Jo jo, nezbyva nez nesouhlasit. Ono opravdu jde naprgat takovej geschaft za par stovek. Od studentika z CVUTu. Na freewarovejch skriptech z webu. Ale jak to cele dopadne? Studentik bude mit zkousky, skripty z webu nemaj samozrejme zadnou zaruku funkcnosti a bezpecnosti, support ..., spatnej den, a obchudek se sesype. Sesype se ale jen par webovejch stranek, ktere se par primitivnejsim uzivatelum jevi jako obchodni dum a kteri tahaji mamu za ruku a rikaji > MAMO, tak se pojd podivat, tohle je ten slavnej E-BUSSINESS ...
Jasne, ze o tom to neni. Myslim si, ze pokud se to ma udelat poradne, nelze koukat na nejakou zlatku. Je jasne, ze pokud nekdo prodava na vesnici vajicka, nepodrebuje E-bussiness. Ale kdyz uz se to dela, musi se to udelat poradne. Placeni, zabezpeceni, navazani na interni databaze... Reklama, PR, ... Neni to o peti tisicich ...
Konečně něco, s čím můžu 100% souhlasit. Zákazník vidí pouze tu (řekněme prezentační) vrstvu, kde hledá a objednává. Na druhé straně za zrcadlem musí ale být pořádný systém nejen pro správu objednávek (věci jako logistika, sklady, partneři, distribuce, účetnictví a pod. buď přímo obsahuje, nebo má alespoň kvalitní interfejs na další SW), který je mnohem komplikovanější, a to vše se zpětnou vazbou na zákazníka přes WWW.
Kdo si najme studenta, kterej mu to udělá za pár stovek a ještě to poskládá z free komponent posbíranejch po webu, je sebevrah. Když to doženu ad absurdum, tak jedině zdiskredituje všechny ostatní, protože brzy skončí s ostudou a odradí klienty.
Dosud napsané na mě udělalo spíš dojem, že jde spíš o nabídkový katalog (s objednávkovým systémem) než o obchod.
Skutečný obchod musí být napojen online na obchodní systém, který eviduje aktuální skladové zásoby a poskytuje informace o tom,
v jakém stádiu vyřizování objednávka je, tj. například:
- čeká se na platbu
- čeká se na dodávku zboží
- jsou k dispozici jen některé z objednaných položek
- zásilka odešla dne ddmmyyyy, podací číslo je xxx
Zákazník musí v každém okamžiku vědět, co se s jeho objednávkou děje.
On je tedy trochu problém v tom, že řada tzv. internetových obchodů vlastně ani obchody nejsou :-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).