UVNITŘ GRAF SLEDOVANOSTI VŠECH TELEVIZÍ Pozici nejsilnější „malé“ digitální televize minulý týden potvrdila plnoformátová TV Barrandova. Podle měření peoplemetrů dosáhla průměrného celodenního podílu 2,06 procenta na dospělém publiku. To je o 0,33 procentního bodu více než v předminulém týdnu, kdy se Barrandov poprvé objevil mezi volně zveřejňovanými daty o sledovanosti českých televizí na webu Asociace televizních organizací (ATO).
GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 24. týden 2009 (PDF, 23kB)
Poměrně slušný podíl si Barrandov udržel i v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin. Denně jej v tuto dobu sledovalo v průměru 1,81 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Barrandov tak ve sledovanosti přeskočil všechny tematické kanály velkých televizí – ČT, Novy i Primy.
Největším skokanem uplynulého týdne je ale první program České televize. Jedničku sledovalo po celý den v průměru 19,02 procenta dospělého publika, což je o 1,04 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl ČT 1 ještě stoupnul na 20,73 procenta. Oproti tomu zájem o ČT 2 klesal. V celodenních číslech dosáhla Dvojka průměrného podílu 4,73 procenta (o 0,56 procentního bodu méně než minule), v hlavním vysílacím čase pak 3,94 procenta.
Zpravodajský kanál ČT 24 si mezitýdenně pohoršil. Minulý týden dosáhl celodenního podílu 1,80 procenta oproti 2,20 procentům v týdnu předchozím. Během prime time průměrný podíl ČT 24 ještě klesl na 0,99 procenta. Oproti tomu sportovní kanál ČT 4 si v celodenních číslech polepšil z podílu 0,80 procenta v předminulém týdnu na 0,98 procenta v týdnu minulém. V hlavním vysílacím čase Čtyřku sledovalo v průměru 0,70 procenta dospělého publika.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)
Stoupal také zájem o televizi Nova. Hlavní program Novy vykázal celodenní podíl 39,12 procenta, což je o 0,33 procentního bodu více než v předminulém týdnu (nárůst je stejně velký jako u mnohem méně sledované TV Barrandov). Během prime time podíl Novy stoupnul na průměrných 43,42 procenta. Filmový kanál Nova Cinema dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 1,40 procenta (pokles o 0,13 procentního bodu), ve večerních časech pak 1,15 procenta.
Televizi Prima sledovanost klesala. Hlavní program Primy dosáhl v uplynulém týdnu celodenního průměrného podílu 17,52 procenta, což je o 1,01 procentního bodu méně než v týdnu předchozím. V hlavním vysílacím čase podíl Primy ještě klesnul na 16,75 procenta. Stoupal naopak zájem o program Prima Cool. V celodenních číslech dosáhla tato stanice průměrného podílu 0,83 procenta (o 0,09 procentního bodu více než minule), během prime time vykázala podíl 0,72 procenta.
Posilovaly také další malé kabelové a satelitní televize. V souhrnném celodenním průměrném podílu na trhu dosáhly hodnoty 12,54 procenta, což je o 0,12 procentního bodu více než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase však podíl těchto televizí tradičně klesl až na průměrných 9,79 procenta.