Možná to šlo k ledu, protože se s Rathem už domluvili a spolupracují. Tj. Rath nepoví jaký systém Sobotka vytvořil pro financování ČSSD (protože Sobotka prohrává pravidelně ČSSD volby a oni ho v ČSSD chtějí udržet nahoře co nejdéle) a oni za to nechají Ratha osvobodit u soudu a zametou i ostatní kauzičky. Cekem to dává logiku.
to náklady kalkuluje podle ceny, protože trh nezajímá, jaké má náklady. Ano pokud náklady převyšují prodejní cenu, zboží se přestane vyrábět a neuspokojená poptávka zvedne cenu. Jinak z hlediska státu jsou oprávněné náklady i kdyby zakázka šla přes šest firem a každá si něco připočetla na úhradu svých nákladů. A stále by to byly oprávněné náklady, které by ty firmy podložily kalkulačními vzorci, kde by vycházely z přiměřené ceny za práci, amortizace budov a zařízení propočtené na objem jejich zakázek. Tedy z hlediska kalkulace v rámci mimotržních pravidel to předražené by nebylo, z hlediska trhu ovšemže ano. A proto to soud zastavil.
tak do ní započítáte i amortizaci budovy, zařízení, lidí svou i dodavatelů na počet zakázek, které máte a cena vám opravdu vyjde taková. Vtip je v tom, že trh vám to neumožní a musíte hledat rezervy, což nakonec vede k vyšší produktivitě. Ale stát toto nemusí, proto je ta jakoby nadsazená cena správně, protože nadsazená není, prostě jen pokrývá všechny náklady, což u tržní kalkulace není možné, protože jste vždy omezeni poptávkou. Když ale budete mít zaměstnance krajského úřadu, který bude mít roční plat milion a za rok vypotí jeden dopis, tak odpovídající cena toho dopisu bude jeden milion dvě stě tisíc, protože musíte započítat i amortizaci budovy a vybavení kanceláře.
Vždyť Vám stále uniká podstata. Někdo rozhodne, že se X Kč utratí za "projekt"; zde nějaký web.
Modelový příklad IT projektu:
Někdo sepíše zadání.
Kandidáti podle zadání zpracují dokument "nasazení".
Vybere se vítěz.
Implementátor realizuje dle odevzdané dokumentace. Tečka.
Zde je důležité, jak je udatná osoba zadavatele. Tzn. když je zadání dostatečně abstraktní a nekonkrétní, realizátor do analýzy napíše co chce. No a když je osoba zadavatele dostatečně nekompetentní, dodavatel si tzv. namaže nákazníka na chleba.
Celá slavná Lupa si zde slintá nad "nějakou trestnou činností", trestními oznámeními, staví se do role bijce za morálku a podobně populární (populistická) témata. Z hlediska práva: dva subjekty sepíší smlouvu a v daném termínu dojde k předání díla dle zadání. To, že jedna strana podcenila fázi analýzy je naprosto nepodstatné.
Energie byla věnována onanii nad drahým webem, dodavatelem, advokátem a kdoví čím ještě. Všichni to chtějí, tak proč ne, že?
Já nechci, aby kraj utrácel peníze za toaletní papír. Protože to nechci já a navíc přidá se hromada hlupců, tak ten papír ptostě kupovat nebudou. A že je kraj nějaký subjekt nakládající se svým majetkem mě nezajímá.
Neodpustím si obvyklou demagogii: jděte k volbám a hoďte papírek tomu, kdo to změní. HA-HA-HA!
Víte o tom, že jste argumentaci obrátil úplně naruby?
Žádná firma nekalkuluje své ceny bez započtení lidí, bez započtení budov apod. To by nepřežila ani rok. Takže jsou-li ceny pro stát (kraj, úřad) vyšší, jedná se jednoznačne o předražení, které většinou vznikne dohodou o tom, kdo co bude dělat - nevypíšeme výběrové řízení, jen to zadáme kamarádovi. To se stalo i v tomto případě - oslovili 3 firmy, nakonec to zadali kamarádovi hejtmana.
Ono se stačí podívat jen na položku "náklady na hosting" - 3000 Kč měsíčně. Takovouto cenu pro webhosting nikde nenajdete, tedy já jsem nenašel. Ano, může jít o dedikovaný server , což je pro takovýto miniprojekt kanon na mouchy.
Jinak řečeno, zakázka předražená byla. Tj. stát (úřad) nepostupoval jako "správný hospodář" a nesnaží se minimalizovat náklady.
Zadám zakázku firmě A za 1000000, firma A to nechá udělat firmě B za 500000 Přitom by stačilo neoslovovat jen firmu A, C (dá nabídku za 2000000) a D (1500000), ale udělat standardní výběrové řízení. Firma B by se přilhásila, dala cenu 100000, úřad by ušetřil 900000 a úředník by nedostal 200000 všimné.
Personální agentury jsou úplně jiná kategorie. Jedná se o zaměstnance, kteří jsou pro firmu nevhodní k zaměstnání na stálo, například kvůli nárazovosti.
A k tomu najímají si je SOUKROMÉ firmy, jejich rozhodnutí o neefektivitě vynakládaných prostředků je jen na nich a zodpovídají se jen svým vlastníkům. Česká republika má zákon o zadávání veřejných zakázek, normálně úřady dupou po "obyčejných" veřejných institucích (zkušenosti z univerzity), pro své známé (např. ČSSD pro ČSSD v tomto případě) to však lze nějak přikrýt.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.