Hlavní navigace

Televizory stávající i budoucí aneb Jak to vidí TP Vision

31. 7. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: TP Vision
UVNITŘ GALERIE – Společnost TP Vision, výrobce televizorů Philips, rozeslala zprávu o tom, jaké vlastnosti a funkce hodlá preferovat, a které naopak utlumit.

Celá zpráva by se dala krátce shrnout jako „eliminujeme slepé cesty a nenaplněná očekávání a zaměřujeme se na rozlišení Ultra HD a HDR“. A co to v podání TP Vision vlastně znamená? A co to znamená v kontextu s ostatními výrobci?

Společnost TP Vision letos překvapila oznámením, že žádný produkt pro sezónu 2016/17 nebude podporovat 3D a že také výrazně omezuje – po krátkém flirtu – přístroje s prohnutou obrazovkou. V souvislosti s nenaplněnými očekáváními lze zmínit například prohnuté obrazovky, které ani obraz ani zážitek ze sledování nevylepšují a slouží pouze jako designový prvek, říká se ve zprávě. Prohnuté obrazovky tak budou zastoupeny jen v jediné modelové řadě a budou směrovány pouze na trhy, kde po nich bude poptávka.

Nejvýraznějším propagátorem prohnutých obrazovek byl a je Samsung, který s nimi také přišel jako první. Ostatní výrobci se přizpůsobili, nicméně zachovávají poněkud odměřený postoj. A není divu, protože to, co TP Vision říká, je samozřejmě pravda. Prohnutá obrazovka dokáže něco přinést u rozměrného telefonu LG Flex, v případě televizorů pak možná u hodně velkých úhlopříček nad nějakých 65, 70 palců. Níže nemá podle mého názoru smysl, ale po pravdě řečeno, dobře vypadá a pro někoho může představovat značné lákadlo. Ostatně právě proto se jich Samsung drží i nadále a dodává je i na český a slovenský trh.

K TÉMATU: Pseudo3D míří do důchodu aneb situace u televizorů pro rok 2016

Další „hřebík do rakve“ 3D, LG končí s 3D World

Pokud jde o 3D, to si celkově vzato nijak velkou oblibu nezískalo, což bylo způsobeno jednak nutností mít při sledování brýle, jednak už zmiňovaným nenaplněným očekáváním a také nedostatečným výběrem obsahu. Zájem o 3D tak evidentně stále klesal a nutno říci, že podobně jako TP Vision se rozhodl i Samsung. Ostatní masoví výrobci ho sice ještě více či méně podporují, ale i zde už je znát jasný odstup. U drtivé většiny výrobků, a to i u těch hodně drahých, jako například od Loewe, nejsou 3D brýle součástí standardní dodávky a platí to i u projektorů.

K TÉMATU: Nové televizory Philips sází na HDR a Ambilight. Budou ve více modelech

Test Philips 55PUS6501: obrazově vynikající

Test Philips 55PUS8700: design, obraz i zvuk výborný

Přelomový rok. To už jsme někde slyšeli…

TP Vision si to v každém případě myslí o tom letošním a musím říci, že tato slova od něj zase tak často neslyšíme. Prohlášení zjevně souvisí s tím, že výrobce očekává další rozšíření Ultra HD (4K) a počítá i s výraznějším nástupem technologie HDR (High Dynamic Range), tedy vysokého dynamického rozsahu. O ní jsme se zde zmiňovali už několikrát.

HDR u videa má podle prvních ohlasů (divácké průzkumy) a prvních testů zřetelný pozitivní dopad. Jednoduše řečeno, na snímku je v detailech vidět, a co je důležitější, vidí to i běžný divák.

Tento rozdíl bude mnohem znatelnější než v případě přechodu z Full HD na Ultra HD, který je lépe viditelný hlavně u obrazovek s většími úhlopříčkami, říká Martin Benko, produktový specialista TP Vision pro střední a východní Evropu. HDR umožňuje dosáhnout většího rozsahu expozice a tím dosáhnout vyšší míry detailu jak u velmi jasných, tak u velmi tmavých oblastí obrazu. Obraz se tím stává kontrastnější a výraznější.

ČTĚTE TAKÉ: O2 pod jménem Elastic Media Production ukázalo moderní přenosový vůz. Je 4K ready

SES (Astra) spustila zkušební vysílání 4K kanálu s HDR

Netflix přichází s filmy a seriály s technologií HDR

TP Vision: Očekáváme výrazný nárůst obsahu s HDR

Značka Philips nabízí od letošního roku technologii HDR už u modelů střední třídy, což znamená od série 6000 výše. O HDR přemýšlí jako o technologii, „která se v dohledné době stane samozřejmou součástí většiny televizorů. Poskytovatelé obsahu jako Netflix, YouTube a časem i televizní vysílatelé, jako například Česká televize nebo Nova, tak začnou svým zákazníkům nabízet HDR obsah, aby se prosadili v těžké konkurenci.“

Je pouze potřeba prolomit začarovaný kruh, ve kterém není dostatek obsahu, protože není dostatek přístrojů, které by novou technologii podporovaly, říká Martin Benko. A jelikož jsme si již vyzkoušeli, že i běžný divák velmi oceňuje kvalitu HDR, nebojíme se, že zájem ze strany zákazníků bude vlažný.

Výběr obsahu s technologií HDR se zvětšuje a do obchodů už začínají přicházet i první Ultra HD Blu-ray disky. Netflix a Amazon už s HDR točí své seriály a v případě toho prvního je tu už například Marco Polo. Svou podporu ohlásilo už i YouTube a k HDR se hlásí i velká hollywoodská studia. Vše ale má několik zádrhelů. HDR vyžaduje nejen kompatibilní televizor, ale hlavně přizpůsobení celého videozpracovatelského řetězce. V Česku momentálně nejsme připraveni ani na natáčení v Ultra HD (4K), natož pak na HDR.

BRAND24

Značka Philips, jak můžete vidět v galerii výše, nabídne celou řadu přednastavených videorežimů kompatibilních s technologií vysokého dynamického rozsahu. Najdete tu i HDR+, což je HDR včetně softwarového upscalingu ze standardního obrazu zvaného nyní často SDR.

Televizory Philips jsou technologií HDR+ vybaveny již od řady 6401 a od 7601 je zabudována vylepšená verze HDR Premium, která má nabídnout kontrastnější obraz.

Zajímá vás u televizoru prohnutá obrazovka?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).