Hlavní navigace

Televizní reklamu čeká zdražení, shodují se komerční televize

17. 9. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
V současné době probíhá příprava obchodních politik televizí na příští rok. Na vyjednávání s klienty a podmínky se tak zaměřila i konference FLEMA, kde diskutovali mimo jiné zástupci televizí Nova, Prima a společnosti Atmedia.

Ředitelka společnosti Atmedia Michaela Vasilová připustila, že pro příští rok plánuje zrušit bonusy pro mediální agentury. Je to jedna z variant, o kterých uvažujeme, uvedla Vasilová (na obrázku). Následuje tak příkladu velkých televizních skupin. Nova zrušila agenturní bonusy již v roce 2013, Prima je odbourala v letošním roce. Jejich znovuzavedení neplánujeme, potvrdil Vladimír Pořízek, provozní ředitel FTV Prima.


Autor: Flemedia

Vladimír Pořízek (vlevo) a Jan Vlček.

Cenové podmínky pro příští rok televize zatím neodhalily. Vzhledem k vysoké poptávce po televizní reklamě a vyprodanosti reklamního prostoru se dá však očekávat zdražení napříč celým trhem. Na tom se shodli i zástupci uvedených televizních skupin. Cena se bude určitě zvyšovat, uvedl Pořízek za souhlasného přikyvování Vasilové a Jana Vlčka, obchodního ředitele společnosti CET 21.

Změny u nákupních skupin se neočekávají

Co se týče nákupních skupin, u těch se změny neočekávají. Prima prodává od letošního roku reklamu nově na cílovou skupinu od 15 do 69 let, Nova dlouhodobě na 15 až 54 let a Atmedia na 15 až 54 let, 15+ a čtyři až čtrnáct let. Jedinou změnou je zrušení prodeje RBS (Run By Station) u skupiny Prima. Šlo o nákup reklamního prostoru na předem definované vybrané cílové skupiny. Aby tento model fungoval, je zapotřebí, aby plán dělala televize. Trh na tento systém zatím není připraven, zdůvodnil Pořízek.

S ním se ztotožnila i Vasilová – podle ní by bylo procesně náročné plánovat například 25 cílových skupin. S menší velikostí cílové skupiny roste také statistická chyba, připomněla Vasilová.

ebf - tip - debata


Autor: Karel Choc

Michaela Vasilová, výkonná ředitelka společnosti Atmedia.

Argumentem televizí proti nákupu na dané cílové skupiny bylo hlavně využití dostupného inventory a možný tlak na cenu, kdy klient může deklarovat jinou cílovou skupinu pouze pro zlepšení výsledné ceny. Obchodní ředitel Novy Vlček připomněl, že kromě standardního nákupu u Novy existuje i systém nákupu na konkrétní cílovou skupinu klienta. Umíme klientovi garantovat reach na jeho cílovou skupinu i frekvenci, dodal Vlček.

Tento model je podle Vlčka vhodný pro klienty s menšímu rozpočty, kteří mají méně značek než ti velcí. Na dotaz moderátora Hynka Cimoradského ze společnosti Flemedia, kolik klientů tento model v současnosti využívá, Vlček odpověděl, že objemově to příliš mnoho nepředstavuje, ale že se jedná o velký počet klientů.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).