistrovaný) 93.99.166.---

    Otázka na autora zněla "Jaké herní prvky tato "hra" obsahuje?"
    Bohužel zodpovězena nebyla, nejspíše pro to, že to co nazývá hrou, hrou není.

    Programy v Basicu a Pascalu jsem argumentoval, abych naznačil, že doba trochu pokročila, že je dnes bežné nabídnout trochu víc. I když je romantické svézt se parním vlakem, nebo si vyzkoušet psaní na starém psacím stroji, a děti to i baví, baví je to především pro to, že je to něco výjimečného (a dělá to zajémavé efekty :) ). Programy v MS-DOSu povětšinou spustíte (např. http://www.dosbox.com/ ) ale nezmiňoval jsem je z toho důvodu, že bych doporučoval jejich spouštění.

    Na prvním stupni ZŠ pracuji jako učitel informatiky cca 10 let. Samozřejmě se mohu mýlit a většina děti, překvapivě, bude prahnout po počítání "bez rušivých" elementů, mé mnohaleté zkušenosti s omezenou skupinou cca 1000 žáků (pracoval jsem na 3 školách současně) jsou však jiné.

    re. .com: Argumentuji nejen weby s příponou .com byť, co se týče matematiky a konkrétně "hraní/procvi­čování/testová­ní" násobilky, nebývá zpravidla cizí jazyk překážkou.

    re. ..."jak jistě víte, vše se mění a vyvíjí, a potřeby lidí/dětí/učitelů před X lety mohou být značně rozdílné od toho, jaké jsou dnes"...:
    Naprosto s vámi souhlasím, právě proto mě překvapilo, že byl mezi oceněné vybrán projekt, který dle mého, zamířil o 175° do historie.
    Co se výuky matematiky týče, dnes jsme opravdu někde jinde, například u výuky metodou profesora Hejného. http://ucebnice.fraus.cz/matematika-prof-hejny/

  • 20. 5. 2013 11:07

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) 193.86.153.---

    Díky za odpověď - držím palce!

    Pokud to shrnu: časová motivace je fajn, ale funguje jen ve skupině (alespoň ve dvou). Máte v plánu i něco, co by motivovalo dítě i doma? Ptám se čistě ze zvědavosti - hodilo by se :)

  • 20. 5. 2013 13:20

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    "To však neříká nic o tom, že snadnost naprogramování a minimalistický obsah je to pravé ořechové."
    Samozřejmě máte pravdu, a proto se také aktivně pracuje na tom, aby to tak nezůstalo.

  • 20. 5. 2013 7:52

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) 193.86.153.---

    Tak zrovna tyhle webovky jsou tak obložené reklamou, že já jako dospělý jsem měl problém najít, kam kliknout, aby "to fungovalo".

    Asi jako každý programátor :) - udělal jsem podobnou aplikaci (offline) pro vlastní děti. Funguje tak, že vygeneruje daný počet příkladů, zobrazí je všechny najednou, a podbarvuje je podle toho, zda se je povedlo vyřešit na první pokus (zeleně) nebo až na další pokusy (červeně). Smyslem bylo, aby rodič na první pohled viděl, jaké typy příkladů dítěti jdou a jaké ne:
    http://www.slunecnice.cz/sw/matest/
    Zajímavé je, že dceru to počítání baví - to obarvování se pro ni stalo "herním prvkem" a snaží se "nahrát samé zelené" :)
    A postupně si přidává "vyšší level" tím, že se snaží spočítat najednou bez chyby víc a víc příkladů :)

    Proč to píšu: na těch webovkách je jediný herní prvek, který by mohl děti bavit - zlepšovat čas. Pochybuju ale, že to je něco, co by malé děti chápaly a co by je bavilo zlepšovat. Může to být šikovné ve třídě: soutěž o nejlepší čas. To ale bude motivovat jen "horních 10%" - ty, kteří mají šanci se umístit. Zbytek třídy má motivaci nulovou; a pochybuju, že by ty webovky nějaké dítě použilo dobrovolně doma (což je něco, k čemu název "matematika hrou" přímo vybízí - a zklamává).

