Hlavní navigace

Názory k článku Strašidlo ISP ombudsmana obchází světem

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 5. 2001 10:18

    Pet (neregistrovaný)
    Po aktuální negativní zkušenosti s jedním z našich předních ISP (v oblasti bezdrátového připojení) bych se přimlouval, aby Lupa udělala malý průzkum do obchodních podmínek jednotlivých ISP. Podle mne bude asi málo společností, které mají v obchodních podmínkách položku ve smyslu "poskytovatel ručí za kvalitu spojení" případně "garantuje minimální kvalitu či dostupnost služby". Aktuálně mi připadá, že se ve všech oborech čím dál tím častěji setkávám s podmínkami typu : "poskytovatel služby nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené nedostupností služby apod.". Další věc je, pokud poskytovatel služby připustí nějakou zodpovědnost, jestli má zákazník vůbec nárok na nějakou náhradu, případně jaké jsou výpovědní lhůty aby mohl vůbec přejít ke konkurenci.
  • 25. 5. 2001 10:25

    expensiv (neregistrovaný)
    Tak si říkám, jak je to u nás. Česká dušička si totiž řekně něco ve smyslu: "Mám to zadarmo (ať žije Béďa Trávníček ! :-)) od ISP kde je konkurence, tak drtím za (NE)kvalitu ISP, ty se přece musí snažit. Sice peníze dávám ČT (v drtivé většině), ale na ČT kašlu, vždyť je to přeci stále ještě monopolní moloch a jeho "vstřícnost" a jednání se mnou (dušičkou) je všeobecně známá (arogance lidí, lhůty, reklamace, atd.). Sice to lehce zjednodušuji, ale domnívám se, že většina uživatelů Internetu i hlasových služeb (na pevných linkách), takto přemýšlí. Také to, že ČT uplivne pár halířů ze svého velekoláče ISP na provizích, to přece nikoho nezajímá a ani nemusí, proč by taky ?
    Takže, kam se poděly všechny ty výzvy směrované na ČT ? Už mně připadá, že každý kdo podobnou myšlenku proti ČT projeví, je přinejmenším anarchista. Chudáček ČT, vždyť on se nám teď snaží, tak ho nechme být...Uff, to jsem se neudržel, :-).
    Sice jsem trochu odběhl od tématu, ale když se hovoří o přístupu ke klientům s tím, že co si zaplatí mají také dostat, tak by přece známá klausovská "neviditelná ruka trhu" vše řešila, na místo nutnosti "ombudsmana", resp. liberalizace tady už měla být dávno !
    IMHO, kolik lidí si raději zaplatí kvalitnější metaliku za cca 9 tis. měs. a výše nebo se spíš spokojí s dial-upem a bude nadávat ? (jakékoliv bezdráty prozatím neberu, možná mimo FWA a DOBRÉ kabelovky).
    Zdraví
    expensiv
    PS: pro ty, kterým nevoní anonymita - sorry
  • 25. 5. 2001 11:38

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Nemám v tom úplně jasno...

    ČTÚ rozděluje licence, řeší spory a případně může i licenci odebrat? Proč by měl vnikat další "úřad" (i když ne pod dikcí státní správy), když už si z vlastních peněz jeden "úřad" platíme všichni z daní?

    Problém bude asi v neplnění role ČTÚ na postupně se liberalizujícím trhu telekomunikací.

  • 27. 5. 2001 21:25

    Petr ZIMA (neregistrovaný)
    TIjO, to by bylo skvělý :-) Ale není ona chyba spíš v tom, že:

    1) náhrada za nedodržení smluvních podmínek se drobnému klientovi těžko prokazuje a vymáhá (jako cokoliv jiného)
    2) současná struktura trhu nenutí ISP poskytovat služby se zaručenou kvalitou (rozhodující je cena)
    3) málokdo z drobných klientů si přečte smluvní podmínky ISP než s ním podepíše smlouvu (rozhodující je cena)

    Mimochodem, pane Litvák, že vám zase spadlo spojení od UPC ;-) Mě taky. TIO na ně, na vydřiduchy :-)
    No hlavně že tady nad tim článkem je zrovna jejich reklama. Prej "internet po kabelu měsíc zadarmo" :-) Chudáci noví klienti netuší, že to je sleva na budoucí výpadky spojení :-(