Mobilní operátor T-Mobile začal k 1. říjnu komerčně poskytovat mobilní reklamu třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit a reklamní letáky přikládané k fakturám. Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku,
tvrdí Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile.
Pilotní provoz, v jehož rámci se zkoušela účinnost SMS a MMS kampaní, běžel od 16. března do 12. června 2009 a účastnily se jej dvě cílové skupiny: mladí lidé a ženy žijící ve městech. Celkem se do testu zapojilo 22 inzerentů a proběhlo 32 kampaní. Ve všech případech měli oslovení zákazníci možnost okamžitě reagovat na příchozí reklamu navštívením odkazovaného webu přímo z mobilu, zavoláním na vložené telefonní číslo či formou SMS. Průměrná response rate činila 2,72 procenta. U nejslabší kampaní dělala 0,29 procenta.
Tři čtvrtiny příjemců si uchovaly reklamní zprávu ve svém mobilu, aby se k němu mohly později vrátit (nesmazaly ji tedy okamžitě). Třetina adresátů obdrženou zprávu alespoň jednou přeposlala. Zákazníci se prý nemusejí obávat záplavy spamu. Na vlastní žádost budou z databáze potenciálních adresátů reklamních zpráv odstraněni. Připomínáme, že mobilnímu marketingu se budě věnovat konference Mobile Internet Forum 2009, kterou Lupa.cz pořádá příští týden. (Tisková zpráva)