Třicet let vydávalo (americké) IDG měsíčník PC World. Ještě na konci loňského roku v nákladu 355 tisíc kusů. V srpnu ale vyjde jeho poslední číslo. Svým způsobem úspěch, podařilo se mu vydržet o pět let déle než konkurenčnímu PCMagu, když už bychom tedy řešili „IT“ tituly. Řada dalších měsíčníků už také přestala existovat – Newsweek například, pokud bychom se měli zmínit o některém skutečně známém.
Podle Boba Carrigana (CEO IDG Communcations) se technologičtí uživatelé i marketéři přesunuli z tištěného světa do online. A konec PC Worldu tak pouze reflektuje jejich preference.
PC World jako takový tedy nekončí, pokračuje jeho digitální podoba pro mobilní telefony i tablety a předplatitelé tištěného PC Worldu mohou přejít právě na digitální.
Zůstává i www.pcworld.com, který ale s dlouhodobě klesající návštěvností a milionem měsíčních (amerických) návštěvníků asi nic velkého nedokáže. Byť právě z oněch „starých dobrých“ tištěných konkurentů je právě ten plus minus jeden milion poměrně odpovídající – www.pcmag.com má 1.5 milionu měsíčních návštěvníků a www.wired.com 1.3 milionu.
Čistě digitální www.cnet.com se 14 miliony (news.cnet.com ale už pouze 1.3 milionu), ale zdaleka není mezi „čistě digitálními“ pravidlem, že se jim takto daří – www.techcrunch.com (633 tisíc), www.mashable.com (1.9 milionu), www.lifehacker.com (1.2 milionu) a www.theverge.com (470 tisíc) například.