Hlavní navigace

Názory k článku Televizor Sony KDL-32NX500: povedený design, ale jinak (skoro) samá zklamání

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 7. 4. 2010 13:56

    bez přezdívky
    jsem už dlouho přesvědčený, že od Sony nelze čekat dobrý poměr cena/výkon. Co se tahle firma začala angažovat v hudebním a filmovém průmyslu (Sony Music, filmová studia MGM ...) přestala být na špici. Ne že by na to neměla, ale nechce!

    - když celý svět poslouchal MP3, Sony ten formát stále odmítala a tvrdohlavě tlačila svůj formát Atrac
    - když letí světem HD a na trhu je plno levných diskových HD playerů, Sony uvede přístroj jako je SMP-U10 vhodný tak na přehrávání DivX filmů bez titulků, ale na matrošky zapomeňte. Pochopitelně, Sony tlačí Blue Ray.
    A proto má teď doma plno lidí kamery na mrtvý Memory Stick zatímco na trhu jsou SD karty s větší kapacitou a za menší peníz ... a tak to bude dál až do skonání světa :-)

    Ne vážně, Sony je pořád skvělá firma, ale když hledám konkrétní produkt s určitými parametry, vždy skončím jinde. Na druhou stranu pro někoho, kdo potřebuje do své luxusní vilky TV do dětského pokojíčku na přehrávání pohádek z DVD je tahle TV nejlepší volba, protože se za ni nebude muset před návštěvou stydět ...
  • 7. 4. 2010 21:24

    Hynek Harvánek
    V současné době budu kupovat novou TV, výměna původní SONY HD redy (používám O2TV, rozhodně lepší příjem než DVB-T, které mám také dostupné). Po dobrých zkušenostech s touto značkou (nejen u TV) budu nejspíše opět sázet na SONY. Mám vyhlédnutou KDL 40EX700, tedy podobnou řadu viz. článek. S čím souhlasím, je nepříjmené odrážení všeho díky sklu u TV řady NX, proto volím EX. Nechci se do autora nikterak strefovat či zpochybňovat jeho závěry. To opravdu nechci, rozhodně nejsem odborní, ale běžný spotřebitel a laik. Ale článek mi nepřijde příliš objektivní a pravdivý. Osobně neřeším DivX (tento formát mě neokouzlil a nepoužívám jej). EX700 jsem si prohlédl ve dvou obchodech SONY. Pohrál si s nastavením a musím konstatovat, že popisované chyby obrazu v článku jsou hodně subjektivní pocit a osobně jsem je nepozoroval. Naopak jsem byl mile překvapen, temnou černou a ostrostí obrazu. Při puštění BD DVD jsem se jen kochal. Pochopitelně jsem si prohlédl i konkurenty v této třídě a především díky ostrému a prokreslenému obrazu opět nejspíše zůstávám u Sony. Rád bych, kdyby autor do článku psal jaké TV bere jako konkurenty a jaký byl rozdíl oproti popisovanému typu. Možná je řada 500 opravdu horší, nevím. Zda hledám konkurenty právě mnou vybrané 40EX700, tak naopak mě SONY překvapilo cenou. Již neplatí, že je o x tisíc jinde, než ostatní. Rovnocennost v cenách mě mile překvapila. Pochopitelně není vhodné kupovat ve značkové prodejně SONY, kde je opravdu oproti trhu předražena (EX o cca 3000,-). Také si myslím, že právě TV je tak specifická oblast, kdy se každému líbí jiné podání obrazu od výrobce apod. Co se právě na Sony líbilo mě, nemusí platit u jiných apod. Hlavně pak na té jedné TV doma, již nemáte srovnání a rozdíly se stírají :-). Já například nemohu mít plazmu, vnímá mihotání obrazu a je tím pro mě nekoukatelná. Ale dost už. Celkem mě oslovil pohled jiného čtenáře viz zde: http://led-televize.heureka.cz/sony-bravia-kdl-40ex700/recenze/ a především odbornější recenze (než zde) na http://alatest.com/apps/reviews/25547707/ . příspěvek je opravdu jen můj pohled, chápu, že mne něko označí za tupého spotřebitele a snoba :-)
  • 13. 4. 2010 5:07

    bez přezdívky
    "Clanek vam neprijde objektivni a pravdivy..."

    Skoda ze uz tu televizi nemam - pozval bych vas abyste se podival na obraz....
    Je to nejen to nejhorsi Sony co jsem kdy videl (mimochodem mam doma Sony take - kvalitni CRT model s plne digitalnim zpracovanim a systemem DRC), ale i nejhorsi televizor jaky jsem mel minimalne posledni dva roky v ruce.

    V prodejne to ovsem nepoznate - kazda i ta sebehorsi plocha TV se s kvalitnim zaznamem na BD vyporada vyborne.

