Když je přepsání rozhovoru do textu tak jednoduché, proč tedy k videu nedodáte i ten přepis? Byly by spokojeny obě strany.
Ony výhody by video mohlo mít, když by se jednalo třeba o konfrontaci nějakého politika. Tam je řeč těla, intonace a rychlost reakcí důležitá. Ale u takovéhohle kamarádského rozhovoru je to o ničem.
Absolutní počet shlédnutí je na nic, když nevíme, kolik přečtení má tenhle článek. Kolik lidí po přečtení článku i shlédlo video, to by bylo zajímavé číslo.
Zvuk je k ničemu, má prakticky stejné nevýhody jako video, stačí si přečíst v téhle diskusi, proč ho lidé odmítají.
Videorozhovory nesleduji a jediná "výjimka z tohoto formátu", kterou toleruji, jsou přednášky/konference. Ale nemyslím si, že důvody jsou ty, které zmiňujete. Myslím, že formát byl zvolen z důvodu osobního přesvědčení redaktora a nejspíše to má být ukazatel moderního trendu, alespoň facebook a další pastevci to tak prezentují.
Video má význam, pokud je obrazová informace ta podstatná - třeba boxerský zápas je důležitější vidět než slyšet. Ovšem v případě interview je to naopak, zde je obraz jen doprovod, který navíc zhltne většinu dat. Tedy inspirace pro redakci, což doplnit podcast ještě podtextem? Asi by se v dnešní době našel nástroj, který to udělá automaticky.
P.S. Tyto rozhovory vypadají velmi, velmi zajímavě, ale skutečně ten formát velmi, velmi vadí.
Me zaujali 3% slevou v roce 2002 kdyz nebudu platit kartou (tak jsem valil na Vaclavak do Expandia banky pro hotovost).
Jinak maji vycvicene prodavace, kdyz jsem kupoval 5D, tak uctive zabalili a poprali stesti, neobtezovali me dorazem na "cisteni na objektiv" ani jestli nechci "brasnicku", kdyz jsem kupoval kolegovi kompakt, tak mi nabidnuli stativ, brasnicku, dve zalozni karty, knihu a fotografickou cepici.
Dalsi klad je, ze mi reaguji na historii, kdyz jim napisu seznam tel a skel co jsem u nich kupoval s tim, ze chci pokracovat dalsim nakupem, dostanu dost individuelni cenu. Obcas v mailu ale nechaji interni komunikaci, jak se hadaji jaka bude a to je dalsi plus, zabavy neni nikdy dost.
No frčí, asi jak u koho. Stejně tak můžete říct, že frčí rap. Ale ten také tak nějak "nevyhovuje" všem. Jak jsem už psal, pro mě je to neefektivní využití času...
Nebo ještě z jiné strany - je sice hezké, že Lupa teď u článků dává i odhad času potřebný na přečtení - ale nepovažuji se za nějakého rychločtenáře, ale když pak něco přečtu za čas třeba o třetinu kratší... Navíc při čtení některé pasáže můžete prolétnout rychleji, když vypadají nezajímavě - u videa to moc nejde... Když mě ten rozhovor bude zajímat, tak 31 minut... To je prostě moc. Vsadím se, že v písemné formě by to bylo tak na 10 minut...
Připomíná mi to dobu, když se objevily textové editory s barevnou editací a barevné tiskárny. V tom krátkém období koukal každý mít v textu několik barviček, typů písmen, velikostí atd.
No bylo to nové, vyblbli jsme se, jako se děcka vyblbla s Tomagočim, a zase se vrátili k efektivnějším způsobům. Nechápu tu dětinskost redakce, že tak hájí svoji novou hračku. Čekal bych více dospělého chování.
Když bude rozhovor (pro mne) opravdu zajímavý, tak u něj tu půlhodinu klidně strávím, jenže takových je zatraceně málo. Mnohem častější je varianta, že si nejdřív budu chtít rozhovor zběžně prolétnout, abych poznal, jestli si ho budu chtít přečíst pořádně. Nebo mne budou zajímat jen konkrétní témata, takže u většiny otázek rovnou přeskočím odpověď. Oboje jde velmi snadno v psané formě, ale s videem jen velmi obtížně.