    Takže sem mířila kritika: název slibuje něco, co nedává.

  • 20. 5. 2013 9:50

    Mintaka (neregistrovaný) 77.48.67.---

    Re. Je mi líto že Vaše chápání "hry" je jiné než chápání velkého počtu dětí a učitelů, ale je třeba se s tím smířit. :

    A to je to na co reaguji. Myšenka, že si děti budou "hrát" s tím co je na http://matematika.hrou.cz/mala-nasobilka.php http://matematika.hrou.cz/nasobilka-procvicovani.php nebo http://matematika.hrou.cz/scitani-jednocifernych-cisel.php

    je v naprostém rozporu s mými mnohaletými zkušenostmi z praxe.

  • 20. 5. 2013 10:32

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) 193.86.153.---

    Tvrdíte, že to děti baví. Pro mě je to těžko uvěřitelné, protože nevidím žádný motivační prvek. Motivace -psychologicky vzato- je málokdy čistě vnitřní; většinou potřebuje nějaký externí stimul (pochvala/uznání od někoho, na kom mi záleží apod.). Zlepšovat čas jen tak pro sebe mi tedy nedává smysl - což mě vede k úvaze: není úspěšnost aplikace dána spíš tím, že učitelům/rodičům se nějaká procvičovací aplikace hodí, a tahle je zrovna nejdostupnější? Tzn. že je využívána bez ohledu na to, zda to děti baví?

    Pokud trváte na tom, že děti baví zlepšovat čas, pak mě zajímá: proč a za jakých okolností? Umím si představit, že je to bude bavit ve třídě v soutěži o nejlepší čas (což by se asi i dalo nazvat "hrou"). Ale jiný zdroj motivace pro mě nenapadá - což nahrává úvaze o tom, že děti jsou k používání aplikace spíš vedeny (než že by ji samy vyhledávaly).

    Od aplikace, která sama sebe nazývá "hravou" a která tvrdí, že děti baví, bych čekal, že se k ní děti budou vracet, když zrovna "nemají do čeho píchnout". Že se dítě cestou ze školy bude těšit na to, že si přečte další kapitolu knížky, zahraje si karty a "udělá další level" v matematice.
    Máte něco, co by naznačovalo, že děti matematiku.hrou takto doma používají? A pokud ano, máte pro to nějaké uvěřitelné vysvětlení?

  • 20. 5. 2013 11:01

    Ondřej Bouda (neregistrovaný) 193.86.153.---

    Chápu že textová diskuse je obtížná, ale v tomto případě je myslím dost věcná. Zadrhla se na tom, že Vy tvrdíte, že děti počítání samo o sobě baví. A dokládáte to tím, že aplikace je používána. Sice to tak může být, ale taky nemusí - přičemž z Vašich tvrzení není zřejmé, zda se vůbec snažíte onu dětskou motivaci analyzovat a vhodnými vylepšeními posilovat.

    Jde o to, že když děti budou počítat proto, že je k tomu vede učitel/rodiče, tak to sice budou dělat (a hojně), ale nejspíš je to nebude bavit. A když člověk musí dělat něco, co ho nebaví, tak k tomu získává negativní vztah.

    A to by zrovna u matematiky byla dost škoda. Proto se tu vede ta diskuse: zajímá nás, zda/nakolik se tou motivační stránkou zabýváte (protože samotný web na to nevypadá). A je to tím důležitější, že svůj projekt nazýváte "hrou" - což vyvolává pocit, že právě to, aby to děti bavilo, je priorita. Jenže z Vašich odpovědí se spíš zdá, že název byl zvolen náhodně a motivačními faktory se zabýváte spíš okrajově, pokud vůbec...

  • 20. 5. 2013 11:18

    Arcanis (neregistrovaný) 193.165.209.---

    Nápadů je spoustu, a v tuhle chvíli jde primárně o vytvoření nějaké základní platformy, nad kterou půjdou jednodušše vytvářet různé příklady a hry. (Tím pádem nelze vyloučit, že by se objevily nějaké hry s obrázky, atd :D například v takovém pexesu už obrázky jsou)

    Také je možné, že tam například přibude nějaký ukazatel, kolik % učiva z jakých oblastí si uživatel procvičil, či nějaké "odznaky" za procvičení X příkladů typu Y. V tuhle chvíli jsou to ale jen zběžné nápady, a bude potřeba je ještě pořádně promyslet a otestovat, pokud by na ně došlo.

