Do roku 2010 vzroste v Evropě a USA počet domácností, které přijímají digitální televizní vysílání, o více než 40 milionů. Na konci loňského roku využívalo digitálního vysílání 149,5 milionu domácností, v roce 2010 to bude podle zprávy sdružení Datamonitor již 193,5 milionu.
Nejrozšířenějším způsobem příjmu digitálního televizního signálu bude digitální zemské vysílání, které do roku 2010 získá 13,3 milionu domácností, a digitální kabelové vysílání s přírůstkem ve výši 14,5 milionu domácností.
Na konci loňského roku využívalo podle odhadů Datamonitoru nejvíce domácností digitální satelitní platformu, která získala 43% podíl. Druhým největším podílem se může chlubit DVB-C vysílání s 32% podílem. 22 % domácností z uvedených 149,5 milionu využívá k příjmu televizního vysílání digitální zemskou platformu a pouhá 3 % používala v loňském roce televizní vysílání prostřednictvím internetového protokolu (IPTV).
Podle Datamonitoru dosáhly příjmy z televizního vysílání v uplynulém roce v USA 132,4 miliard amerických dolarů, přičemž příjmy z reklam tvořily 58 %. V Evropě televizní vysílání vygenerovalo zisky ve výši 72,8 miliard amerických dolarů, z toho 43% podíl patřil reklamě. Cekosvětové zisky se pohybují na hodnotě 284,1 miliard amerických dolarů. Příjmy USA a Evropy za rok 2007 představují 70 % celosvětových zisků z televizního vysílání. Datamonitor odhaduje, že příjmy z televizního vysílání v roce 2010 dosáhnou 326 miliard amerických dolarů, což znamená nárůst o 42 miliard.
Zdroj: Media Buyer Planner