Hlavní navigace

Názory k článku Trikové bannery: Marketing na hraně zákona

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2001 9:07

    PeS (neregistrovaný)
    No a co, ze na banner nikdo neklika. Billboardy, reklamy v radiu, reklamy v televizi a v casopisech maji clickrate 0 a stejne se vyplati...

    Cim to asi je??



  • 14. 3. 2001 10:02

    ČoČkin (neregistrovaný)
    jo, jenze jde o brand kampane, a tech je na netu furt dost malo. Ve vymenne reklame jde HLAVNE o klik, ktery potazmo zvysi navstevnost vasich stranek. Bohuzel pro solidni lidi, existuji servery (a je jich stale vic, "kdyz to delaj jini tak proc ne ja"), ktere navstevnost zvysuji takrka za kazdou cenu...

    Ja osobne jsem proti trikove reklame, jenze nejsem dostatecne aktivni, abych vedl spory treba s časopisem Style (ceské celebrity zaluji.., no to byla uchylarna).
    Hlavni problem vidim v tom, ze by musel vzniknout nejaky organizovany spolek ci internetove oddeleni, ktery by posuzoval "trikovost" banneru/reklamy, a uspesne a rychle by vedl soudni pre s provinilci. Samozrejmosti by bylo vydani nejakeho zavazneho sborniku netiquette...

    BTW kazdym pouzitim slova Banner delame reklamu jednomu nejmenovanemu vyrobci akumulatoru...
  • 14. 3. 2001 10:45

    Jakub Mach (neregistrovaný)
    Myslim, ze neni treba zadneho sruzeni, ktere by trikovost banneru posuzovalo. Staci, aby to hlidali administratori vymeniku a pokud to nejakej vymenik hlidat nebude, tak si na svuj web dam jiny. Proste, pokud se vam nebudou libit bannery z Mr.Linxe a ten pres vase upozorneni je nestahne, prejdete treba na Billboard nebo jiny. Cim vic jich bude tim lepe. Konkurence je hnacim motorem.
  • 14. 3. 2001 12:17

    Alena Urubková (neregistrovaný)
    U bannerů se zapomíná na jednu věc - jejich účinnost se nedá posuzovat jenom podle počtu kliknutí, jde tady také o budování image značky a posílení její znalosti. A o to se trikové bannery šidí. Nehledě na to, že mnohdy banner příliš nekoresponduje s obsahem stránek, na které se po kliknutí uživatel dostane, což může vytvořit negativní postoj uživatele k firmě, která tento "vychytralý" způsob přivádění lidí na své stránky používá.
  • 14. 3. 2001 14:03

    Dušan Kmoníček (neregistrovaný)
    Přikláním se k názoru, že trikové bannery ochuzují firmu o povědomí o značce a můžou negativně ovlivnit její image. Osobně jsem se s trikovou reklamou u firem, které na svoji image dbají, často nesetkal. Já osobně jsem pro serióznost a pravdivost. Samozřejmě, že každá reklama musí mít vtip a nápad, není ale potřeba, aby byla zavádějící. Myslím si také, že regulace zveřejňování takových bannerů, ať ze strany provozovatele výměnných systémů nebo jakéhosi regulačního orgánu (to už je naprostý nesmysl), rovněž není potřeba. Trh a zákazník si vybere sám.
  • 14. 3. 2001 15:29

    Emil Holes (neregistrovaný)
    Bohužel ne každý si uvědomuje, že za banner je ve výmenném systému zodpovědná především firma, na jejíž stránky banner ukazuje. Pokud je uživatel na stránkách dejme tomu Světa namodro, klikne na banner a zobrazí se mu dialog "Chcete nastavit Centrum.cz jako domovskou stránku" bude nadávat více na Svět na modro než na Centrum. Před několika dny jsem to u přítele zažil. A nadával pěkně sprostě. Na daném webu již na banner nikdy neklikne. Nevím od čeho jsou placeni administrátoři billboardu, jenž takové bannery schvalují, ale pokud toto projde, chci větet co tedy neprojde a od čeho ty lidé chodí do práce. Takové taktiky jsou vrcholem nevkusu.
  • 14. 3. 2001 20:36

    ČoČkin (neregistrovaný)
    Jak racte videt, zakaznik (potazmo trh) si zatim vybiraji trikove bannery, alespon co se kliku tyce...

