Japonská společnost Toshiba prodá svou severoamerickou divizi určenou pro výrobu televizorů a o podobném kroku uvažuje i ve zbytku světa, tedy včetně Evropy a tím pádem i České republiky. Informuje o tom agentura Reuters. Krok firmy, jejíž televizory se objevily několikrát také v recenzích na serveru DigiZone.cz, není až tak velkým překvapením. Výrobci musí totiž čelit „nájezdu“ řady zejména čínských značek, které přišli s poměrně agresivní cenovou politikou, jíž není schopna konkurence dlouhodobě odolávat. Agentura Reuters v článku doslova hovoří o „divoké cenové válce“.
RECENZE: Toshiba 40L2454D: jednoduchá, elegantní, s nahráváním
Značka Toshiba se však ze Severní Ameriky stáhnout nemá. Firma sice odejde, ale pod jejím jménem bude televizory vyrábět a prodávat společnost Compal Electronics z Tchaj-wanu. Firma se ještě pokoušela zvýšit zisky tím, že vydělá na tamním trhu prodejem velkých obrazovek, ale tento pokus skončil neúspěchem. Toshiba se chce aktuálně zaměřit na prodej svých televizorů především v Japonsku, a to z toho důvodu, že ještě vidí na tomto trhu potencionální možnost růstu. Ukončíme televizní operace naší firmy v zahraničí,
potvrdil novinářům Keizo Maeda, výkonný viceprezident Toshiby.