Hlavní navigace

TV Barrandov se oficiálně vyjádřila k omezení reklamy na ČT. Má z něho obavy

20. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

20. 6. 2011

Digitální plnoformátová televize Barrandov dnes ústy své generální ředitelky Janky Vozárové tlumočila svůj názor na ukončení reklamy na obrazovce České televize a jejímu ponechání v určité podobě pouze na programech ČT 2 a ČT 4. Barrandov se obává především toho, že zánik vysílání komerčních přestávek na veřejnoprávní televizi povede především k posílení pozice skupin Nova a Prima.

K TÉMATU: Reklama zmizí z ČT 1 a ČT 24, a také z internetových stránek České televize

I přes pokles jejich podílu na sledovanosti si televize Nova a Prima zachovávají stejný podíl na celkových reklamních výnosech a mají na trhu televizní reklamy výrazně výhodnější pozice (tzv. „performance ratio“), než odpovídá jejich skutečnému současnému výkonu, uvádí v tiskové zprávě Vozárová. Barrandov se obává toho, že po odebrání reklamy z ČT, bude Nova s Primou držet okolo 95 % reklamního trhu a získají tím možnost diktovat si podmínky inzerentům.

Lupa tip MF temata2

ČTĚTE TAKÉ: TV Barrandov se bojí konce reklamy v ČT, je na ní značně závislá

TV Barrandov, přestože začala vysílat teprve v lednu 2009, hradí stejné náklady na vysílací digitální síť jako zavedené a ziskové televize a nakupuje za obdobné licenční poplatky vysílací práva k programům jako stanice, které působí na českém trhu několikanásobně déle. Stanice je v počátečních letech vysílání plánovaně ztrátová, a tak jí každý obtížně vydělaný milion z prodeje reklamy bude chybět na pokrytí provozních výdajů, konstatovala dále Vozárová. Senátní návrh novely by měl podle nejvyššího vedení Barrandova mimo jiné zohlednit právě začínající vysílatele.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.