    Problemy zacinaji kdyz do ni pustite normalni DVB-T.
    A to bych vam i doporucoval.

    Pokud doted platilo, ze Sony Bravia je nejspolehlivejsi radou televizoru na svete - a verte ze mi jich proslo rukama od uvedeni hodne - nyni to poprve platit prestalo.
    Nikomu to neni vice lito nez me.
    A lidem v Sony, samozrejme.
    Nepochybne jsou si toho vedomí rovnez...
  • 15. 4. 2010 19:25

    Hynek Harvánek
    OK, EX/NX700 jsem viděl i se zapojeným DVB-T. Na demo DVD v obchodech neskáču :-). A DVB-T také nepoužívám. EX500-ce jsem se v obchodech nevěnoval, mám zájme o EX700. 500 se asi nepovedla, nemohu posoudit. Nicméně nesouhlasím, že jsou Bravie out. Je to asi opravdu věc názoru, a oka každého z nás. S obrazem jsem byl spokojen a reakce lidí, které je již mají jsou také OK. Neviděl bych to tak dramaticky. Rozhodně Vás beru jako odborníka a věřím, že máte co porovovnávat. Ale dám také na své oko, reakce uživatelů a testy, které se nedají obelhat.
  • 8. 7. 2010 13:10

    Pava Pava
    Promiňte, ale i když to nemusí být recenze, měl by autor uvést základní parametry TV jako typ podsvětlení panelu a obnovovací frekvence.

    NX500: CCFL trubice, 50 Hz, Bravia Engine 2,
    EX500: CCFL trubice, 100 Hz, Bravia Engine 3,
    EX700: Edge LED, 100 Hz, Bravia Engine 3.

    Z výše uvedeného vyplývá, že NX500 je velice podivný přístroj. EX500 by měla mít nižší příkon podobný loňské řadě WE5.
    Dizajn všech modelů Sony mi připadá velice vydařený v porovnání s ostatními výrobci, jde ale o subjektivní záložitost.
    Velice mi vadí nepřehledné označení a množství letošních modelů Bravia. Z označení by měly být zřejmé právě základní parametry, podsvětlení, frekvence a tak, myslím si.
    Podpora DivX HD, mkv apod. mě štve taky, nechci mít na všechno samostatné krabičky a plno kabelů kolem, i když mkv není moje priorita, tady jasně vede bohužel Samsung. Sony už loni kvůli tomuto podle mě ztratila obrovský kus trhu. O vazbě Sony na filmový průmysl samozřejmě vím.
    Zpoždění obrazu (Input Lag) není nic moc, ale ostatní výrobci na tom nejsou líp. Doufám, že na optický výstup posílá zvuk už posunutý (hlavně DD 5.1 z UPC kabelu), protože můj receiver zpoždění neumí.
    Připojuji se k reakci Hynka Harvánka. Nemyslím si, že by televizory Sony Bravia 2010 byly úplně špatné, je třeba se ale v "levnějších" soustředit na modely EX500 a EX700 a vyšší. Neviděl jsem všechny modely, mám osobní zkušenost s loňskou 40W5500 (Bravia Engine 2, tuším), která je podle mě velice vydařená. Viděl jsem v obchodě i předchozí modely s Bravia Engine 1 a obraz byl při DVB-T hodně špatný v porovnání s tehdy aktuálními modely s BE2.
    Za přínosné recenze EX503 (ostrovní verze 500) považuji:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl40ex503-kdl40ex503u-20100603700.htm
    http://www.digitalversus.com/sony-bravia-kdl-40we5-p364_5018_16.html
    Vyplývá mi z toho, že obrazově na tom jsou tyto modely velice dobře.
    Jsou tam i televizory jiných výrobců.
    EX700:
    http://alatest.com/apps/reviews/25547707
    Sám nemám jasno v tom, co koupit, ale ještě má šanci Samsung řady 650 a 6500 a vyšší.
    Přimlouvám se také, aby autor uvedl televizory, které tedy doporučuje místo popisovaného nebo s čím srovnává, s jakými aktuálními modely.
  • 7. 4. 2010 14:20

    K-A-R-L-O-S
    A co takhle záruční a pozáruční oprava?,nebo to mohu čekat že třeba za 3 roky když se na LCDčce nebo Plazmě něco porouchá,že nemusím sehnat náhradní díl a televizi skoro novou vyhodit a koupit novou....no paráááááda....zlatá skleněnka CRT,ta vydržela hoooodně,stačilo vypínat hlavním vypínačem na televizi min. jednou týdně a nehrozí buch ve skleněnce,ne jen OFF na dálkové ovladačce.
    V dnešní době se s tím VůBec NEpočítá a hned vyhodit a koupit novou...no prarááááda...