    Jako nejpravděpodobnější se v tutu chvíli jeví nějaký žebříček všech uživatelů (tj ne v rámci třídy, kvůli šikaně) + navrhované "zlepšení se" :)

  • 18. 5. 2013 10:46

    Jiri Turek (neregistrovaný) 217.11.243.---

    Z popisu uvedeného v článku (víc informací nemám) je Be Interactive jedinou skutečně převratnou a inovativní aplikací. Ostatní popisované jsou spíš "po sté jinak, ale tentokrát určitě nejlépe" - nic proti tomu, ale o skutečné novinky opravdu nejde.

    A skutečnost, že Be Interactive není triviálně škálovatelná, považuji pro ten projekt spíš za výhodu - pokud budou vyvíjené interaktivní hry opravdu dobré, mají šanci zísakt další peníze od partnerů, kteří budou chtít hru pro svůj "areál" (park, zoo, hrad, ...) - a ta hra bude jedinečná.

    Případně mohou autoři připravit a vydat/prodávat generátor, který by zájemci využívali ke tvorbě svých vlastních her.

    Takže první místo bylo - zdá se mi - přiděleno naprosto oprávněně,

  • 20. 5. 2013 1:02

    Arcanis (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    "Nemá to žádné přitažlivé obrázky, žádnou animaci, žádný průběh ani prachobyčejný progress bar, žádný děj."
    To je otázka na autora nebo na děti? Proč napadat autora tím, že nechápate co na to děti baví? Autor děti nenutí tam chodit a nenutí je nepužívat Vámi zmiňované programy.

    Dětí zřejmě baví počítání, bez rušivých infantilních animací a obrázků sněhuláků a vloček. Argumentujete programy v pascalu a msdosu - jsou dnešní době přístupné? Co vím, tak programy v ms-dos je velice problematické spustit na windows7+.

    Argumentujete dále weby s příponou .com, opravdu si myslíte že děti cca do 5. třídy rozumí obstojně anglicky? (sice je pravda že ve věku informačních technologií bych děti nepodceňoval, ...).

    Takže bych se asi zamyslel, jestli jsou Vámi zmiňované alternativy dostupné, srozumitelné a koncepčně odpovídající dnešní době (jak jistě víte, vše se mění a vyvíjí, a potřeby lidí/dětí/učitelů před X lety mohou být značně rozdílné od toho, jaké jsou dnes, a lpění na tom "takhle se to dělalo vždycky" vede asi vítekam...)

  • 18. 5. 2013 23:53

    Mintaka (neregistrovaný) 93.99.166.---

    http://matematika.hrou.cz/ Druhé místo? Tak to je pro mě šok.
    Nějak nemohu uvěřit, že s funkcionalitou, které měly výukové/testovací programy v Basicu na IQ 151, nebo v Pascalu pod MS DOSem, byť zabalenou do prostředí prohlížeče, může někdo cokoliv "vyhrát".

    Jestli mezi "Nejhranější matematické hry" pro první stupeň patří něco co vůbec není hrou ale prostým testem, bez jakéhokoliv oživení... echt, nenacházím slov.

    V oblasti ICT pro vzdělávání působím cca 15 let.
    Doporučuji k inspiraci shlédnout tituly jako:
    Terasoft Matematika pro prvňáčky
    Terasoft Matematika pro prvňáčky 2
    Silcom Matematika na divokém západě.
    Silcom - Alík - Veselá matematika
    A další desítky titulů např:
    http://resources.woodlands-junior.kent.sch.uk/maths/timestable/interactive.htm

  • 20. 5. 2013 13:58

    Mintaka (neregistrovaný) 77.48.67.---

    re. ..."proto se také aktivně pracuje"...

    Hodně zdaru při další tvorbě.