T-Mobile spustil komerční mobilní reklamu

2. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Mobilní operátor T-Mobile začal k 1. říjnu komerčně poskytovat mobilní reklamu třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit a reklamní letáky přikládané k fakturám. Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který…

Mobilní operátor T-Mobile začal k 1. říjnu komerčně poskytovat mobilní reklamu třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit a reklamní letáky přikládané k fakturám. Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku, tvrdí Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile.

MM Influenceři

Pilotní provoz, v jehož rámci se zkoušela účinnost SMS a MMS kampaní, běžel od 16. března do 12. června 2009 a účastnily se jej dvě cílové skupiny: mladí lidé a ženy žijící ve městech. Celkem se do testu zapojilo 22 inzerentů a proběhlo 32 kampaní. Ve všech případech měli oslovení zákazníci možnost okamžitě reagovat na příchozí reklamu navštívením odkazovaného webu přímo z mobilu, zavoláním na vložené telefonní číslo či formou SMS. Průměrná response rate činila 2,72 procenta. U nejslabší kampaní dělala 0,29 procenta.

Tři čtvrtiny příjemců si uchovaly reklamní zprávu ve svém mobilu, aby se k němu mohly později vrátit (nesmazaly ji tedy okamžitě). Třetina adresátů obdrženou zprávu alespoň jednou přeposlala. Zákazníci se prý nemusejí obávat záplavy spamu. Na vlastní žádost budou z databáze potenciálních adresátů reklamních zpráv odstraněni. Připomínáme, že mobilnímu marketingu se budě věnovat konference Mobile Internet Forum 2009, kterou Lupa.cz pořádá příští týden. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).