Hudební kanál Óčko sledovalo v lednu letošního roku 1,464 milionu diváků, což je o 195 tisíc více než v prosinci 2008. Na základě výsledků vlastního průzkumu o tom dnes informoval generální ředitel Óčka Jiří Balvín. Za nárůstem sledovanosti jsou nejen nové digitální vysílače, ale také atraktivní novinky v programu a přímý přenos z udělování hudebních cen,
míní televize.
Přímý přenos z udělování hudebních cen, vytvoření vlastního hitu unikátního uskupení Óčko AllStars, novinky v programové nabídce – to vše se nemohlo projevit jinak než dalším, opět rekordním, nárůstem sledovanosti,
míní Balvín. Za prosinec loňského roku zaznamenalo Óčko nárůst počtu diváků o 200 tisíc, tehdy především díky spuštění nových vysílačů zemské digitální sítě 3, v níž tato televize vysílá.
Multiplex 3 zahájil 15. prosince vysílání z pražských vysílačů Žižkov a Cukrák, plzeňského Krašova a ústecké Bukové hory. V lednu společnost CDG, provozovatel našeho multiplexu, sice nespustila ani jeden, ale podobného úspěchu jsme dosáhli díky velmi atraktivnímu programu, který dokáže oslovit diváky v nejzajímavější cílové skupině. A náš podíl na trhu roste i ve stále se zvyšující konkurenci nových i velmi masivně propagovaných existujících televizních kanálů,
prohlásil Balvín.
V poslední době často slýcháme pochyby o tom, jestli je konzervativní český divák připravený na digitalizaci televizního vysílání a nové tematické kanály. Výsledky Óčka ukazují, že dostupný digitální televizní signál v kombinaci s atraktivním programem pro konkrétní cílové skupiny diváků umí oslovit opravdu velký počet diváků, kteří se stále zřetelněji přesouvají od plnoformátových k tematickým kanálům,
míní ředitel Óčka.
Dosud jediné české hudební televizi má letos přibýt konkurence v podobě kabelového a satelitního kanálu MTV v české verzi, který bude provozovat televize Nova. Start české MTV, původně plánovaný na první čtvrtletí letošního roku, se ale zřejmě posune. Nova údajně už nepočítá ani v prvním pololetím a jako stále reálnější se jeví letošní podzim.