Možná by stálo za to dát tady odkaz na celou TZ, protože v aktualitě není vůbec zmíněno, co především Barrandovu ve onom návrhu vadí - poplatek za vysílání reklamy.
Tento poplatek v navrhované výši 2% z celkových výnosů z vysílání reklamy mají každoročně odvádět Státnímu fondu České republiky pro podporu a rozvoj České kinematografie pouze provozovatelé vysílání celoplošných plnoformátových komerčních televizí NOVA, PRIMA a BARRANDOV a dále provozovatelé jiných televizních programů nechráněných podmíněným přístupem, do kterých jsou rovněž zařazována kinematografická díla.
TV Barrandov se domnívá, že by návrh měl zohlednit postavení začínajících a dlouhodobě zavedených vysílatelů na trhu a navrhuje, aby nerovné postavení bylo zohledněno v návrhu zákona tak, že od „poplatku z reklamy“ by byly po určitou dobu, počítanou od zahájení vysílání, osvobozeni začínající vysílatelé celoplošných programů i jiných programů bez podmíněného přístupu.
Jenže pokud kontrolujete 95% trhu s reklamou, můžete si snadno klást podmínky a dotlačit inzerenty ke zvýšení ceny, nebo je motivovat aby neumisťovali spoty na Barrandově.