Hlavní navigace

T-Mobile, ČSOB a MasterCard začínají testovat bezkontaktní NFC platby

22. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Už druhý velký český mobilní operátor se pouští do bezkontaktních plateb. Platební karty v obchodech by tak mohly nahradit virtuální karty v mobilních telefonech s podporou NFC.

T-Mobile s ČSOB a MasterCard spouštějí bezkontaktní platby mobilem přes NFC zatím jen v testovacím režimu. Ten potrvá až do května 2014 a zúčastní se ho zatím jen 500 lidí – 400 vybraných klientů ČSOB (výběr už byl ukončen) a 100 zaměstnanců banky a operátora.

Vybraní testeři dostanou smartphone a speciální SIM kartu, která podporuje NFC. Platby se budou uskutečňovat přes aplikaci MyWallet, do které si testeři „vzduchem“ nahrají „virtuální“ platební kartu napojenou na účet u ČSOB. Placení pak bude fungovat jako u klasických bezkontaktních kreditek – přiložením telefonu k terminálu.

Platby do 500 Kč zákazník nemusí potvrzovat ani PIN kódem, vyšší částky ano. Zákazník si navíc může nastavit vyšší zabezpečení a platit až po zadání hesla do aplikace. O zabezpečení transakcí se stará právě speciální SIM karta, která obsahuje tzv. Secure Element, tedy v podstatě chráněné úložiště, na kterém je nahrána virtuální platební karta.

Mateřská firma T-Mobilu – německý Deutsche Telekom – už bezkontaktní platby nasadila v sousedním Polsku. Podle firmy ji tam používá asi 10 tisíc zákazníků

MMF24

Prvním operátorem, který v Česku nabídl bezkontaktní platby přes NFC, byla Telefónica O2, která spustila zkušební komerční provoz s Komerční bankou už loni v sprnu a letos v únoru začala spolupracovat také s GE Money Bank.

Z trojice velkých operátorů tak zatím v obasti NFC plateb mlčí jen Vodafone. Možná se ale i tady dočkáme brzkých novinek: spuštění bezkontaktních plateb nedávno oznámil Vodafone ve Španělsku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).