Digitální plnoformátová televize Barrandov dnes ústy své generální ředitelky Janky Vozárové tlumočila svůj názor na ukončení reklamy na obrazovce České televize a jejímu ponechání v určité podobě pouze na programech ČT 2 a ČT 4. Barrandov se obává především toho, že zánik vysílání komerčních přestávek na veřejnoprávní televizi povede především k posílení pozice skupin Nova a Prima.
K TÉMATU: Reklama zmizí z ČT 1 a ČT 24, a také z internetových stránek České televize
I přes pokles jejich podílu na sledovanosti si televize Nova a Prima zachovávají stejný podíl na celkových reklamních výnosech a mají na trhu televizní reklamy výrazně výhodnější pozice (tzv. „performance ratio“), než odpovídá jejich skutečnému současnému výkonu,
uvádí v tiskové zprávě Vozárová. Barrandov se obává toho, že po odebrání reklamy z ČT, bude Nova s Primou držet okolo 95 % reklamního trhu a získají tím možnost diktovat si podmínky inzerentům.
ČTĚTE TAKÉ: TV Barrandov se bojí konce reklamy v ČT, je na ní značně závislá
TV Barrandov, přestože začala vysílat teprve v lednu 2009, hradí stejné náklady na vysílací digitální síť jako zavedené a ziskové televize a nakupuje za obdobné licenční poplatky vysílací práva k programům jako stanice, které působí na českém trhu několikanásobně déle. Stanice je v počátečních letech vysílání plánovaně ztrátová, a tak jí každý obtížně vydělaný milion z prodeje reklamy bude chybět na pokrytí provozních výdajů,
konstatovala dále Vozárová. Senátní návrh novely by měl podle nejvyššího vedení Barrandova mimo jiné zohlednit právě začínající vysílatele.