Nechci být paranoidní, ale občas mám pocit, že tohle je důvod, proč jsou videorozhovory čím dál rozšířenější. Když už jsme si s tím dali tu práci, tak ať si to hezky pustí celé, jak to leží a běží, žádné náhledy, žádné vybírání. Pokud možno ještě zamezit (no, řekněme zkomplikovat) stáhnutí, ať i nějaké přeskakování nebo vracení je co nejsložitější. Jenže ono je to kontraproduktivní, protože je pořád ještě možné na tu hru nepřistoupit a rozhovor v nepraktickém formátu prostě ignorovat. Pan Slížek se chlubí stovkami zhlédnutí (ohledně dokoukání až do konce už dost mlží), ale je si opravdu jistý, že je to víc lidí, než kolik by si rozhovor přečetlo v psané podobě? Já tedy ne.
já to osobně nevidím jako nedostatek - proč?
a) protože když máte stabilní základnu dlouhodobých zákazníků, tak na ně je "škoda peněz" doslova plýtvat reklamou
b) .. a když chcete získat nového zákazníka typu "věci znalého", tak takový stejně nedá na reklamu, ale vyhledá si na trhu relevantní společnosti, co nabízejí, jak jsou zkušené v oboru atd.. a i tady je škoda peněz za reklamu - i když nabídnetete nějaký super nový kus se slevou 10 procent, stejně v případě MegaPixel má možná dva, tři relevantní konkurenty na trhu typu FotoSkoda, možná Mall, možná PixelMania .. resp. Amazon a takový zájemce si stejně zkontroluje ceny u všech ostatních.
takže reklama - k čemu? Jen vyhozené prachy.. nechcete vyhodit miliony za reklamu na "rodiny s dětmi", které si chtějí koupit nějaký nový, levný foťák do tří tisíc..
Kamarád má s Megapixelem velmi negativní zkušenost. Platil přes nějakou tu platební bránu (Gopay, nebo jak se to jmenuje). Využil vrácení ve 14 denní lhůtě (u fotografů celkem časté, znáte to, všichni na objektivech hledají nějaké chyby) a nevrátili mu celou částku, protože je prý platba přes platební bránu stála nějaké náklady, tak ty si strhli.
Skoda, ze se tu resi jen to, ze mel byt rozhovor prepsan take do textu.
Videa proste frci, spousta lidi si je zase rada pusti a myslim, ze jejich priprava je mozna i narocnejsi nez priprava rozhovoru - tam kolikrat staci poslat otazky mailem, cekat na odpovedi, zeditovat, schvalit a je to.
Ja mam Megapixel rada, pro me to jsou profici a kdyz mam nekde utratit korunu, tak u nich (pripadne Fotoskoda).. zkratka svymi penezi rada podporim jejich krasne prodejny, ateliery, pratelsky pristup a predevsim je z nich stale citit ze miluji fotografovani a proto ten byznys delaji.
Hehe, prej "Dobrý den, omlouvám se za pochybení, někdo to pokazil." To je neco jako Chrome Aww, Snap!
Kazdopadne nejak porad neni jasne to vysvestleni tech platebnich bran, kdyz ony skutecne docela zerou prachy na vsechny strany (anebo, yet again, mozna uz to neplati), ale proste mohlo to byti gro problemu, nebo se naopak zachoval "status quo cenik" a cekalo se az to praskne, nebo...?
No nic, pane Matejcku (nevyvojar Slaxu) - ball is on your side.
Dobrý den, samozřejmě je to lenost, co jiného? :) K natočení videorozhovoru přece potřebujete jen dvě kamery/fotoaparáty, několik světel, kameramana a redaktora, pár desítek minut na přípravu, další desítky na samotné natáčení, pár hodin na střih a postprodukci záznamu... to se s šílenou námahou při přepisování rozhovoru do textu nedá srovnat :)
Produkce videorozhovoru je logicky o dost náročnější, než vydání psaného interview. Video ale oproti textu nabízí také možnost poslechout si intonaci, podívat se na reakce hosta, na jeho vystupování atd. - prostě obsahuje i informace, které do psaného textu dostanete jen složitě. To je jeden z důvodů, proč se s videem snažíme na Lupě experimentovat.
Za uplynulé cca čtyři měsíce jsme publikovali deset videorozhovorů, v průměru nasbíraly zajímavé stovky zhlédnutí, velmi slušné procento dosledování do konce. Řekl bych, že to je docela dobrý doklad toho, že řadu čtenářů video zajímá.
Pokud mezi ně nepatříte, můžete si videorozhovory pustit například jako audio - odkaz na stažení zvuku nebo odebírání podcastu najdete u každého z nich.