    Ale s tou znackou mate samozrejme recht, jenze pokud uzivatel klikne, zpravidla se mu zobrazi i prislusna stranka, kde bude znacka jeste viditelnejsi (a pripadna negativni reklama muze jeste stale byt povazovana za prospesnou)
  • 14. 3. 2001 20:37

    ČoČkin (neregistrovaný)
    Chtel bych si byt tak jisty...zatim vse nasvedcuje tomu, ze konkurence je hnacim motorem PRO trikove bannery
  • 14. 3. 2001 20:46

    ČoČkin (neregistrovaný)
    Jeste bych se doplnil... :-]]

    Samoregulace trhu je jasna. Trikove bannery se znechuti a vymizi. Jenze ne uplne, vzdy bude nekdo, kdo vic vsadi na klik nez na brand kampan ("zviditelnovani znacky"). Dulezite je, ze pokud bude sam, nebo bude mit jen nekolik malo kolegu, bude tento system USPESNY. A pokud bude negdo uspesny, budou ho ostatni nasledovat, at uz si myslite , ze to je blbost nebo ne. Takova houpacka...minimalne jeste 5-10 let, pak mozna budou vsichni uzivatele dostatecne pouceni a mnoho novych uz v nasich koncinach nebude...

    Samozrejme pokud se "VELCI" dohodnou, je mozne trikove bannery zatlacit tak na okraj, ze se sice obcas objevi, ale nikdo uz je nebude nasledovat, jenze vyzaduje to tu dohodu, sorry, ale myslim, ze bez ni to nepude.
  • 15. 3. 2001 14:17

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    nevím jestli je to v nás, ale neustále se snažíme někoho omezovat. Lidi uvědomme si, že jsme na INTERnetu, tedy mezinárodní síti. To že zakážeme tady trikové bannery je jako zakázat erotické servery. Prostě konkurence je na vzdálená na jedno kliknutí. Americkému serveru bude úplně jedno, co má Čech za zákony. A proč by měly být české servery nějak znevýhodněny vůči cizím?
    A jak byste to chtěli chránit a postihovat? Co když bude český server vlastněn zahraniční společností (velmi časté), nebo s doménou prvního řádu .com a nebo v adresním prostoru cizího státu?
    Sorry ale výmýšlíte blbosti.
    A hlavně - co je to trikový banner? Kde končí a kde to začíná? Byla kampaň na redbox triková? Podle vás ano - neukazovala na reálný obsah, její pravý význam byl skryt. Ale přesto je tato reklamní kampaň hodnocena jako nejúspěšnější jak kritikou, tak lidmi.
    A kdo by to podle vás rozhodoval? Zvláštní komise? Soudy?
    A další věc - kdo je trestně odpovědný - ten kdo reklamu vymyslí, nebo ten kdo ji otiskne? Někdy před rokem byla nějaká aféra, že MFDnes vytiskla nějakou politickou reklamu (ODS?), která byla proti všem správným mravům a popotahována byla právě MF. To snad bude muset kontrolovat správce serveru, co za bannery mu tam umístí třeba mr. linx?
    Já bych pochopil, kdyby byl banner "stáhněte internet explorer", vy byste na něj klikli a stáhnul by se netscape. To by pak byla opravdu klamavá reklama, vydávání se za jinou značku, zneužití dobrého jména atd.
    Ale to prostě nikde není.
    Jestli chcete něco dokázat, donuťte servery, ať reklamu viditelně oddělí od obsahu - je to nezákoné a přesto se to děje na mnohých velkých serverech. Servery si tak zlepšují clickrate.
  • 15. 3. 2001 15:57

    Milan Vacik (neregistrovaný)
    Promiňte, ale nemáte jasno ve věcech, na které jsou odpovědi známé, nebo se dlouhodobě hledají.
    1) Otázka, proč by měly být zahraniční servery zvýhodněny proti českým nedává smysl. Každá země má prostě jiný standard ochrany spotřebitele a podle mne je jen vhodné jej zvyšovat.
    2) Jak chránit? Mezinárodně bude klíčové stanovení tzv. hraničního určovatele, jak se o to snaží např. směrnice ES o e-commerci z června 2000. U rušitelů se sídlem v ČR je to bez diskuse.
    3) Co je trikový banner? To není podstatné. Podstatné je, který banner naplňuje podmínky nekalosoutěžního jednání - a to jsou v českém případě jasné tři znaky § 44 odst.1 ObZ. Nevím přesně, jaký aspekt kampaně Redboxu považujete za sporný, já nekalou soutěž nevidím.
    4) Kdo rozhodne? Soud, jako v každé jiné, abych použil výraz kolegy Gladiše "outernetové", kauze nekalé soutěže, kterých proběhly desítky.
    5) O trestní odpovědnosti nelze mluvit. Nemáte asi moc jasno v rozdílu mezi soukromým a veřejným právem.
    6) Ad případ MF Dnes - nešlo o nekalosoutěžní jednání ve smylu ObZ, ale o podezření z trestného činu. Viz rozdíl mezi trestněprávní a civilněprávní odpovědností.