Symantec ve své čerstvé zprávě o vývoji spamu konstatuje, že nevyžádaná pošta tvoří již 75,5 procenta ze všech e-mailů, takže podíl spamu v elektronické poště neustále roste. A to Symantec patří k těm zdrženlivějším. Jiné zdroje uvádějí, že spam už dávno přesáhl hranici devadesáti procent.
Přibližně čtvrtina spamů propaguje různé druhy zboží a další necelá čtvrtina připadá na propagaci internetových služeb. Na třetí příčce s podílem dvanácti procent je reklama přípravků souvisejících se zdravím. Deset procent spamů souvisí s financemi a o procento méně v tom celém balíku spamů zabírají různé nigerijské dopisy nebo pyramidové hry. Osm procent spamů se věnuje volnočasovým aktivitám, hrám a internetovým kasinům. Na adult obsah zbývá už jen šest procent mezi spamy a stejný podíl patří také phishingu. (Symantec.com)