StartupYard hledá sedm až deset firem, kterým poskytne pracovní prostor v TechSquare na šest měsíců a pomoc až devadesáti mentorů na první tři měsíce — to za 5 % ve firmě — a popřípadě také trochu peněz do začátku, a to do dvou set tisíc korun za celkově 10 % ve firmě.
Program je oproti loňsku posunut o dva měsíce napřed. První tři měsíce počnou březnem; Demo Day se uskuteční v závěru května; celý běh StartupYardu 2013 se ukončí srpnem. Nikola Rafaj, ředitel StartupYardu, vysvětluje, že si prozatím nechali otevřeno, co podniknou s druhou půlkou příštího roku. O tom se rozhodnou teprve na jaře.
Nikola přiznává, že výsledky StartupYardu jsou prozatím skromné — přinejmenším ve srovnání s úspěšnými akcelerátory zahraničními. Za největší úspěch považuje, že dosud funguje patnáct firem ze sedmnácti, které StartupYardem prošly, a těch patnáct zůstává želízkem v ohni a nadějí financovat další ročníky. Prodat se prozatím podařilo jednu, a to Pizzatime.cz Adama Kurzoka.
Investoři do StartupYardu dali programu peníze na tři roky, ročník 2013 je poslední z nich. Podle původního záměru by další ročníky měly být financovány již z výnosů firem, na kterých má StartupYard podíl, popřípadě z výnosů z prodejů firem.
Na dotaz po příčině skromných výsledků vysvětluje Nikola Rafaj, že zde, ve střední Evropě, je mnohem obtížnější přesvědčit investory. Zatímco na západě se mnohdy investuje v miliónech dolarů do firem, které existují teprve několik měsíců, investor středoevropský chce zpravidla vidět půl roku výborných výsledků, než pustí částku, která by se na západě počítala jen jako andělský vstup do rozjezdu.