Až koncem týdne dodá společnost Mediaresearch televizím a mediálním agenturám data sledovanosti za uplynulou sobotu a neděli. Jejich zpracování se protahuje kvůli technické chybě, která nastala při víkendovém upgradu technické infrastruktury sběru a zpracování dat. Původně Mediaresearch sliboval, že sobotní data dodá během pondělního dopoledne a nedělní v průběhu pondělního odpoledne. Poté společnost termín změnila na pondělní odpoledne a noc a dnes oznámila, že víkendová data budou k dispozici až koncem týdne.
„Bohužel při přechodu na nové technické řešení došlo k technické havárii, která způsobila výpadek systému produkce dat za část soboty 28. 9. a neděle 29. 9. Situaci se v průběhu neděle a pondělí podařilo stabilizovat a data za pondělí již byla dodána standardně a ve standardním čase. V důsledku havárie je ale potřeba data za uplynulý víkend z části panelu zpracovat pomalejším než obvyklým způsobem,“ vysvětlila v oficiální tiskové zprávě PR manažerka společnosti Mediaresearch Pavla Chlebounová.
Stejnou argumentaci firma použila již v pondělním prohlášení, v němž byla ohledně pomalejšího zpracování dat optimističtější a slibovala je dodat ještě v průběhu dne. Nyní už žádný konkrétnější termín neslibuje: „Na zpracování dat intenzivně pracujeme a data za sobotu a neděli z relevantního reprezentativního panelu budou dodána do konce týdne,“ uvedla Chlebounová. „S vědomím závažnosti situace se omlouváme za důsledky tím způsobené.“ Problém je o to nepříjemnější, že přichází v době finišujícího konkurenčního projektu měření televizní sledovanosti v Česku od společnosti AC Nielsen, za kterým stojí televize Nova a agentura Médea.