Hlavní navigace

Šťoura: Když se z poskytovatele připojení stane spammer...

Marek Antoš

Spam je jedním z těch ošklivějších věcí, které Internet přináší. Poslat mail "nic nestojí", i když ho rozešlete na sto tisíc adres - a tak to některé firmy s chutí činí a říkají tomu agresivní marketing. Nebývá však zvykem, aby se tak chovali i poskytovatelé připojení: INEC se však toho minulý týden dopustil.

Minulý týden jsem ve svém mailboxu našel dopis z ostravské pobočky INECu, který obsahoval informace o nové aktivitě Internet digitálně a pevně, kterou nabízí INEC ve spolupráci s Aliatelem a Cisco. Podobných mailů ve formě tiskových prohlášení dostávám poměrně velké množství a přestože mail přišel odjinud, než bývám u INECu zvyklý (a navíc třikrát), nevěnoval jsem mu příliš pozornost.

O den později se mi však ozval pan Josef Morávek z firmy ABSTRACT s tím, že se stali obětí spammingu: „Servery ABSTRACTu byly zaplaveny následujícími maily, které přikládám (maily byly zasílány automaticky na info@všecky domény), navíc s nastavenou velkou důležitostí.“ Obdobné zkušenosti učinila i společnost AppleT, která nás na spam rovněž upozornila. Jak se vyjádřil pan Petr Pobořil z AppleTu, „mail spamovaný na všechny info našich domén, resp. domén našich klientů, považuji za nehoráznou drzost a jako účinnou obranu proti takovémuto neserióznímu konkurentovi uvažuji o zablokování pošty přicházející z domén INECu.“

Obrátil jsem se samozřejmě přímo k odesílateli, tedy panu Pavlu Frydrychovi z ostravské pobočky INECu, jehož podpis hromadně rozesílané dopisy nesly. K problému mi řekl:

„Omlouvam se všem, kterým jsem tímto způsobil potíže. Došlo k technickému problému. Výše zmiňovaná nabídka měla jít na uživatele využívající služeb bezdrátových připojení (snisnet, atd…) Bohužel filtr, který kolega vytvořil posílal nabídku všem. Hned jak jsme to zjistili (kolem 18:00), jsem celou akci zastavili… Ještě jednou se omlouvám za případné potíže…“

Po pravdě řečeno jsem sice rád, že spamovací akce INECu vznikla v tomto rozsahu jen nedopatřením, které se může přihodit. Na druhou stranu však i v případě, že by k tomuto technickému nedopatření nedošlo, by se mi tento způsob marektingu zdál poněkud nešťastný: posílat nabídku na všechny adresy, začínající info@, byť by šlo jen o zákazníky vybraných poskytovatelů, je dosti diskutabilní metoda.

Pan Morávek ve svém mailu mimo jiné lakonicky poznamenal: „Obdobnou nabídku připojení nabízejí i další poskytovatelé, doufám, že nezvolí podobně agresivní metody.“ Nezbývá, než doufat s ním.

Content 2017 - tip Footshop

Marek Antoš


Starší, související články:

Našli jste v článku chybu?