V pražském kině Světozor měl včera premiéru dokumentární film „The Startup Kids“ natočený dvěma islandskými podnikatelkami, Valou a Sesseljou. Prozradily, že do filmu se pustily dílem i proto, že po úspěchu své deskové hry samy zvažovaly startup technologický, a napadlo jim, že by se prostřednictvím natočení filmu zeptaly úspěšných, jak na to. (Nyní už mají mobilní aplikaci Kinwins v App Store a nadále se věnují především jí.)
Právo zhlédnout film si diváci museli trpělivě vysedět asi hodinu a půl. Čeští pořadatelé si pro ně totiž připravili jednak krátký předfilm napodobující „The Startup Kids“, avšak z českého prostředí:
Následovala beseda o internetovém podnikání v Česku, a nakonec ještě vystoupení Davida Špinara z H1, kterého požádali, aby objasnil, proč zaměstnávají v H1 tolik žen a co jim to přináší: údajně lepší rovnováhu mezi prací a životem, zaměření i na lidi a nejen na projekty, lepší komunikaci ve firmě i větší ochotu mužských zaměstnanců trávit čas v kanceláři (a nedožadovat se práce z domova).
„The Startup Kids“ je vlastně sestřihem rozhovorů a ničím jiným, a to převážně se zakladateli úspěšných internetových firem; v menší míře i s rizikovými investory. Zakladatelé většinou popisují začátky ve velice skromných podmínkách, za téměř totálního pracovního nasazení, a někdy denní střídání nadšení s propady do beznaděje. Někteří se svěřili i s příběhy neúspěchů, po kterých se opět zvedli.
Po filmu dostali diváci prostor ptát se obou režisérek. Ty prozradily i to, že mluvily s mnohem více lidmi, než kolik jich zůstalo v konečném sestřihu, že i hrubý sestřih měl několik hodin, a že po prvním hrubém střihu dokonce musely jet natáčet znova, protože se jim původní výsledek vůbec nezamlouval. To byl při vzniku tohoto filmu asi jejich vlastní nejtěžší okamžik.