Nikterak ambiciózní cíle, co se týká podílu na publiku, nemá pro letošní rok nejsilnější televizní skupina v Česku – Nova. Podle generálního ředitele Jana Andruška by se ráda v hlavním vysílacím čase v součtu všech svých kanálů, včetně nových stanic Fanda, Smíchov a Telka, dostala na úroveň 45-procentního podílu na publiku ve věku od 15 do 54 let. Andruško to řekl v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media. Stejný cíl však Nova měla i v uplynulých dvou letech, kdy jí k tomu stačily dva volně šířené programy místo letošních pěti.
K TÉMATU: Telka, sedmý kanál Novy, odstartuje 22. února. Nabídne „to nejlepší z archivu“
“Určitě ten podíl v letošním roce bude o něco ambicióznější nad 40 procent. Chtěli bychom se spíše přiblížit směrem ke 45 procentům. Jde o to, jak budeme úspěšní při rozvíjení portfolia našich kanálů,” prohlásil Andruško. Skupina Nova loni poprvé v historii ztratila pozici lídra v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let, když ji v této kategorii předběhla Česká televize (v součtu všech svých kanálů). Nova však už delší čas cílí výhradně na diváky od 15 do 54 let a reportuje výsledky pouze pro tuto skupinu, v níž je zatím neotřesitelným lídrem.
ČTĚTE TAKÉ: Telka testuje v multiplexu 4, vysílá smyčku. Nova HD a ČT 1 HD „bojují“ se zvukem
Podle Andruška nejsou pro skupinu důležitá ani čísla za celodenní podíl na sledovanosti, Nova se soustředí výhradně na hlavní vysílací časy, v nichž odvysílá reklamu v objemu víc než dvou třetin všech reklamních investic směřovaných na její televizní kanály.