Nicmene RHEL naprosto bez problemu provozuji na Pentium 120, 80MB, 1GB disk, 2 sitovky, VGA grafika a v tom, co tam provozuji (SMTP, IMAP, POP3, HTTP, DNS, SNMP, NTP, remote desktop (textovy of cource), kompletni vyvojove prostredi C/C++ apod.) bych to same chtel videt na Windows 98 vubec v behu - nerikam, ze by to bylo pouzitelne...
A co se tyce vyzadovani Pentia, nepletete si to nahodou se SuSE nebo Mandrake (neni aktualni jmeno)? Ty jsou pro i586 a vyssi, zakladni RedHat byt vzdy pro I80386+...
Nevylucuji, ze instalator se nad I80486 nebude vztekat nebo ohrnovat nos - mluvil jste vsak o kernelu a ten RedHat dodava od I80386 verze...
A i v RHEL3 včetně Whitebox mutace v intstalaci kernel i386 není, jen kernel-2.4.21-4.EL.i586.rpm, i686 a Athlon.
Samozřejmě jsem to tenkrát řešil tak, že jsem RHL nainstaloval na jiném počítači, přeložil vlastní jádro (později vzal z updates) a pak přehodil do i486 počítače, to ale není postup pro každého.
Priznavam vsak, ze RedHat Linux 8 a 9 mne vice mene uspesne minul, orientuji se na serverovou oblast (ackoli 8-icku jsem nejaky cas provozoval doma a 9-tku jsem byl nucen provozovat u zakaznika, ktery si to vyminil) a tam jsem skoncil u RH 7.3 a pak presel na RHEL 3.0., takze na nektere jemne nuance jsem nemusel narazit a nektere zadrhely (napr. slavna (ne)pripravenost na UTF8) mne uspesne minuly.
Vite, ze presne stejnym stylem se delaji treba zatezove testy, vyzkum, prezentace reseni... - nebo si myslite, ze CISCO laborator, ktera je v Praze vybudovana, ma na vsechno skutecny HW? Co treba oddeleny vyvoj aplikaci klient server, nerknu-li vicevrstvych, co zatezove testy, co simulace realneho chovani... - ano vse to smeruje k uspore financnich a lidskych zdroju a snazsi sprave s minimeme skutecneho HW. Zkuste si spustit dve bezne hry - poperou se o DirectX - ano DirectX je schopen to zvladnout, nezvladaji to vsak vyvojari (oni casto nejsou schopni rozchodit ani to, ze se prepnu z hry do neceho jineho, pripadne neustale hrajou hudbu, zerou 100% CPU, ackoli prokazatelne v tu chvili hra jednak nic kreslit nemusi - nema View, je pausnuta - takze ani nic pocitat, ona dokonce ani zadne efekty nemusi vyrabet apod.). Zatimco s virtualnim HW nemate problem... - vykonejsi HW casto nestoji ani polovinu toho, co 2 "zakladni" stroje.
Tím si nejsem moc jistý. Např. Athlon 64 3000+ už dnes vidím v ceníku za 3662 Kč bez DPH, spousta domácích uživatelů je ochotna dát za grafickou kartu dvakrát tolik… Intel bude moci samozřejmě jít kvůli snobismu části uživatelů s cenou o něco výš, ale o moc zase ne.
Ano, taky do sve sestavy zpravidla montuji CPU v nakupni cene okolo 6-8 tisic a sestava prijde na +-30 tisic a tato sestava sice moralne zastarava, ale jeste po 5-ti letech je to slusny pocitac na praci, bohuzel takoveto pocitace, pokud se kupuji jako hotovy celek se prodavaji za podstatne vyssi cenu. Konkretne v mem pripade, ten pocitac, kteremu bude letos jiz 7 let a stal mne okolo 40.000,- Kc v te dobe se oficialne treba od Compaqu jako pracovni stanice porovnatelnych az shodnych parametru prodaval za 120.000,- - na vlastni bulvy jsem to videl v ceniku (mluvim o cenach bez DPH). Dnes na tom bezi zena Win2000 prof., pripadne Linux a na pohodli pri praci a sviznost si rozhodne nestezuje... (a dokonce krome FPS - NVidia GF2 MX400 - je na tom slusne hratelna vetsina 'modernich' (= nenazranych) her).
To si snad dělá srandu, že se IE skoro neliší od Firefoxu! Ano, Firefox neumožňuje stránkám spouštět libovolný kód díky úžasné MS technologii "Buffer Overrun" :-D
Hmmm a jak dobrou podporu CSS2 to IE má... A jak všechny stránky správně zobrazuje. No a ty PNG bez průhlednosti - jedna radost!
(pro natvrdlé: dělám si srandu, vím co je buffer overrun).
Zajímavé ale je, že jsem nikde nenašel jednoznačné vyjádření ohledně řešení analogického konfliktu mezi hlavičkou HTTP odpovědi a XML deklarací. Tak či onak je lépe se podobným situacím vyhnout…